Nový Jeep Compass má české ceny. S motorem 1,4 je za 825 000 Kč

Nová generace kompaktního SUV tradičního amerického výrobce offroadových vozů se poprvé ukázala veřejnosti vloni na podzim na autosalonu v Los Angeles

Zatím pouze dvě motorizace se budou nabízet pro zájemce o nový Jeep Compass v první edici Opening Edition. Levněji (za 825 000 Kč) lze získat benzinovou přeplňovanou čtrnáctistovku 1,4 Multiari s výkonem 125 kW. Dvoulitrový turbodiesel Multijet, který poskytuje maximálně 103 kW), lze koupit o 17 000 Kč dráže.

Standardní výbava středně velkého SUV je ale poměrně bohatá. Samozřejmostí je pohon všech kol, devítistupňový automat, parkovací senzory vzadu, mlhovky, tempomat, bezklíčkový vstup do vozu, kožený volant, dvouzónovou automatickou klimatizaci a multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem a navigací. Auto jezdí na osmnáctipalcových kolech z lehkých slitin.

Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep?

Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep?

Rychlejší z obou motorizací je ta benzinová. Nový compass rozjede maximálně na 204 kilometry v hodině, na stovku se dostane během 9,3 sekund. U turbodieselu stejné veličiny charakterizují čísla 196 a 10,5 sekundy. Úspornější je logicky naftový agregát, který má normovanou spotřebu 5,7 litru na sto kilometrů, zatímco benzinová jednotka je o 1,2 litru žiznivější.

V dalších měsících začne Jeep nabízet i jiné motory. Konkrétně například slabší variantu zmíněné čtrnáctistovky a turbodiesel 1,6. Budou také k mání levnější verze s pohonem pouze předních kol.

Chcete vylepšit svou Dacii Duster? Kupte jí masku Jeep

Chcete vylepšit svou Dacii Duster? Kupte jí masku Jeep

Naopak více terénních schopností nabídne později varianta Trailhawk, která má o čtrnáct milimetrů zvětšenou světlou výšku.

Na trhu bude vůz, který je dlouhý 4,39 metru a má rozvor 2,64 metru, soupeřit například s Nissanem Qashqai, novou Škodou Karoq nebo s Mitsubishi ASX.

Na obsáhlou fotogalerii exteriéru a interiéru novinky se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků