Nový Jeep Cherokee dorazil na český trh

Veškeré práce v Jeepu v posledním období směřovaly k jedinému cíli – nové generaci modelu Cherokee. Po osmnácti letech a více než dvou miliónech prodaných modelech přichází i na český trh nová generace Jeepu Cherokee.
Nový Jeep Cherokee dorazil na český trh
Ta postupně nahradí proslulou první generaci vyráběnou od roku 1984, jež dala základ v současnosti tak oblíbených sportovně-terénních aut kategorie SUV. Připomeňme, že Cherokee byl prvním „jeepem“ se samonosnou karosérií. Dnes je v kategorii SUV pořádně nabito a bylo jen otázkou času, kdy i Jeep bude muset znovu „pořádně nabít“. Stalo se, a první reakce na vůz jsou více než příznivé.

Co je nového? Prakticky všechno – od nezávislého zavěšení předních kol přes instalaci bočních okenních airbagů či patentované Klepněte pro větší obrázek řešení zadních dveří s výklopným oknem až po zcela nové motory. Rovněž kvalita by měla být mnohonásobně lepší než dřív. Oproti předešlému modelu má nový vůz rozvor 2650 mm, což mu dává více místa pro převážené cestující, celkový rozchod kol 1524 mm vpředu a 1516 mm vzadu pak dává jistotu dobré stability vozidla na silnici i v lehkém terénu. Celkovými rozměry 4437x1819x1796 mm dává nový cherokee jasně najevo, že bude dobrou reprezentací svého majitele. Ten může dále počítat i s velkým objemem zavazadlového prostoru 909 litrů, což nemusí být zdaleka konečnou hodnotou. Po tradičním sklopení opěradel zadních sedaček volný prostor pro zavazadla naroste až na hodnotu 1951 litrů.

Pro pohon Jeepu Cherokee byly výrobcem vybrány tři agregáty. Základem nabídky je čtyřiadvacetiventilový čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 115 kW. Více pozornosti ale jistě způsobí zcela nový zážehový šestiválec do V o objemu 3,7 litru, který je odvozen od známého osmiválce 4,7 litru používaného v Grand Cherokee. Jeho schopnost vyvinout až 157 kW výkonu dává na srozuměnou, že mezi konkurencí se Cherokee nebude cítit jako chudý příbuzný. Spíše naopak. Rovněž se vznětovým čtyřválcem 2,5 TD s přímým vstřikováním paliva Common Rail, který má výkon 105 kW, takové pocity nezažijete, navíc dobrý pocit z jízdy bude doprovázen pouze občasnými investicemi do pohonných hmot. Nová generace Jeep Cherokee vstoupila na český trh počátkem listopadu s cenou od 949 tisíc korun a nabízí se ve dvou úrovních výbavy - Sport a Limited.

Pro úplnost se sluší dodat, že pro severoamerický trh byl pro vůz zvolen nový název Liberty, ten ale má v Evropě chráněna řada neautomobilových firem, a tak modelu zůstalo tradiční označení. Vůz se bude vyrábět ve zcela nové továrně, která byla postavena na předměstí Toleda ve státě Ohio s roční kapacitou 210 tisíc aut.
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků