Nový Jaguar XK dostane čtyřlitrový nafťák

Jaguar na autoshow v americkém Detroitu odhalil přibližnou podobu pro novou generaci XK, která se na trhu objeví zřejmě v lednu 2006. Koncept pojmenovaný Jaguar Advanced Lightweight Coupé (ACL) je zhruba z osmdesáti procent stejný, jako bude nové XK. To dostane klasické proporce kupé: štíhlou příď a svažující se záď do tvaru kapky. Přestože je ACL jen strojírenská atrapa, sériová verze přijde s prvky z modelu XJ, jako je pevný slitinový rám nebo vícenásobné zavěšení zadních kol.

Nové kupé XK dostane do výbavy standardní vidlicový osmiválec o objemu 4.2 l, který bez přeplňování disponuje výkonem 217 kW (295 k) a přeplňovaný výkonem 288 kW (392 k). Oba motory budou spojeny s šestistupňovým automatem s klasickou řadící pákou nebo sekvencí s pádly pod volantem za příplatek jako má konkurenční Aston Martin DB9. V základní verzi bude mít XK benzínový osmiválec 3.5 l V8.

Ovšem evropský trh, tlačen poptávkou po výkonných turbodieselových motorech, dohnal Jaguar k rozhodnutí, že v novém XK bude také naftový motor. Jedná se o agregát z vývoje mateřského koncernu, vidlicový osmiválec o objemu 4.0 l s výkonem zhruba 200 kW (272 k) a maximálním kroutícím momentem 600 Nm. Jaguar XK s nafťákem bude mít pětistupňový automat a na stovku se rozjede pod 7 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto: © Automedia

Studie ACL

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků