Nový Jaguar XJ prý nebude pouze elektrický. Později má přijet i s šestiválcem

Dozvídáme se nové informace o nástupci limuzíny XJ. Vypadá to, že dřívější starosti o přechodu na čistě elektrický pohon nemají úplný základ.

Ze setkání investorů automobilky Jaguar Land Rover (JLR) se nyní dostávají na povrch nové informace o budoucím směřování společnosti a hlavně nastupující technice u chystaných modelů. Velkým tématem je pochopitelně elektrifikace, přičemž dřívější zprávy o nové generaci limuzíny XJ a jejím čistě elektrickém ústrojí nepotěšily řadu fanoušků značky Jaguar.

Jaguar Land Rover není na prodej, ujišťuje ředitel automobilky. Francouzi mají smůlu

Jaguar Land Rover není na prodej, ujišťuje ředitel automobilky. Francouzi mají smůlu

Potvrzeno tak máme, že JLR uvede novou modulární platformu MLA k zástavbě elektrických i hybridních ústrojí a první modely na tomto základu budou „velké SUV a velký prémiový sedan“. Zatímco očekávaným SUV je pravděpodobně nová generace Range Roveru (stanovena pro rok 2021), zmíněným sedanem je bezpochyby nové XJ.

Nástupce tradiční limuzíny má přijet už příští rok, což nyní potvrdil produktový vedoucí JLR Nick Rogers. A přestože tedy opravdu přijede nejprve v čistě elektrické variantě s bateriovým modulem o kapacitě 90,2 kWh a dojezdem až 470 km, na spalovací motor nemá XJ jen tak zanevřít. Podle zdroje blízkého automobilce chystá Jaguar i verzi s šestiválcovým, nejspíše mild-hybridním ústrojím.

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Elektrickou budoucnost ale bude zprvu propagovat právě „bezemisní“ specifikace XJ, která má mimo jiné konkurovat i sportovnějším „čtyřdveřovým kupé“ jako Porsche Taycan či Audi e-tron GT. Varianta se spalovacím motorem tak doplní nabídku XJ později a JLR si bude chtít tímto krokem určitě zajistit odbyt nové limuzíny pro širší publikum. Ne každému se totiž elektromobily zamlouvají.

Už bylo potvrzeno, že výroba současné generace XJ skončí na začátku července. Modulární platformu MLA nové generace pak chce JLR samozřejmě využít pro další modely včetně zmíněného Range Roveru, u kterého se počítá s plug-in hybridní technikou i čistě elektrickým pohonem. Ještě se přitom uvidí, zda bude JLR dále vylepšovat současnou platformu elektromobilu I-Pace, která byla pro tento model navržena samostatně a není zatím sdílena s dalšími vozy značky.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků