Nový Jaguar XJ je venku, oficiálně a detailně

40 komentářů

Ivan
11. července • 20:26

Jaguar XJ, nová konkurence pro Passat, uvidíme, jestli se mu vyrovná.

Adam
11. července • 22:23

Pro Passat je konkurence Jaguar XF. Tady bych to videl spis pro Phaeton (ktery vubec neni spatny - je to hodne nedocenene auto..).

skip
12. července • 1:01

Pánové sorry, to si snad děláte legraci. Passat je ta úplně nejstřednější střední třída, XF je se vším všudy (rozvor, rozměry, výbava, motory) vyšší střední, přímý konkurent BMW 5, E-klasse a Audi A6. XJ je pak ještě o třídu výš (7er, S-klasse, A8).

Adam
13. července • 0:10

:-) Musis to brat podle toho, co ktera automobilka ma. VW proste nic jineho, nez Passat - alespon trosku konkurence schopneho XF nema :-) Ale Phaeton a XJ bych porovnaval

Adam
11. července • 14:03

Ahoj vsem,
je mi 25 let. V podstate patrim k te generaci automobilovych nadsencu "novacku". Historii vsech znacek mam nactenou, vim kdo koho vlastni a jake ma koreny. Automobiloveho nadsence ze me udelalo me prvni auto - Suzuki Swift (novy model). Koupil jsem si jej vzhledem k naproste nechutnosti nasi domaci "Skodovky", kterou vlastni naprosto kazdy. Nechtel jsem byt ani dalsi Octavian a ani Fabian. Mam k vetsine naseho naroda uctu, protoze sazi na jistotu a nerada riskuje nebo mozna zkousi nove veci. Swift byl agilni auticko, ale motorizace by mohla byt lepsi. Nekdy v 19 jsem si poridil Peugeot 307CC. Uzasne auto, plne nekvalitnich nedodelku. Hodne
me zklamalo. Hlavne mechanismus strechy, ktery po nejake dobe hned odesel (neverim, ze u novych modelu je tomu jinak). Protoze jsem chtel dat Peugeotu sanci, rozhodl jsem se udelat dalsi krkok a poridit Peugeot 407 Coupe. Hodne moc me potesila tehdejsi recenze na autorevue. Vlastne i kvuli ni jsem dal auto sanci. Mel jsem jej posledni dva roky. Naprosto fantasticke auto. Mohl bych mu vytknout nedomyslenost v detailech, tezke dvere (u Peugeotu je to normalni) nebo spatne fungujici palubni pocitac. Tady vlastne zacina i muj pribeh s Jaguarem. Jak vite, Jaguar ma s Peugeotem z historickych duvodu spolecny agregat. Jedna se o 2.7 HDI (naprosto revolucni motor - je to mistrovske dilo a nedam na neho dopustit). Verte mi, ze z 2.0, ktery byl v 307CC to byl pro me celkem slusny sok. Existuje ale jeden brutalni rozdil - Prevodovka. 2.7HDI v Peugeotu ztraci jakykoliv smysl. Je to jako mit v ruce 50 lete vino, ktere nejde otevrit. Proste prevodovka deklasovala potencial motoru. Jednou jsem si chtel spravit naladu a tak jsem prijel do Jaguaru v Hloubetine. 2.7HDI v pojeti Jaguar XF a jejich nore prevodovky je naprosto o necem jinem. Auto reagovalo agilne, stejny motor, lepsi zvuk a o dost hladsi vykon. Do te doby jsem ani netusil, jaky ma ten motor potencial. Navic v Jaguaru XF si pripadate jako ve vesmirne lodi. To auto ve me zanechalo nesmazatelnou vzpominku. Je to neco, co si v zadne recenzi neprectete. Musite to cititSel jsem do toho. Sebral jsem posledni uspory a poridil Jaguar XF - abych zachoval prirozeny rust - mam stary dobry 4.2 V8. Nechtelo se mi cekat na nove motory. Ted prijde to nejdulezitejsi. Po tech vsech znackach jsem pochopil, ze Jaguar je jiny. Nikdy to nebude tuctovka pro masy, nikdy jich neprodaji vice, nez Saabu. Zjistil jsem za tu dobu jeho silne a slabe stranky. Slaba stranka je jednoznacne elektrika. Stejne jako u vsech Jagu a na to jsem byl pripraven. Obcas se Vam rozsviti svetlo v kabine kdyz nechcete, nekdy sem Vam pro zmenu nerozsviti predni svetlo pro denni sviceni. Ale uprimne? Vsechno to odpada kdyz sednete do kabiny a zmacknete tlacitko Start. Zvuk motoru, napjata atmosfera, agilita jizdy. Cert vem vsechno (krome toho mate 3 letou celosvetovou zaruku od prvni registrace..ulet). Nejkrasnejsi na aute jsou male detaily, ktere zjistite, az kdyz jej pouzivate. Kdyz date bezdratovy ovladac pro odemykani do kufru, auto samo zvedne viko kufru a zatroubi.. kdyz podrzite dotykova cidla svetel v interieru, vypnete je nebo zapnete pri vystupovani. Proste.. drobnosti. Jsou to drobnosti, kterymi Vas tohle auto dostane. Ani sam prodejce Vam je nevyjmenuje, protoze je nezna. Poznat je muzete jen pouzivanim auta.Jaguar je styl zivota. BMW, Audi - jsou to uzasne znacky. O tom neni pochyb. Ale cisi z nich Nemecka sterilita. Mozna je to presne to, co se lidem libi. Ja jsem si vybral auto, ktere hrde reprezentuje jinou zemi, ktera prispela do vinku svetovemu automobilismu. Chci mit auto, ktere ma vlajku Britanie ve Screensaveru palubniho pocitace a logo kralovny na uzivatelskem manualu :)Jaguar XJ je stejne jako nove XF neco, co bori hranice. Ja 25 lety automobilovy nadsenec jdu do Jaguar. Neni mi 50 ani 60. Nejsem aristokrat ani prebohaty podnikatel, ktery touzi po obdivu jinych podnikatelu. Jsem uplne normalni kluk s autem na leasing :) Ian Callum (sefdesigner Jaguaru) presne tohle chtel. Bojoval za vizi pretvorit Jaguar ze znacky pro smetanku ve znacku pro mladsi generace. A to se mu dari. Vidite XJ? Az mi bude 35 - pokud to moje existencni podminky dovoli - jdu do nej. PS: Land Rover a Jaguar je jak znamo jedna firma. Uplne postaci, kdyz se bude darit jedne z nich. Ihmo spoustu dilu, ktere vyuziva Land Rover (tady na fotkach napriklad centralni displej namisto analogovych budiku) jdou do Jagu. Z Jagu pak do Land Roveru - viz. motorizace novych modeolu. Ale to asi kazdy z Vas vi. Tezko se to chape, kdyz clovek nesebere odvahu a Jaguar si nekoupi - ale po 2 mesicich o jine znacce ani nepremyslim. Uvidime po 2 letech.

Michal
14. července • 21:50

Máš recht - od roku 1995, kdy jsem získal řidičák dodnes jsem už jezdil lecčím (Favorit, rover 827, sierra, Octavia I., Omega, několik passatů, audin...), na otestování jsem vyzkoušel (většinou na několik dní) všechno možné od audi, bmw, mercedesu...ale skončil jsem u staré dobré klasiky - dnes jezdím Range Rover 3,6 TDV8 2007 a Jaguar XKR 2008. Dost detailně jsem prozkoušel i XF a jedno je jisté - ve své kategorii je to nejpovedenější auto, pokud hledáte auto s duší. Interiér, pocit z jízdy v noci, neskutečný podvozek a sametové motory... Má jen jednu nevýhodu - mám 195 cm, takže si za mě nikdo v XF nesedne a vpředu mi bylo toto auto trochu těsné... proto jsem ho nekoupil.Za ty dva roky, co pravidelně používám produkty LR a Jaguaru, už jsem si s nimi užil své. Nic zásadního, ale nepřiměřeně mnoho drobných závad. Ne, že by se to u merců, bmw a audi nestávalo, ovšem - je pravda, že se u LRJ jedná o auta pro srdcaře a nikoliv o běžnou konfekci. Nicméně - neměnil bych. Jak range tak i xkr pokládám za vrcholy jejich tříd (range roveru možná vzdáleně konkuruje merc GL - ale komfortem se k rangi ani nepřibližuje - a xkr může pokládat za konkurenty maximálně merc cl či masserati granturismo) a ze zkušenosti vím, že se obě auta za určitou shovívavost bohatě odmění noblesou v každodennosti.Zcela ovšem odhlížím od toho, že importér a hlavní dealer lrj v ČR firma AMT je banda debilů a zločinců, doufám že kompletně shoří v automobilovém pekle!!!!! Dej pánbůh ať máme jiného dovozce...K XJ - komentář o podobnosti interieru se starým passatem je nepoučený blábol - jednoznačně řada prvků vědomě odkazuje na detaily starých jaguarů z padesátých a šedesátých let. Interiér je naprosto geniální retro - jaký kontrast s exterierem - na ten si i spousta "aktivních" fanoušků značky bude muset zvykat. Ale na první pohled se i ve vnějším designu snoubí sportovnost a majestátnost, což jsou přesně ty hodnoty, na který značka od druhé války staví. Ale nenechte se mílit - většina kupců aut v této kategorii neřeší příliš vnější design - klíčovým je pro ně interier.Na 95% jsem rozhodnutý, že si ho koupím. Dodání únor 2010.A tobě Adame držím palce, ať si na něj vyděláš.

DS
11. července • 21:23

Tak toto je kvalitní příspěvek, od člověka, který se v autech očividně vyzná a navíc si jde za svým snem. Máš můj obdiv!
PS: podívej se na www.jaguar-club.net, takových jako jsi ty mezi námi uvítáme více

Adam
11. července • 22:25

JJ. Dekuju. Mkrnu na to :-)

Elpin E. (Elpin)
11. července • 17:20

Hmm, 25 let, Suzuki Swift, 307CC, 407 Coupe, novy Jaguar XF.... by me zajimalo kolik lidi jsi tedko nas*al :-D

inig
13. října • 15:56

:-/ Proč jsi hloupý?

Elpin E. (Elpin)
13. října • 16:13

Nemuzeme byt vsihni inizenyri, pane inig... Ze te nezajima lidska psychologie je tvuj problem a tva hloupost, tak si to neplet ;-)

Adam
11. července • 18:28

Jsem vdecny za to, ze muzu objevovat a zkoumat znacky. Jezdil jsem v Audi, BMW. Mel jsem tu cest ridit i Bentley. Bohuzel na nej clovek hned tak nedosahne.Nicmene Jaguary nejsou drahe - staci se podivat do Nemecka a umet smlouvat. Ja me XF poridil za cenu dobre vybaveneho Superbu (lehce nad milon). Prodejni cena v CR (pokud beru moji vybavu) je neco pres 1.5 milionu. . Vse je o smlouvani - vetsinou se dostanes i 25% - 30% dolu. Chce to vyuzit "krize". Dealeri vsech znacek jsou totalne v loji. Hlavne v zahranici.

Dusan
12. července • 20:04

Zamenujes kupni cenu za TCO. Problem nakladnosti Jaguaru neni ve vysoke nakupni cene, ale v tom ze po vyprseni zarucni lhuty se promeni v kasicku na penize a stane se z nej totalne neprodejna ojetina, protoze kombinace technicke nekvality, neschopneho a desive draheho servisu odradi vsechny zajemce co umi do peti pocitat.
Jinak dobre vybaveny Superb neni za milion, srovnavas nesrovnatelne a sice katalogovou a skutecnou cenu na trhu. Novy Superb 3.6 FSI v maxu se pohybuje do osmiset tisic. A i v benzinu bude jako ojetina stat po trech letech dvakrat tolik co Jag.

Adam
13. července • 0:08

Ahoj,
nez jsem si XF koupil, nechal jsem si predlozit cenu servisu. V Excelu jsem pekne porovnal ceny servisu Audi, BMW, Mercedesu i Jaguaru (AMT v Praze) a uprimne jsou rozdily fakt marginalni (samozrejme pokud porovnavam stejnou tridu).
PS: Nepamatuji si, ze bych treba u me 407 coupe nechal v servisu pri bezne servisni prohlidce - s nejakou malou vymenou mene, nez 25000 Kc. U toho Superbu jsem bral samozrejme novou cenu. Ten 3.6 VW motor, co do toho cpou je opravdu super! Konecne Skodovka s poradnym motorem. Problem byla porizovaci cena se srovnatelnou vybavou meho XF :-(

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
13. července • 13:25

Ceny servisnich prohlidek rozhodne nejsou adekvatnim ukazatelem toho jak bude vypadat pozarucni servis.
Jinak vas musi v dealerstvi opravdu milovat. Jak muze nekdo nechat za servisni prohlidku bezneho auta stredni tridy (Peugeot 407 Coupe se od sedanu az tak nelisi) 25000+Kc to mi docela unika. Uznavam, ze mistni sit autorizaku Peugeotu je naprosto tragicka, ale vzdycky je moznost servisovat bud v zahranici nebo u Auto France z nichz nekteri rozumi Peugeotum lepe nez vsechny autorizaky dohromady a cena by byla mene nez polovicni.

Elpin E. (Elpin)
11. července • 12:12

Po nekolika odhalovacich mini-videich bych cekal ze pri predstaveni auta se serie videi zavrsi a bude jedno delsi videjko ve kterem bude auto nejak majestatne predstaveno a vychvaleno... Nic takoveho tady ale neni :-( Jakto?

Andre
10. července • 13:41

Interier je daleko pred konkurenci ..

Zelí
11. července • 20:58

Řešení přístrojové desky je převzaté z posledního passatu, kde to božským způsobem stvořil slovenský designér. V tomto jaguaru to je, ale přepracováno takovým tím asijským případně korejským způsobem. Někomu se to možná líbí, ale mně ty korejské kreace moc neberou.

rs
13. července • 14:32

boze muj, zase jeden odbornik na designa , asii a kopirovani...podle me je jaguar okopirovany od ceske tramvaje, protoze i ta ma predni svetla. dale je to kopie cinskeho kola, protoze i to ma zadni svetlo cervene a co je nejhorsi, je to predevsim kopie z taiwanu, protoze tam delaji modely aut, ktere maji stribrnou a jine barvy...aha...takhle to tedy je !!hele ty korejsko asijskej zpusobe, muzes to nejak konkretne specifikovat co presne je tam ten korejsko asijsky zpusob ??? :-O

Martin
10. července • 13:31

To auto ale už moc Evropsky nevypadá, Jaguar je prostě už indická značka. A kdo by si tady kupoval indické auto?

DS
10. července • 15:33

Trpaný pokus o vtip... takže Aston jsou arabský auta, Bentley, Rolls a Lamborghini německý a Opel je od teď z Ruska, jo?

jay
10. července • 17:19

Jiste, jak Skoda nemecka... ;-)

znalec
10. července • 13:29

skoda tej skosenej zadnej partie a mohutneho C stlpika, stary dlhocizny kufor z XJ bude chybat, toto auto proste je nieco uplne ine...ale mozno aj tym je pekne, ma caro a je urcite moderne, aj toho "anglickeho ducha" v nom mozno najst v porovnani napr. s nemeckou strohou a presnou konkurenciou (Mercedes S).mne osobne vadi cena, resp. rozmyslam kto by si to za tie peniaze kupil, pre jednotlivca to urcite nieje a vozit sa na zadnom sedadle, nato su uz dlho etablovani konkurenti...a ti na cenu nehladia (povedzme kludne vazmu aj Bentley).pre mna by som volil Audio R8, Masseratti alebo riadne vytuningovany hybridny Lexus GS, ktory mi narozdiel od krachujucej automobilky (sorry jaguar) zabezpeci ako hi-tech tak i obrovske skusenosti a technickejsiu vyspelost automobilky...ale to som ja, mozno niekto vidi caro vozit sa i v tomto, ja som doteraz videl caro vozit sa v starom XJcku (v Londyne ho bolo dostat uz za 6 tisic libier) kedze to bol unikat, co sa o tejto novinke neda povedat...pekna, ale pre mna straca zmysel... kludne ma ukamenujte, ale otvorit dvere na masseratti (o ktorom kazdy vie ze tam bucha srdce Ferrari) ma 10x vacsi image ako vystupit z tohoto...a cena je rovnaka

DS
10. července • 15:31

Jaguar je krachující automobilka? To je pěkná blbost, naopak jako jediný velký výrobce aut Jaguar v roce 2008 vyrobil víc aut než v roce 2007. A vzhledem k letošnímu nástupu XFR, třílitrového dieselu do XF a příchodu nového XJ na podzim se dá i přes nepříznivý vývoj globálních prodejů nových aut očekávat růst i letos.
Krachuje americký GM, Saab, možná někdo další ale Jaguar rozhodně ne

Pavel
10. července • 16:16

No, když se kouknu na statistiku prodejů v Evropě za 1-5/2009, tak Jaguar prodal 12.374 aut. To ten "krachující" Saab jich prodal 13.980 ;-) Pak třeba takový Land Rover prodal dokonce 26.048, Porsche prodalo 14.670 aut. No a pokud by prodeje po zbytek roku byli stejné, tak Jaguar za rok prodá tolik aut jako Mercedes nebo BMW za 14 dní :-D

DS
11. července • 0:01

Když máš tyhle statistiky, tak určitě víš, že XF loni v počtu registrací v EU překonalo svého nejbližšího konkurenta CLS.
Jaguar nikdy nebyl a nemůže být masovka (pokus jménem X-type je snad dostatečným varováním), proto nenabízí do jednoho modelu 10 různých motorů, proto nemá XF na danou třídu podřadné verze jako 2,0 diesel nebo 2,5 benzín s očesanou výbavou (což 5er, M-B E i A6 mají a někde tam leží těžiště jejich prodejů).
Srovnání, které tady nabízíš, je úplně zbytečné a chybí v něm zachycení trendů. Saab je značka z úplně jiné části trhu a zažívá několik let po sobě dramatické propady, Porsche a Land Rover nejsou už vůbec konkurencí Jaguaru. A srovnávat absolutní čísla prodejů Jaguaru (4 modelové řady, 6 různých verzí) s BMW (9 modelových řad, 17 různých verzí + širší nabídka motorů) a Mercedesem (jestli dobře počítám dokonce 17 modelových řad) taky není úplně košér. Navíc M-B nebo BMW si zjednodušeně řečeno koupí úplně každý, kdo má peníze. Jaguar je jinde.
Jaguar v době svých největších prodejních úspěchů vyráběl ročně kolem 50-60 tisíc aut. Dneska je na stejných hodnotách, ale v době začínající revaitalizace značky, která se navíc sešla s ekonomickou krizí. Jednoduše je to úspěch a XJ bude jeho dalším pokračováním.

Elpin E. (Elpin)
11. července • 12:22

O cem se tu dohadujete?
Jaguar prosperujici nebyl, krachnul a na to ho koupila indicka Tata. Je to fakt. Proc se to snazite vyvracet nebo potvrzovat nejakym placanim o tom kolik ktera automobilka prodala aut?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
BHudak
11. července • 16:57

Nevim, kde berete, že krachnul. Prošel restrukturalizací, změnil vlastníka a je na nejlepší cestě jako jedna z mála automobilek se dostat na své automobilové výsluní. O tom, co ted prožívá Jag se třeba Hondě, Mitsubishi, GM atd... muže jen zdát..

DS
11. července • 21:18

Přesně tak, a kdyby se Elpin o dění v automobilovém průmyslu zajímal více, tak by i věděl, že Tata Jaguar zachránil kapitálově, ale klíčová rozhodnutí ohledně modelů XF a nového XJ padla ještě v době vlastnictví Fordem.

Elpin E. (Elpin)
11. července • 21:49

Rikal jsi ze Jaguar neni krachujici automobilka, ted ze Tata Jaguar zachranila. Tak jak teda? Kdyz nebyl krachujici automobilka, jakto ze potreboval zachranit? Hm?V soucasne dobe je Jaguar v minusu. Kdyby od nej ted Tata dala ruce pryc, krachne. Jiste, muzes namitnout ze bylo receno ze Jaguar jako takovy je krachujici i ted a to neni pravda. Jiste, ale nikdy nevis jak dlouho bude Tatu do Jaguaru bavit nalivat penize a hlavne kolik - klidne se muze stat ze se vyzkum novych technologii v Jaguaru zpomali... O to jde a to je to co chtel rict zakladatel tohoto vlakna. Chapes?Ohanis se tady cisly z prodeju za rok 2007/2008 a o tom ze rozhodnuti o XF a XJ padlo jeste pred Tatu. Kdo si ale myslis ze dostal Jaguar do problemu? Santa Claus? Byl to Jaguar, ktery tak ucinil svymi rozhodnutimi a dostal se do problemu i presto jak mel ty "pekne cisla" v roce 2007/2008. Ono ty prodeje asi nebudou to nejdulezitejsi, vis...

DS
12. července • 0:23

Takže asi ani nerozumíš rozdílu mezi pojmy ztráta a krach... Bankrot nastává, když firma nemůže splatit svoje dluhy a ne když má dluhy. Ford navíc prodal Jaguar z úplně jiných důvodů, než se tady snažíš podsouvat. Americká divize potřebovala cash na placení svých dluhů, aby právě předešla vlastnímu krachu, a právě proto Jaguar prodala. Získali tak okamžitou hotovost - ze stejných důvodů předtím prodali Aston Martin a potom výrazně snížili svůj podíl v Mazdě.
A pak - nevidíš, kolik se teď u Jaguaru investuje do vývoje a designu? Uvést na trh dva nové modely během dvou let si z menších automobilek může dovolit málokdo. A tady se podívej na ten Saab, kterýs sem přeedtím zatáhl. Saab opravdu zbankrotoval a následkem je, že nemá dostatek hotovosti, aby dotáhl investice vložené do nových modelů do konce.
A co mohlo za problémy Jaguaru? Téměř výhradně design aut, který trh nechtěl + existence modelu X-Type. Na napravení obou chyb Jaguar v současnosti pracuje. Prodeje jsou klíčem ke všemu, kdo neprodává nemůže vyrábět a nemůže existovat.

Dusan
12. července • 19:59

Sorry, ale vubec nevis co mluvis. Tak jenom par skutecnych informaci:a) Jaguar nebyl prodan a uz vubec ne proto, ze by Ford potreboval cash. Jaguar byl darovan respektive Ford zaplatil za to, aby se Jaguaru vubec zbavil, protoze vsichni analytici se shodli na tom, ze kdyby se Land Rover prodaval bez nutneho privesku jmenem Jaguar, tak by za nej bylo mozne dostat viceb) Jaguar je automobilka, ktera poslednich dvacet let nebyla ani jednou v zisku. Nevim co vic je synonymem podnikatelskeho krachu.c) Problem Jaguaru je jednoduchy. Britove neumeji vyrobit poradne auto, neni treba hledat zadne dalsi vymluvy. Modely Jaguaru byly proti zbytku trhu zastarale, osizene a s velkymi problemy technickeho charakteru (Jaguar je jedna z mala znacek na svete, ktera dokaze udelat obycejny atmosfericky sestivalec, tedy neco co je vsude jinde synonymem spolehlivosti, jako kasicku na penize).

DS
13. července • 0:36

a) I tak se na to dá nazírat, nicméně to zvýšilo celkovou hodnotu obou firem, vzhledem k tomu že mají společné všechny motory, spoustu dalších dílů a dokonce jednu továrnu. Celková hodnota obchodu byla myslím 1,5 miliardy liber, to je velký úspěch proti tomu, za jakých okolností se Mercedes zbavoval v podobné době Chrysleru.b) Takových firem je a byla spousta a patří k nim z automobilekm zejména ty slavné značky. Přesto spousta z nich existuje a přežívá, někdy lépe někdy hůře. c) Koliks měl takových kasiček? Kolik z nich bylo od nového řádně servisovaných a správně provozovaných? Stesky na spolehlivost Jaguarů pochází většinou od lidí, co koupí nejlacinější kus, který několik let nedostal pořádný servis. Ale to není problém jenom Jaguarů, ze stejných důvodů považuje spousta lidí např W140 za nespolehlivé auto...
Jaguar přestal svůj poslední šestiválec (ano a ten nebyl na svou dobu vynikající) v roce 1997, pozdější V6 je původem od Fordu a Mazdy - prakticky stejný motor má např. Mondeo ST220. Navíc jeho problémy s odléváním oleje v zatáčkách a následným zadřením jsou démonizovány a zajímavé je, že mimo české stránky se o takových děsivých zkušenostech moc nedočteme.
Jinak se podívej kolik Toyot, Hond a Nissanů se vyrábí v Anglii a pak začni zobecňovat ;)

Dusan
13. července • 8:33

ad a) Opakuji nezvysilo, ale snizilo. Land Rover sam o sobe se dal prodat draze nez kolik staly obe firmy dohromady, to znamena, ze Jaguar mel cenu zapornou, jednoducha matematika. Celkova castka obchodu nebyla 1.5 miliardy, protoze Fordu zustaly dluhy, ktere byly vyvedeny ze spolecnosti (jenom u Jagu to delalo 600 milionu), takze cista cena nebyla ani miliardu.ad b) ani americke automobilky jakozto synonymum automobiloveho upadku negenerovaly tak dlouho ztratu, v pulce let devadesatych byly jeste vysoce ziskove a to uz Jag vice nez desetileti byl v minusu. Dokonce ani francouzske socialisticke automobilky nemaji tak spatne vysledky. Jedina dalsi podobne "uspesna" co mne napada je Lancia.ad c) Resit ceske zkusenosti je asi zbytecne, protoze u nas skoro neexistuji, ale velke stiznosti jsou i v UK a to vicemene na vsechny modely. Hlavne v kombinaci s predrazenym servisem. Ve vsech statistikach servisnich nakladu jsou Jaguary vzdy na jednom z poslednich mist a to i v konkurenci srovnatelnych vozu. Dokonce i ten blby X-Type co je prekabatene Mondeo ma sve misto na spodku zebricku. Duratec z Mondea byl bohuzel pro Jaguary upraven a vysledky opet nejsou dobre.
Je rozdil automobilka a montovna, koneckoncu i Turecko dokaze zmontovat auta. Mimochodem i tak si majitele japonskych aut pravidelne stezuji, ze kusy zmontovane v Anglii nemaji stejnou kvalitu jako puvodni japonska produkce. A to si to hosi japonsti zatracene hlidaji.

rs
13. července • 14:24

teda docela zajimava nazory ma ten DS chlapec. "Jinak se podívej kolik Toyot, Hond a Nissanů se vyrábí v Anglii a pak začni zobecňovat ;) "asi nevadi to, ze v anglii se tyto znacky jen montuji, mozna z nejake casti vymysleji, nicmene rizeni je pod vlivem materske firmy z japonska.
mozna na tom byl jaguar podobne, ze byl rizen z ameriky, nicmene puvodne to byla hlavne anglicka automobilka.
to bys mohl pak podobne hodnotit auta z TPCA z kolina. tady se proste jenom montujou.nikdo ti nebere tvuj vztah a zajem o jaguara, ale zase na drughou stranu takhle okate demagogicky popirat, ze jaguar byla automobilka na konci s dechem je fakt az detinsky..uz to tady nekdo psal , ale pokud by jaguar byla automobilka s velkejma ziskama, tak by urcite nemusela do podruci k fordu a nasledne k tate. s tim se proste neda nic delat. ve fungujici ekonomice to neni tak, ze mali a neuspesni skupujou velke a uspesne. mozna te to prekvapi, ale je to prave naopak...;-)

Elpin E. (Elpin)
13. července • 14:44

Presne tak... ale on to stejnak nepochopi. To jsou proste ti zaryti zastanci :-)

Elpin E. (Elpin)
12. července • 20:07

To jsem zvedav s jakym argumentem prisvisti DS... asi bude vykladat o prodejich :-D

Elpin E. (Elpin)
11. července • 17:13

google...
Dobre, chytate me za slovo - nekrachnul, zachranila ho Tata.

Skyline
10. července • 15:35

:-D:-D Takze poslednich par let Jaguar mohutne prosperoval a proto se ho jako ztratove divize Ford zbavil, jo?:-D Jinak jestli je Jaguar "velky vyrobce aut", tak to snad ani zadni mali neexistuji:-D

DS
10. července • 23:48

Je velký výrobce, protože prodává všechny modely v tisících až desetitisících kusů ročně. To snad kusovou nebo malosériovou výrobou nazvat nejde ne?

Doporučujeme

Články odjinud