Nový Jaguar XJ prý nebude pouze elektrický. Později má přijet i s šestiválcem

Dozvídáme se nové informace o nástupci limuzíny XJ. Vypadá to, že dřívější starosti o přechodu na čistě elektrický pohon nemají úplný základ.

Ze setkání investorů automobilky Jaguar Land Rover (JLR) se nyní dostávají na povrch nové informace o budoucím směřování společnosti a hlavně nastupující technice u chystaných modelů. Velkým tématem je pochopitelně elektrifikace, přičemž dřívější zprávy o nové generaci limuzíny XJ a jejím čistě elektrickém ústrojí nepotěšily řadu fanoušků značky Jaguar.

Jaguar Land Rover není na prodej, ujišťuje ředitel automobilky. Francouzi mají smůlu

Jaguar Land Rover není na prodej, ujišťuje ředitel automobilky. Francouzi mají smůlu

Potvrzeno tak máme, že JLR uvede novou modulární platformu MLA k zástavbě elektrických i hybridních ústrojí a první modely na tomto základu budou „velké SUV a velký prémiový sedan“. Zatímco očekávaným SUV je pravděpodobně nová generace Range Roveru (stanovena pro rok 2021), zmíněným sedanem je bezpochyby nové XJ.

Nástupce tradiční limuzíny má přijet už příští rok, což nyní potvrdil produktový vedoucí JLR Nick Rogers. A přestože tedy opravdu přijede nejprve v čistě elektrické variantě s bateriovým modulem o kapacitě 90,2 kWh a dojezdem až 470 km, na spalovací motor nemá XJ jen tak zanevřít. Podle zdroje blízkého automobilce chystá Jaguar i verzi s šestiválcovým, nejspíše mild-hybridním ústrojím.

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Elektrickou budoucnost ale bude zprvu propagovat právě „bezemisní“ specifikace XJ, která má mimo jiné konkurovat i sportovnějším „čtyřdveřovým kupé“ jako Porsche Taycan či Audi e-tron GT. Varianta se spalovacím motorem tak doplní nabídku XJ později a JLR si bude chtít tímto krokem určitě zajistit odbyt nové limuzíny pro širší publikum. Ne každému se totiž elektromobily zamlouvají.

Už bylo potvrzeno, že výroba současné generace XJ skončí na začátku července. Modulární platformu MLA nové generace pak chce JLR samozřejmě využít pro další modely včetně zmíněného Range Roveru, u kterého se počítá s plug-in hybridní technikou i čistě elektrickým pohonem. Ještě se přitom uvidí, zda bude JLR dále vylepšovat současnou platformu elektromobilu I-Pace, která byla pro tento model navržena samostatně a není zatím sdílena s dalšími vozy značky.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků