Nový Jeep Compass má české ceny. S motorem 1,4 je za 825 000 Kč

Nová generace kompaktního SUV tradičního amerického výrobce offroadových vozů se poprvé ukázala veřejnosti vloni na podzim na autosalonu v Los Angeles

Zatím pouze dvě motorizace se budou nabízet pro zájemce o nový Jeep Compass v první edici Opening Edition. Levněji (za 825 000 Kč) lze získat benzinovou přeplňovanou čtrnáctistovku 1,4 Multiari s výkonem 125 kW. Dvoulitrový turbodiesel Multijet, který poskytuje maximálně 103 kW), lze koupit o 17 000 Kč dráže.

Standardní výbava středně velkého SUV je ale poměrně bohatá. Samozřejmostí je pohon všech kol, devítistupňový automat, parkovací senzory vzadu, mlhovky, tempomat, bezklíčkový vstup do vozu, kožený volant, dvouzónovou automatickou klimatizaci a multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem a navigací. Auto jezdí na osmnáctipalcových kolech z lehkých slitin.

Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep?

Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep?

Rychlejší z obou motorizací je ta benzinová. Nový compass rozjede maximálně na 204 kilometry v hodině, na stovku se dostane během 9,3 sekund. U turbodieselu stejné veličiny charakterizují čísla 196 a 10,5 sekundy. Úspornější je logicky naftový agregát, který má normovanou spotřebu 5,7 litru na sto kilometrů, zatímco benzinová jednotka je o 1,2 litru žiznivější.

V dalších měsících začne Jeep nabízet i jiné motory. Konkrétně například slabší variantu zmíněné čtrnáctistovky a turbodiesel 1,6. Budou také k mání levnější verze s pohonem pouze předních kol.

Chcete vylepšit svou Dacii Duster? Kupte jí masku Jeep

Chcete vylepšit svou Dacii Duster? Kupte jí masku Jeep

Naopak více terénních schopností nabídne později varianta Trailhawk, která má o čtrnáct milimetrů zvětšenou světlou výšku.

Na trhu bude vůz, který je dlouhý 4,39 metru a má rozvor 2,64 metru, soupeřit například s Nissanem Qashqai, novou Škodou Karoq nebo s Mitsubishi ASX.

Na obsáhlou fotogalerii exteriéru a interiéru novinky se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků