Nový Jeep Cherokee nakonec není tak ošklivý, jak se zdálo [první dojmy]

Další evropskou premiéru ženevského autosalonu byste našli na stánku značky Jeep, kde se prezentuje pro tuto automobilku poměrně důležitý model Cherokee

S novou generací Jeepu Cherokee byly před uvedením na trh potíže, které nakonec vyústily v opakovaný odklad vstupu na americký trh, kde se tato novinka ukázala nejdříve. Potíže jsou údajně vyřešeny a Cherokee doputoval také do Evropy.

Prodávat se zde bude s naftovými dvoulitry od Fiatu a v nabídce nebude chybět ani dlouho očekávaná devítistupňová automatická převodovka. V Rusku si pak můžete pořídit ještě benzinový šestiválec Pentastar. Prodej odstartuje ve druhém čtvrtletí letošního roku.

Jeep Cherokee: evropská verze se ukáže v Ženevě, prodej začne brzy poté

Jeep Cherokee: evropská verze se ukáže v Ženevě, prodej začne brzy poté

Dost se toho o Cherokee napsalo na téma designu. My jsme nebyli výjimkou a nebyli jsme výjimkou ani v tom smyslu, že jsme Cherokee za jeho vzhled kritizovali. Ano, je zvláštní, ale v praxi ženevského výstaviště bylo nutné uznat, že to není zas tak hrozné, jak se zdálo být na fotkách. Situace to je asi stejná, jako v případě Citroënu C4 Picasso, který vlastně na silnici vypadá velmi dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Cherokee se bude nabízet v provedeních Limited a Trailhawk. Především ta druhá jmenovaná nevypadá vůbec špatně.

Cherokee přijde ve dvou variantách. Městské provedení se jmenuje Limited, terénní verze Trailhawk. Právě druhý jmenovaný vypadá opravdu dobře. Má více plastových ploch a trochu jinak tvarovaný nárazník.

Interiér přesně podle očekávání následuje modernizované Grand Cherokee. Uvnitř tedy najdete možná až překvapivě kvalitní materiály, velkou obrazovku systému Uconnect a další barevný displej na přístrojovém štítu. Sedačky jsou ve stylu amerických automobilů poměrně měkké, ale mají slušné boční vedení, takže by mohly být na dlouhé cesty docela příjemné.

Vzadu se sedí dost vysoko, ale problémy s prostorem v okolí hlavy nejsou. Stejně tak nebudete strádat s místem pro kolena. Zavazadelník pak odhalil jakýsi síťový program a elektrické ovládání.

Jeep Cherokee 2014: novinka v nové galerii (180x foto)

Jeep Cherokee 2014: novinka v nové galerii (180x foto)

Nová generace Cherokee má s tou předchozí společné snad jenom jméno a vzdáleně i masku chladiče. Jinak je to zcela jiný automobil. Osobně jsem na tohle auto zvědav. Podle prvních dojmů bych řekl, že má šanci uspět. Zatím totiž vypadá jako slušné moderní SUV, které je v případě potřeby schopné vysypat z rukávu nějaké ty trumfy pro jízdu v terénu. A přesně tohle Jeep potřeboval.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků