Minulý rok představený koncept Jeep Wagoneer vypadal už tehdy připraven do produkce, opravdu sériové podoby nového velkého SUV od Jeepu se ale zájemci v USA dočkali až nyní. A po oficiální premiéře lze říct, že se mnohé nezměnilo. Novinka přijíždí ve dvou variantách – Wagoneer a Grand Wagoneer, přičemž obě nabízí tři řady sedadel, především se ale liší úrovní výbavy a motorizací.
Dovnitř obou SUV se vejde až osm cestujících, honosnější Grand Wagoneer ale dostává luxusněji specifikovaný interiér, větší osmiválec pod kapotou, standardně pohon všech kol a rovněž pár změn na exteriérových prvcích. Rozvor obou modelu je identický a činí 3124 mm, na délku mají SUV úctyhodných 5435 mm. Základní objem kufru je 776 litrů.
Jeep Renegade si umí posvítit na zloděje. Když bude odcizen, pošle vám polohu
Uvnitř odkazuje Jeep na původní Wagoneer dvouramenným volantem, zbytek je však přehlídkou posledních hi-tech vychytávek. Přístrojový štít má 10,3 palce ve Wagoneeru a 12,3 palce v Grand Wagoneeru, ten dostává i větší obrazovku infotainmentu a dodatečnou obrazovku před spolujezdcem. Volitelně mohou být další obrazovky instalovány na zádech předních sedadel jakožto zábavní systém pro cestující v druhé řadě.
Výrobce audiosystémů McIntosh se v Jeepu předvádí výchozí konfigurací s 19 reproduktory, 10palcovým subwooferem a 950W zesilovačem. V nejvyšší úrovni výbavy Grand Wagoneeru je nicméně standardem systém s 3D zvukem, 23 reproduktory a 1950W zesilovačem.
Jeep Cherokee může dostat nové jméno. Po 47 letech o změnu oficiálně žádají indiáni
Větší rozdíl tedy najdete v pohonu velkých SUV. Výchozí Wagoneer má pod kapotou mild-hybridní V8 o objemu 5,7 litru, výkonu 397 koní (292 kW) a točivém momentu 548 N.m. Osmistupňová automatická převodovka je standardem, stejně jako pohon zadních kol (za příplatek ovšem nabízí Jeep hned tři varianty pohonu 4x4).
Grand Wagoneer pak dostává silnější 6,4litrový V8, zajišťující 477 koní (351 kW) a 617 N.m točivého momentu, včetně pohonu všech kol Quadra-Trac II s redukcí. Standardem je tu i adaptivní vzduchový podvozek, který umí snížit světlou výšku zaparkovaného vozu pro snadnější nastupování/vystupování či naložení nákladu.
Nový Jeep Gladiator dorazil do Česka. Má šestiválec a cenami se moc nepodbízí
Bez ohledu na model a pohon zadních či všech kol zmiňuje Jeep schopnost táhnout přívěs o hmotnosti až 4,5 tuny. Dodatkově je nabízen i pokročilý terénní balíček s ochranou podvozku. A co se týče asistentů, nejvybavenější specifikace SUV zvládnou i částečně autonomní jízdu, udržování jízdy v pruhu, adaptivní tempomat, monitorování slepého úhlu nebo automatické krizové brzdění tedy nechybí.
Pro nedočkavé zájemce už Jeep spustil předobjednávky. Wagoneer bude v USA začínat na částce 57.995 dolarů (asi 1,27 milionu korun), zatímco Grand Wagoneer posune cenovku na základních 86.995 dolarů (asi 1,91 milionu korun).
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler