Nový Jeep Compass má české ceny. S motorem 1,4 je za 825 000 Kč

Nová generace kompaktního SUV tradičního amerického výrobce offroadových vozů se poprvé ukázala veřejnosti vloni na podzim na autosalonu v Los Angeles

Zatím pouze dvě motorizace se budou nabízet pro zájemce o nový Jeep Compass v první edici Opening Edition. Levněji (za 825 000 Kč) lze získat benzinovou přeplňovanou čtrnáctistovku 1,4 Multiari s výkonem 125 kW. Dvoulitrový turbodiesel Multijet, který poskytuje maximálně 103 kW), lze koupit o 17 000 Kč dráže.

Standardní výbava středně velkého SUV je ale poměrně bohatá. Samozřejmostí je pohon všech kol, devítistupňový automat, parkovací senzory vzadu, mlhovky, tempomat, bezklíčkový vstup do vozu, kožený volant, dvouzónovou automatickou klimatizaci a multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem a navigací. Auto jezdí na osmnáctipalcových kolech z lehkých slitin.

Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep?

Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep?

Rychlejší z obou motorizací je ta benzinová. Nový compass rozjede maximálně na 204 kilometry v hodině, na stovku se dostane během 9,3 sekund. U turbodieselu stejné veličiny charakterizují čísla 196 a 10,5 sekundy. Úspornější je logicky naftový agregát, který má normovanou spotřebu 5,7 litru na sto kilometrů, zatímco benzinová jednotka je o 1,2 litru žiznivější.

V dalších měsících začne Jeep nabízet i jiné motory. Konkrétně například slabší variantu zmíněné čtrnáctistovky a turbodiesel 1,6. Budou také k mání levnější verze s pohonem pouze předních kol.

Chcete vylepšit svou Dacii Duster? Kupte jí masku Jeep

Chcete vylepšit svou Dacii Duster? Kupte jí masku Jeep

Naopak více terénních schopností nabídne později varianta Trailhawk, která má o čtrnáct milimetrů zvětšenou světlou výšku.

Na trhu bude vůz, který je dlouhý 4,39 metru a má rozvor 2,64 metru, soupeřit například s Nissanem Qashqai, novou Škodou Karoq nebo s Mitsubishi ASX.

Na obsáhlou fotogalerii exteriéru a interiéru novinky se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků