Nový Jeep Cherokee: cestou necestou

Jeep přiveze na autosalon do New Yorku zbrusu nový model Cherokee. Oproti předchozí generaci má zase něco navíc.

Jeep se při návrzích tohoto vozu inspiroval u většího modelu Commander. Od nových tvarů si automobilka slibuje větší prodejní úspěchy. Velkým lákadlem má být shrnovací plátěná střecha, kterou lze otevírat směrem vpřed i vzad. Větší komfort na cestách má poskytovat nový podvozek, zadní náprava poprvé u tohoto vozu používá víceprvkové zavěšení.

Na výběr budou mít zákazníci dva druhy pohonu všech čtyř kol. Základem bude připojitelný systém Command-Trac. Ten, kdo si rád vyjde do těžšího terénu, bude zřejmě volit trvalý pohon Selec-Trac.

Pod kapotou bude Cherokee ze začátku šestiválec 3,7 l o výkonu 157 kW (213 k) a točivém momentu 319 Nm při 4000 ot./min. Na výběr budou dvě převodovky – šestistupňový manuál a pouze čtyřstupňový automat. Později se na evropském trhu objeví a slabší čtyřválcové motory – benzínový o objemu 2,4 l (145 k) nafťák 2,8 CRD (161 k).

Ačkoli se modely z generace na generaci většinou zvětšují, u Cherokeeho to úplně tak není. Vůz měří na délku 4492 mm (- 4 mm), na výšku 1808 mm (- 10 mm). Všechna kola jsou ale nyní od sebe více vzdálena – zvětšil se totiž jak rozchod a šířka vozu, tak i rozvor kol. To se projeví hlavně na komfortu zadních cestujících.

A ještě jedna věc, pokud někde uvidíte model Jeep Liberty, tak vězte, že se v podstatě jedná o Cherokee určený pro USA.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Jeep Cherokee

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků