Nový Jeep Compass: Nejschopnější kompaktní SUV vůbec?

Během autosalonu v LA zažil premiéru i nový Jeep Compass pro Severní Ameriku. V Evropě se ho pak dočkáme na jaře příštího roku, konkrétně v březnu.

Automobilka u představení této novinky nešetří superlativy. Mluví o ní jako o vůbec nejschopnějším kompaktním SUV. Nový Compass má nahradit nejen svého předchůdce, ale také blízkého příbuzného - Jeepa Patriot. Vyrábět se bude v Indii, Číně, Mexiku a Brazílii. Prodávat by se měl ve více než 100 zemích světa. 

V čem je vlastně nový model jiný? Designéři samozřejmě zachovali tradiční prvky vozů Jeep jako je například mřížka rozdělená na sedm otvorů. Vůz ale přece jen prodělal změny v exteriéru i interiéru. Zvenčí působí více uhlazenějším dojmem. Nové jsou například světlomety, změnila se i mřížka chladiče a zadní okno je poznatelně užší. Změnou prošla i palubní deska, které vévodí 3,5palcový informační displej. 

Jeep chce postavit malý Renegade, konkurenta Nissanu Juke

Jeep chce postavit malý Renegade, konkurenta Nissanu Juke

Verzi pro americký trh bude možné pořídit jen s 2,4litrovým čtyřválcem s výkonem 134 kW. I když motor bude jen jeden, k dispozici je možnost vybrat si ze tří druhů převodovky. Model s pohonem na přední nápravu můžete mít se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. U Compassu s pohonem na všechna čtyři kola je k dispozici šestistupňová manuální převodovka nebo devítistupňový rychlostní automat.

Pokud toužíte po ještě větším off-roadovém dobrodružství, můžete sáhnout po verzi Compass Trailhawk. V terénu vás už pak nic nepřekvapí. Můžete se spolehnout na tažné háky, výš zvednuté zavěšení nebo si můžete volit režim jízdy pomocí Jeep Selec-Terrain. 

Premiéru pro Evropu zažije nejnovější počin Jeepu v březnu příštího roku během autosalonu v Ženevě. V evropských showroomech by se tak novinka mohla objevit na začátku roku 2018. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků