Nový Jeep Grand Cherokee: pravý Američan (New York)

Na autoshow v New Yorku představil Jeep novou generaci modelu Grand Cherokee. V záplavě SUV vsadí Grand Cherokee na výborné vlastnosti v terénu, komfortní interiér a osvěžený vzhled. Pro novou generaci vozu nachystal výrobce tři verze pohonu všech kol.

  • Quadra-Trac I - využívá převodovku NV 140 bez redukce a oslovuje novou skupinu zákazníků automobilky, kteří kupují levnější modely. Ty se podílí na současných prodejích asi 25 procenty.
  • Quadra-Trac II - staví na rozdělovací převodovce NV245 s redukcí a neutrálem pro případ, kdyby musel být vůz tažen
  • Qudra-Trac II  vybavený systémem ELSD (Electronic Limited Slip Differentials) nahrazující funkci uzávěrek diferenciálů 

Motory

Jako první se pod kapotou nového Cherokee objeví osmiválec s objemem 5.7 l HEMI. Velikou výhodou motoru (jak připomíná automobilka) je systém MDS, který deaktivuje polovinu válců, když nepotřebuje vůz celý výkon. Tento systém přináší až 20 % úsporu paliva. Dalším motorem v nabídce bude šestiválec s objemem 3.7 litru, který nahradí dřívější 4.0 l (přitom poskytuje větší výkon a stejný točivý moment). Posledním motorem bude osmiválec s objemem 4.7 litru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motory budou spojeny s pětistupňovou automatickou převodovkou. Nový podvozek charakterizuje přední nezávislá a zadní pětiprvková náprava, o 13 procent větší zdvih předních kol, větší stabilita a jízdní komfort. Grand Cherooke se poprvé představí s elektronickým stabilizačním systémem  ESP, u osmiválce 5.7 l bude součástí standardní výbavy Dynamic Handling System omezující náklony. Nové je rovněž hřebenové řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Interiér

Nový Grand Cherokee tradičně nešetří prostorem, proti předchozí generaci narostl o 13 cm do délky. Uvnitř přibylo více místa a to především nad hlavou. Komfort splňuje přísný standard, ve výbavě se objeví položky jako GPS, DVD přehrávač, parkovací asistent atd. Nový Grand Cherokee se začne vyrábět v Detroitu ve třetím čtvrtletí letošního roku, na evropské trhy se dostane v prvním čtvrtletí roku 2005, výrobu vozu zajistí továrna v rakouském Grazu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků