Dozvídáme se nové informace o nástupci limuzíny XJ. Vypadá to, že dřívější starosti o přechodu na čistě elektrický pohon nemají úplný základ.
Ze setkání investorů automobilky Jaguar Land Rover (JLR) se nyní dostávají na povrch nové informace o budoucím směřování společnosti a hlavně nastupující technice u chystaných modelů. Velkým tématem je pochopitelně elektrifikace, přičemž dřívější zprávy o nové generaci limuzíny XJ a jejím čistě elektrickém ústrojí nepotěšily řadu fanoušků značky Jaguar.
Potvrzeno tak máme, že JLR uvede novou modulární platformu MLA k zástavbě elektrických i hybridních ústrojí a první modely na tomto základu budou „velké SUV a velký prémiový sedan“. Zatímco očekávaným SUV je pravděpodobně nová generace Range Roveru (stanovena pro rok 2021), zmíněným sedanem je bezpochyby nové XJ.
Nástupce tradiční limuzíny má přijet už příští rok, což nyní potvrdil produktový vedoucí JLR Nick Rogers. A přestože tedy opravdu přijede nejprve v čistě elektrické variantě s bateriovým modulem o kapacitě 90,2 kWh a dojezdem až 470 km, na spalovací motor nemá XJ jen tak zanevřít. Podle zdroje blízkého automobilce chystá Jaguar i verzi s šestiválcovým, nejspíše mild-hybridním ústrojím.
Elektrickou budoucnost ale bude zprvu propagovat právě „bezemisní“ specifikace XJ, která má mimo jiné konkurovat i sportovnějším „čtyřdveřovým kupé“ jako Porsche Taycan či Audi e-tron GT. Varianta se spalovacím motorem tak doplní nabídku XJ později a JLR si bude chtít tímto krokem určitě zajistit odbyt nové limuzíny pro širší publikum. Ne každému se totiž elektromobily zamlouvají.
Už bylo potvrzeno, že výroba současné generace XJ skončí na začátku července. Modulární platformu MLA nové generace pak chce JLR samozřejmě využít pro další modely včetně zmíněného Range Roveru, u kterého se počítá s plug-in hybridní technikou i čistě elektrickým pohonem. Ještě se přitom uvidí, zda bude JLR dále vylepšovat současnou platformu elektromobilu I-Pace, která byla pro tento model navržena samostatně a není zatím sdílena s dalšími vozy značky.