Nový Jaguar XJ: první foto jsou venku, automobilka se vzteká

21 komentářů

rs
10. července • 11:16

panove, kdyz tady tak ctu ty vase prispevky, tak si rikam za do fora jsou plna nejakejch divnejch individui (vcetne me).u kazdyho novyho auta se hned strhne hodnoceni "odborniku" na design, marketing a prodej. kdejakej trouba vi, cemu se to auto podoba a nepodoba (vetsinou kazdej pise neco jinyho) , ze to nikdo nekoupi za automobilka konci atd.co se jaguaru tyce, tak ten uz by byl asi definitivne ukoncenej, protoze ty jeho auto nikdo moc nekupoval. takze co s tim ? asi nezbyde, nez to zkusit jinak. tradice jsou sice fajn, ale nic netrva vecne. a jak tady nekdo uz psal, par "radobyodborniku" kteri jenom krafaj na netu o tradicich a hnusu zadnich partii je tak nejak k nicemu.
protoze na ty stary,tradicni, vyvazeny a jinak skvely jaguary nemeli prachy, takze si je nekoupili a tim padem jaguar byl ve ztrate.misto tech blbejch kecu, kdy sedite v praci u netu a "odborne" komentujete cokoliv, radsi neco delejte at vydelat prachy a muzete si toho jaguara koupit.
a nebo zavolejte do jaguara ze vite jak je vytahnout z bryndy a oni vas urcite radi zamestnaj. ale spis vas zase hned z ty pracevyhodej, sedite u netu a plkate kraviny.

mrkevvzime
10. července • 13:19

:-D "misto tech blbejch kecu, kdy sedite v praci u netu a "odborne" komentujete cokoliv, radsi neco delejte at vydelat prachy a muzete si toho jaguara koupit.
a nebo zavolejte do jaguara ze vite jak je vytahnout z bryndy a oni vas urcite radi zamestnaj. ale spis vas zase hned z ty pracevyhodej, sedite u netu a plkate kraviny"napodobne ;-)

xxx
9. července • 16:20

Všetko ma svoj začiatok, a aj svoj koniec. Era "súčasnej" línie XJ začala jagom 420 , a pokracovala s uspechmi, aj neuspechmi uctihodnych takmer 50 rokov. Moja generacia, ked sa povie Jaguar tak si predstavi XJ . Neviem byť prorokom, nova dizajnova linia je podľa mňa lepšia ako "retro" dizajn S- Type, ktory sa memal kam rozvijat a i ked som z duse konzervativec prajem novej linii aspon taky uspech ako XJ.
Zakončím slovami klasika: Zomrel kráľ, nech žije kráľ.

kolemjdoucí
9. července • 15:43

Ať koukám na nového Jaguara jakkoli, stále mi přijdou proporce šíleně nevyvážené. Velmi krátký přední převis a naopak zadní je dlouhý tak, že by potřeboval ještě jednu nápravu. Zepředu je auto agresivní, zezadu vypadá jako kojot se staženým ocasem.Určitě si to auto své zákazníky najde, minimálně kvůli značce, ale bohužel musím souhlasit s tím, co zde už uaunělo - současný design je čím dál horší. Jako by cílem bylo provokovat nevyvážeností. U tohoto auta je opticky nejvíc hmoty na zadku a je to opravdu ošklivé. Ztrácí to eleganci. :(

PoliceCollector
9. července • 15:13

Proboha, tak to je definitivní konec Jaguaru. Jaguár byl pro mě synonymem britského velice konzervativního auta, které bylo identifikovatelné na první pohled a de facto se za třicet (ne li více let) změnilo jen málo. Svým způsobem mělo nadčasový design,dejme tomu jako třeba Porsche 911.... Už předchozí XK sem si často pletl s Aston Martinem (zezadu). Inu, co se dá dělat, Jagurá už konečně ani nepatří Britům ale Indům... R.I.P. Old good Jag´s... tohle je bohužel konec jedné tradice. Z Jaguáru se stalo tuctové snadno zaměnitelné kupátko... Nějak si ho už nedovedu představit jako auto pro lordy... Spíš pro zbohatlíky a bohaté fricooliny... Škoda... Stará dobrá Anglie na čtyřech kolech se odporoučela do historie...

Radek Ondrášík
9. července • 15:27

Kolik jste tech Jagu jako novych koupil? abych vedel, jak moc ma Jag becet, ze uz u nich koncite...

Gallego
9. července • 15:52

nevím, kolik XJček si pořídil PoliceCollector, ale zdá se velmi pravděpodobné, že z těch, kteří si XJ koupili, si tohle nekoupí nikdo. jistě se najdou mnozí, kteří tomuhle dají přednost před původním modelem, a zařadí jej do svého vyběru mezi Passat CC a další čtyřdveřová kupé, ale pochybuji, že je tato skupina lidí početnější než konzervativní padesátníci, kteří dosud zákazníky XJ tvořili. nehledě na vzhled, ani tvar není příliš praktický, neboť znemožňuje využívání vozu jakožto klasické limuzíny s řidičem (dost nízká střecha v zadní části), a upřímně se děsím, jak na tomto designu postaví LWB model. ti, co "jdou s dobou", mohou jásat, že Jag už jde taky, ale nejvíc asi jásají ve Stuttgartu, neboť S-Klasse právě získala velké množství nových kupců...

Radek Ondrášík
9. července • 15:57

Toto vischni rikali pote, co u BMW prisel novy designersky smer. jak si to ti puvodni nekoupi. A ejhle BMW prodava mnohem vice a to diky tomu, ze se zalibili uplne jinym zakaznikum a ve vetsim poctu. XF je taky uplne novy a mimo a jak se dobre prodava a o tom to je.Tradice jsou pekne, ale ty si muze dovolit tak Ferrari nebo RR, zbytek musi myslet na to, ze tradice bude probirat par uhrovitych fanousku na webu, ale majitele potrebuji zisk a ten jim pet fanatiku neprivede.

zdeněk
9. července • 23:16

Nemajetných fanatiků...

Gallego
9. července • 16:33

úspěchy XF a nových bavorů bych s XJ srovnával opatrně, neboť narozdíl od modelů, které tyto vozy nahrazvaly, XJ je značně specifický a odlišný od všeho ostatního (což byl sice i S-Type, ale v negativním smyslu). současný XJ je archetypem vozu pro britskou a novoanglickou vyšší vrstvu, spíše symbol statutu než spotřební zboží. nějak si nedokážu představit, že by berkshirský padesátník s tímto v neděli přijel na golfové hřiště.. já neříkám, že je to špatné auto, neříkám, že si nenajde kupce, jen tvrdím, že ti, kteří by uvažovali o současném XJ, o novém XJ uvažovat nebudou a půjdou k mercedesu nebo bmw, neboť i sedmička se po svém designovém úletu vrátila ke konzervativnímu designu... je samozřejmě otázkou, zda na tom Jag vydělá nebo tratí, a to asi zjistíme až za pár let, ale Jag opouští trh, kde měl výsostné postavení, a vstupuje na takový, kde se bude muset o dost víc snažit. a když se člověk podívá na konkurenci, tak se pochybám zkrátka vyhnout nelze..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
9. července • 16:46

Jenze jeho vysostni trh tu automobilku proste neuzivi, a proto je treba hledat jinde.

aaaa
9. července • 11:04

ono to nevypadá nejhůř, imho v reálu to bude OK (něco jako nový MB E - na fotkách nic moc, ve skutečnosti docela pěkný..)
nicméně "klasický" XJ byl designově geniální a jedinečný, tohle už je svým způsobem dost "obyčejné" ...(Mas. Qtp., CLS, Panamera, A7 až bude, všechny jsou si v podstatě podobné...)

rohYpnol
9. července • 9:49

Zdá se mi, že automobilky razí trend - není již co zkrášlovat, tak budeme kazit! Toto jako nástupce předchozího XJ??? Boha jeho! Snad se domnívají, že klientela již tak zestárla a zesenilněla, že stejně již přes zelený zákal a 20 dioptrií vlastně ani nevidí, jak vůz vypadá...
Předek docela dobrý, profil ok, byť jako nástupce XJ - no nevím... A zatmavené zadní sloupky? Proč??? A zadní partie hodná pouze jako cíl pro demonstranty s bejzbolovýma pálkama... Naživo to snad nebude tak hrozné, černé sloupky jsou doufám jen hloupý žert a na finálním produktu nebudou. Ale i tak - kam se ztratila ta majestátnost a lehkost předchozí XJ? Kam se vypařila ta vkusnost a sportovní šmrnc XF?
I nový Bentley je podle mě dost otřes (zepředu opravdu jakčínský plagiát), alespoň si nemají co závidět. A konečně skončí závist k zazobancům. Jejich auta totiž budou luxusní, drahé, výkonné, žravé, prošpikované nejmodernější technikou a ošklivé... ;-)

Radek Ondrášík
9. července • 9:51

no mi se to treba vazne libi a daleko vice, nez cokoli z minulosti Jagu. Jsem rad za ten novy styl.

rohYpnol
10. července • 13:29

Tak to je príma. Alespoň už mají jednoho zákazníka. Mě se tedy vůbec nelíbí a jsem velmi velmi zklamán. XF byl v mých očích velikým příslibem do budoucna. A teď takováhle podpásovka. Předchozí XJ byl podle mě jeden z nejhezčích. Elegantní linie, z vozu vyzařovala lehkost. Záď nového vozu na mě působí absolutně těžkopádně, linie na sebe nenavazují, tvary komlipkované... Určitě to bude dobrá kára, určitě bych byl i já svým způsobem rád, kdyby mi stála v garáži, ale líbit se mi tedy určitě nebude. Jestli je pro mnohé synonymem nevkusu Fabia, pak pro mě zřejmě tenhle Jaguar. Bohužel.

Elpin E. (Elpin)
9. července • 9:39

Me se auto moc libi... ze predu pravda vypada uplne jak XF, chtelo by to zmenu, ale zadek perfektni... tesim se na zitrek.

Melou
9. července • 9:25

Předek známe, profil dobrý, ty nigga C sloupky si mohli odpustit, ale proč ne. Nicméně zadek je těžkej humus, jak nějaká čínská vykrádačka...

Radek.
9. července • 9:03

Předek hezký, ale zadek (a tuplem s těmi neuměle zatmavenými sloupky) je hnusnější než u tluStýho mercedesu...

eMKejx
9. července • 9:22

Jag stavil na konkurenta Bentley??? veru asi najspatnejsi jag po dlhej dobe.... ale tak treba to nejako vyskusat, zadok je veru odpad. A vypada to cele jak by to sedelo na nejakom Medaku - myslim ten kostym :-O:-/

Freeze
9. července • 10:51

Spíše mi připomíná jednu starou Lanciu... zadní světla měla úplně stejné (tedy velmi podobné) - až na to, že ke zbytku vozu zapadaly lépe než tyto Jaguáří...

Blb
9. července • 20:14

předek Mondeo a zadek Hyundai Kupé minulé generace :-D

Doporučujeme

Články odjinud