Jeep přiveze na autosalon do New Yorku zbrusu nový model Cherokee. Oproti předchozí generaci má zase něco navíc.
Jeep se při návrzích tohoto vozu inspiroval u většího modelu Commander. Od nových tvarů si automobilka slibuje větší prodejní úspěchy. Velkým lákadlem má být shrnovací plátěná střecha, kterou lze otevírat směrem vpřed i vzad. Větší komfort na cestách má poskytovat nový podvozek, zadní náprava poprvé u tohoto vozu používá víceprvkové zavěšení.
Na výběr budou mít zákazníci dva druhy pohonu všech čtyř kol. Základem bude připojitelný systém Command-Trac. Ten, kdo si rád vyjde do těžšího terénu, bude zřejmě volit trvalý pohon Selec-Trac.
Pod kapotou bude Cherokee ze začátku šestiválec 3,7 l o výkonu 157 kW (213 k) a točivém momentu 319 Nm při 4000 ot./min. Na výběr budou dvě převodovky – šestistupňový manuál a pouze čtyřstupňový automat. Později se na evropském trhu objeví a slabší čtyřválcové motory – benzínový o objemu 2,4 l (145 k) nafťák 2,8 CRD (161 k).
Ačkoli se modely z generace na generaci většinou zvětšují, u Cherokeeho to úplně tak není. Vůz měří na délku 4492 mm (- 4 mm), na výšku 1808 mm (- 10 mm). Všechna kola jsou ale nyní od sebe více vzdálena – zvětšil se totiž jak rozchod a šířka vozu, tak i rozvor kol. To se projeví hlavně na komfortu zadních cestujících.
A ještě jedna věc, pokud někde uvidíte model Jeep Liberty, tak vězte, že se v podstatě jedná o Cherokee určený pro USA.
Nový Jeep Cherokee
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler