Nový Jeep Cherokee: cestou necestou

Jeep přiveze na autosalon do New Yorku zbrusu nový model Cherokee. Oproti předchozí generaci má zase něco navíc.

Jeep se při návrzích tohoto vozu inspiroval u většího modelu Commander. Od nových tvarů si automobilka slibuje větší prodejní úspěchy. Velkým lákadlem má být shrnovací plátěná střecha, kterou lze otevírat směrem vpřed i vzad. Větší komfort na cestách má poskytovat nový podvozek, zadní náprava poprvé u tohoto vozu používá víceprvkové zavěšení.

Na výběr budou mít zákazníci dva druhy pohonu všech čtyř kol. Základem bude připojitelný systém Command-Trac. Ten, kdo si rád vyjde do těžšího terénu, bude zřejmě volit trvalý pohon Selec-Trac.

Pod kapotou bude Cherokee ze začátku šestiválec 3,7 l o výkonu 157 kW (213 k) a točivém momentu 319 Nm při 4000 ot./min. Na výběr budou dvě převodovky – šestistupňový manuál a pouze čtyřstupňový automat. Později se na evropském trhu objeví a slabší čtyřválcové motory – benzínový o objemu 2,4 l (145 k) nafťák 2,8 CRD (161 k).

Ačkoli se modely z generace na generaci většinou zvětšují, u Cherokeeho to úplně tak není. Vůz měří na délku 4492 mm (- 4 mm), na výšku 1808 mm (- 10 mm). Všechna kola jsou ale nyní od sebe více vzdálena – zvětšil se totiž jak rozchod a šířka vozu, tak i rozvor kol. To se projeví hlavně na komfortu zadních cestujících.

A ještě jedna věc, pokud někde uvidíte model Jeep Liberty, tak vězte, že se v podstatě jedná o Cherokee určený pro USA.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Jeep Cherokee

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků