Nový Jeep Grand Cherokee: pravý Američan (New York)

Na autoshow v New Yorku představil Jeep novou generaci modelu Grand Cherokee. V záplavě SUV vsadí Grand Cherokee na výborné vlastnosti v terénu, komfortní interiér a osvěžený vzhled. Pro novou generaci vozu nachystal výrobce tři verze pohonu všech kol.

  • Quadra-Trac I - využívá převodovku NV 140 bez redukce a oslovuje novou skupinu zákazníků automobilky, kteří kupují levnější modely. Ty se podílí na současných prodejích asi 25 procenty.
  • Quadra-Trac II - staví na rozdělovací převodovce NV245 s redukcí a neutrálem pro případ, kdyby musel být vůz tažen
  • Qudra-Trac II  vybavený systémem ELSD (Electronic Limited Slip Differentials) nahrazující funkci uzávěrek diferenciálů 

Motory

Jako první se pod kapotou nového Cherokee objeví osmiválec s objemem 5.7 l HEMI. Velikou výhodou motoru (jak připomíná automobilka) je systém MDS, který deaktivuje polovinu válců, když nepotřebuje vůz celý výkon. Tento systém přináší až 20 % úsporu paliva. Dalším motorem v nabídce bude šestiválec s objemem 3.7 litru, který nahradí dřívější 4.0 l (přitom poskytuje větší výkon a stejný točivý moment). Posledním motorem bude osmiválec s objemem 4.7 litru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motory budou spojeny s pětistupňovou automatickou převodovkou. Nový podvozek charakterizuje přední nezávislá a zadní pětiprvková náprava, o 13 procent větší zdvih předních kol, větší stabilita a jízdní komfort. Grand Cherooke se poprvé představí s elektronickým stabilizačním systémem  ESP, u osmiválce 5.7 l bude součástí standardní výbavy Dynamic Handling System omezující náklony. Nové je rovněž hřebenové řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Interiér

Nový Grand Cherokee tradičně nešetří prostorem, proti předchozí generaci narostl o 13 cm do délky. Uvnitř přibylo více místa a to především nad hlavou. Komfort splňuje přísný standard, ve výbavě se objeví položky jako GPS, DVD přehrávač, parkovací asistent atd. Nový Grand Cherokee se začne vyrábět v Detroitu ve třetím čtvrtletí letošního roku, na evropské trhy se dostane v prvním čtvrtletí roku 2005, výrobu vozu zajistí továrna v rakouském Grazu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků