Nový Jeep Cherokee: cestou necestou

Jeep přiveze na autosalon do New Yorku zbrusu nový model Cherokee. Oproti předchozí generaci má zase něco navíc.

Jeep se při návrzích tohoto vozu inspiroval u většího modelu Commander. Od nových tvarů si automobilka slibuje větší prodejní úspěchy. Velkým lákadlem má být shrnovací plátěná střecha, kterou lze otevírat směrem vpřed i vzad. Větší komfort na cestách má poskytovat nový podvozek, zadní náprava poprvé u tohoto vozu používá víceprvkové zavěšení.

Na výběr budou mít zákazníci dva druhy pohonu všech čtyř kol. Základem bude připojitelný systém Command-Trac. Ten, kdo si rád vyjde do těžšího terénu, bude zřejmě volit trvalý pohon Selec-Trac.

Pod kapotou bude Cherokee ze začátku šestiválec 3,7 l o výkonu 157 kW (213 k) a točivém momentu 319 Nm při 4000 ot./min. Na výběr budou dvě převodovky – šestistupňový manuál a pouze čtyřstupňový automat. Později se na evropském trhu objeví a slabší čtyřválcové motory – benzínový o objemu 2,4 l (145 k) nafťák 2,8 CRD (161 k).

Ačkoli se modely z generace na generaci většinou zvětšují, u Cherokeeho to úplně tak není. Vůz měří na délku 4492 mm (- 4 mm), na výšku 1808 mm (- 10 mm). Všechna kola jsou ale nyní od sebe více vzdálena – zvětšil se totiž jak rozchod a šířka vozu, tak i rozvor kol. To se projeví hlavně na komfortu zadních cestujících.

A ještě jedna věc, pokud někde uvidíte model Jeep Liberty, tak vězte, že se v podstatě jedná o Cherokee určený pro USA.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Jeep Cherokee

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků