Nový Jeep Compass: Nejschopnější kompaktní SUV vůbec?

Během autosalonu v LA zažil premiéru i nový Jeep Compass pro Severní Ameriku. V Evropě se ho pak dočkáme na jaře příštího roku, konkrétně v březnu.

Automobilka u představení této novinky nešetří superlativy. Mluví o ní jako o vůbec nejschopnějším kompaktním SUV. Nový Compass má nahradit nejen svého předchůdce, ale také blízkého příbuzného - Jeepa Patriot. Vyrábět se bude v Indii, Číně, Mexiku a Brazílii. Prodávat by se měl ve více než 100 zemích světa. 

V čem je vlastně nový model jiný? Designéři samozřejmě zachovali tradiční prvky vozů Jeep jako je například mřížka rozdělená na sedm otvorů. Vůz ale přece jen prodělal změny v exteriéru i interiéru. Zvenčí působí více uhlazenějším dojmem. Nové jsou například světlomety, změnila se i mřížka chladiče a zadní okno je poznatelně užší. Změnou prošla i palubní deska, které vévodí 3,5palcový informační displej. 

Jeep chce postavit malý Renegade, konkurenta Nissanu Juke

Jeep chce postavit malý Renegade, konkurenta Nissanu Juke

Verzi pro americký trh bude možné pořídit jen s 2,4litrovým čtyřválcem s výkonem 134 kW. I když motor bude jen jeden, k dispozici je možnost vybrat si ze tří druhů převodovky. Model s pohonem na přední nápravu můžete mít se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. U Compassu s pohonem na všechna čtyři kola je k dispozici šestistupňová manuální převodovka nebo devítistupňový rychlostní automat.

Pokud toužíte po ještě větším off-roadovém dobrodružství, můžete sáhnout po verzi Compass Trailhawk. V terénu vás už pak nic nepřekvapí. Můžete se spolehnout na tažné háky, výš zvednuté zavěšení nebo si můžete volit režim jízdy pomocí Jeep Selec-Terrain. 

Premiéru pro Evropu zažije nejnovější počin Jeepu v březnu příštího roku během autosalonu v Ženevě. V evropských showroomech by se tak novinka mohla objevit na začátku roku 2018. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků