Nový Jeep Wrangler na hromadě fotek. Rám zůstal, dostane i hybridní pohon

Na autosalonu v Los Angeles má premiréru nová generace offroadu Jeep Wrangler. Díky využití hliníkové karosérie bude nyní auto o zhruba 90 kilogramů lehčí oproti svému předchůdci.

Automobilka Jeep, která nyní náleží do koncernu FCA, konečně zveřejnila technické informace k nové generaci svého nejznámějšího modelu, kterým je klasický offroad Wrangler.

V útrobách novinky se nadále ukrývá klasický žebřinový rám, na kterém je ale nyní posazena hliníková karosérie. To znamená odlehčení řádově o devadesát kilogramů. Navíc se teď zvýšila i torzní tuhost.

Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep?

Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep?

Vůz bude pohánět tradiční šestiválec Pentastar se zdvihovým objemem válců 3,6 litru. Jeho výkon činí 213 kW a maximální točivý moment charakterizuje hodnota 352 Nm. Bude spřažený buď se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.

Další nabízenou pohonnou jednotkou se stane dvoulitrový turbomotor s výkonem 200 kW a maximálním točivým momentem 400Nm. Spotřeba na dálnici by měla činit 9,4 litru na sto kilometrů. Jeep v jejím případě využil 48voltovou elektrickou soustavu, což znamená, že jde o mild-hybrid. Později se má do nabídky dostat také třílitrový agregát spalující naftu.

Automobilka hodlá nadále vůz nabízet s pevnou střechou a také jako kabriolet s možností odmontování střešních panelů.  Dále také se shrnovací plátěnou střechou. K dispozici bude karosérie se dvěma či čtyřmi bočními dveřmi.

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Výbavy budou Sport, Sport S, Sahara a Rubicon. Ten zůstane stále pravověrným offroadem. Díky tomu dostane také jiné nápravy i zavěšení kol 33palcových kol a řadu dalších vylepšení. Civilnější verze ale budou k dostání rovněž s pohonem pouze jedné nápravy.

Nový Jeep samozřejmě dostal také vylepšený interiér. Multimediální systém se bude nabízet s obrazovkami o velikostech 5,7 a 8,4 palce. Všechny nabízejí Apple Car Play, Android Auto, Wifi hotspot, dva USB porty a dvě zásuvky na 12 Voltů.

V USA prodej novinky začne již v lednu, ceny ale zatím zveřejněny nebyly. Evropská specifikace a její ceny samozřejmě také zatím zůstávají tajemstvím.

Prohlédněte si nový Jeep Wrangler v obří galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků