Nový Jeep Compass: Nejschopnější kompaktní SUV vůbec?

Během autosalonu v LA zažil premiéru i nový Jeep Compass pro Severní Ameriku. V Evropě se ho pak dočkáme na jaře příštího roku, konkrétně v březnu.

Automobilka u představení této novinky nešetří superlativy. Mluví o ní jako o vůbec nejschopnějším kompaktním SUV. Nový Compass má nahradit nejen svého předchůdce, ale také blízkého příbuzného - Jeepa Patriot. Vyrábět se bude v Indii, Číně, Mexiku a Brazílii. Prodávat by se měl ve více než 100 zemích světa. 

V čem je vlastně nový model jiný? Designéři samozřejmě zachovali tradiční prvky vozů Jeep jako je například mřížka rozdělená na sedm otvorů. Vůz ale přece jen prodělal změny v exteriéru i interiéru. Zvenčí působí více uhlazenějším dojmem. Nové jsou například světlomety, změnila se i mřížka chladiče a zadní okno je poznatelně užší. Změnou prošla i palubní deska, které vévodí 3,5palcový informační displej. 

Jeep chce postavit malý Renegade, konkurenta Nissanu Juke

Jeep chce postavit malý Renegade, konkurenta Nissanu Juke

Verzi pro americký trh bude možné pořídit jen s 2,4litrovým čtyřválcem s výkonem 134 kW. I když motor bude jen jeden, k dispozici je možnost vybrat si ze tří druhů převodovky. Model s pohonem na přední nápravu můžete mít se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. U Compassu s pohonem na všechna čtyři kola je k dispozici šestistupňová manuální převodovka nebo devítistupňový rychlostní automat.

Pokud toužíte po ještě větším off-roadovém dobrodružství, můžete sáhnout po verzi Compass Trailhawk. V terénu vás už pak nic nepřekvapí. Můžete se spolehnout na tažné háky, výš zvednuté zavěšení nebo si můžete volit režim jízdy pomocí Jeep Selec-Terrain. 

Premiéru pro Evropu zažije nejnovější počin Jeepu v březnu příštího roku během autosalonu v Ženevě. V evropských showroomech by se tak novinka mohla objevit na začátku roku 2018. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků