Třetí generace končí s obstarožní technikou, stále ji ale dostanete se spalovacími motory, ale i jako extra silný elektromobil.
Předchozí verze Compassu měla premiéru již před dlouhými devíti lety. Stála na platformě FCA Small Wide 4x4 LWB, jejíž technický prazáklad leží v době okolo roku 2005. Dá se ale říci, že předchozí model byl pro Jeep extrémním úspěchem, prodalo se ho více než 2,5 milionu kusů po celém světě.
I tato nová generace se bude vyrábět v italském Melfi, stojí na platformě STLA Medium, stejně jako například aktuální Peugeoty 3008, 5008, C5 Aircross nebo Opel Grandland. Auto má na délku 4,55 metru, jde tedy do nabitého segmentu plného tvrdých konkurentů. Prodloužení znamená o 55 mm větší prostor pro nohy a o 45 litrů větší zavazadlový prostor, než dříve – nyní jde o 550 litrů.
Compass samozřejmě jako správný Jeep zvládne i něco v terénu, světlá výška je až 20 centimetrů, u předokolek nájezdový úhel činí 20 stupňů a zadní úhel 26 stupňů, čtyřkolky zvládají ještě více. Zajímavá je také maximální hloubka brodění 47 centimetrů. Z hlediska designu novinka kombinuje městský a outdoorový styl, samozřejmě jí nechybí tradiční maska se sedmi segmenty, robustní oplastování spodní části karoserie a téměř hranaté linie blatníků.
Drobnou zajímavostí je přesunutí radaru oproti dřívějšku na bezpečnější místo. K mání bude šest barev laku, inspirovaných přírodou a geografickými zajímavostmi: zelená Hawaii, modrá Pacific, bílá Antarctica, tmavě zelená Amazonia, šedá Yosemite a černá Vulcano.
Nabídka pohonů není až na jednu výjimku překvapivá – shoduje se s ostatními koncernovými vozy na stejné platformě. Máme zde tak Hybrid 145, což je tříválcová 1.2 s hybridní asistencí o výkonu 107 kW, dále plug-in hybrid s čtyřválcovou 1.6 a systémovým výkonem 143 kW. Baterie dobíjecího hybridu má kapacitu 17,8 kWh a měla by poskytovat bezemisní dojezd okolo 80 kilometrů.
Elektrická provedení budou v nabídce tři. Základní disponuje výkonem 157 kW a pohonem všech kol, osazeno je baterií o kapacitě 73 kWh, s níž by měla zvládat okolo pěti set kilometrů. Prostřední model má výkon 170 kW a 96,9kWh baterii, dojezd je až 650 km. Jeep si ale přichystal i jednu specialitu, kterou u koncernových sourozenců nenajdete.
Vrcholem je elektrická čtyřkolka se zadním elektromotorem o výkonu 49 kW a až 232 N.m, celkově je tedy k dispozici 276 kW. Díky zadní redukci může jít na zadní kola až 3100 N.m, s nimiž auto údajně zvládá dvacetiprocentní stoupání i v situacích, kdy nemají přední kola žádnou trakci. Nabíjení je možné až 160 kW, k dispozici je až 22kW palubní nabíječka. Na trh nový Compass vstoupí v limitované edici First Edition s mild-hybridním pohonem nebo základní elektrickou verzí.
Tato verze dostane rozšířenou výbavu ve formě 20palcových kol, Matrix-LED světlometů, vyhřívanými elektricky stavitelnými sedadly, předními a zadními senzory plus zadní kamerou a dalšími prvky. K dispozici budou volitelné prvky typu střešního okna, chlazených a masážních sedadel nebo poloautonomním asistentem změny jízdního pruhu. První vozy se k zákazníkům dostanou koncem roku 2025.
Zdroj: Jeep
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler