Nový Jaguar XK dostane čtyřlitrový nafťák

Jaguar na autoshow v americkém Detroitu odhalil přibližnou podobu pro novou generaci XK, která se na trhu objeví zřejmě v lednu 2006. Koncept pojmenovaný Jaguar Advanced Lightweight Coupé (ACL) je zhruba z osmdesáti procent stejný, jako bude nové XK. To dostane klasické proporce kupé: štíhlou příď a svažující se záď do tvaru kapky. Přestože je ACL jen strojírenská atrapa, sériová verze přijde s prvky z modelu XJ, jako je pevný slitinový rám nebo vícenásobné zavěšení zadních kol.

Nové kupé XK dostane do výbavy standardní vidlicový osmiválec o objemu 4.2 l, který bez přeplňování disponuje výkonem 217 kW (295 k) a přeplňovaný výkonem 288 kW (392 k). Oba motory budou spojeny s šestistupňovým automatem s klasickou řadící pákou nebo sekvencí s pádly pod volantem za příplatek jako má konkurenční Aston Martin DB9. V základní verzi bude mít XK benzínový osmiválec 3.5 l V8.

Ovšem evropský trh, tlačen poptávkou po výkonných turbodieselových motorech, dohnal Jaguar k rozhodnutí, že v novém XK bude také naftový motor. Jedná se o agregát z vývoje mateřského koncernu, vidlicový osmiválec o objemu 4.0 l s výkonem zhruba 200 kW (272 k) a maximálním kroutícím momentem 600 Nm. Jaguar XK s nafťákem bude mít pětistupňový automat a na stovku se rozjede pod 7 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto: © Automedia

Studie ACL

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků