Nový Jaguar XJ je venku, oficiálně a detailně

Je konec dohadům, po kusých videích a uniknuvších snímcích se „velká kočka“ představuje v plné parádě. (velká fotogalerie)

Dosavadní generace největšího sedanu Jaguar s tradičním označením XJ se vyráběla nějakých sedm let, což ve světě luxusních vozů není až tak dlouhá doba. K jejímu rychlejšímu stárnutí však přispěla alespoň stylistická příbuznost s předchozími generacemi, jež sahá až hluboko do sedmdesátých let.

Té se ta nová, jak můžete posoudit z přiložených snímků, již v podstatě definitivně zbavila. Novinka totiž do značné míry čerpá z konceptu sedanu XF a ozvěny tradice se zde vyskytují jen minimálně. Nízký, lehký, ale také dostatečně impozantní profil je nezaměnitelný, na druhou stranu tvarování zádi leckomu připomene Aston Martin Rapide. Postupně vzad sestupující střecha dává v kombinaci s černými sloupky vozu dojem populárního čtyřdvéřového kupé, rozměrná skleněná střecha umocňuje dojem prostornosti a vzdušnosti. Oblé zadní blatníky a charakter svislých světel mohou někomu vzdáleně připomenout Lancii Thesis, záď nového Jaguaru XJ pak bude jistě patřit mezi jeho nejdiskutovanější partie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Jaguar XJ modelového roku 2010 uvnitř skrývá luxusní, ale zároveň moderní interiér, jenž s dosavadní generací nesnese srovnání. Volič automatické převodovky je uložen na středové konzoli, ale má nezvyklou podobu výsuvného válce. Středu palubní desky vévodí kulaté výdechy ventilace, decentním způsobem odkazující na předchozí generace řady XJ, dřevěné nebo hliníkové obklady však nacházíme především na dveřích. Procházejí rovněž v tenkém pruhu horním okrajem palubní desky. Na přístrojovém štítě uvolnily konvenční „budíky“ místo rozměrnému displeji, který vždy zobrazuje přesně ty informace, jaké řidič očekává. Lehký červený nádech těchto „přístrojů“ pak odlišuje sportovně střižené varianty. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se nachází pětilitrový osmiválec s výkonem 385 koní známý z modelu XF. Při použití přeplňování však výkon poskočí na 470 koní, zatímco připravovaná série Supersport bude disponovat dokonce 510 koňmi! Evropané však jistě raději sáhnou po vznětovém šestiválci AJ-V6D s objemem tří litrů a výkonem 275 koní.

K mání bude jediná převodovka, a sice šestistupňový „automat“ s možností sekvenčního řazení. Atmosféricky plněný osmiválec vozu udělí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 s, Supersport pak bude takřka o vteřinu rychlejší. O komfort i solidní jízdní vlastnosti se postará adaptivní pneumatické pérování s přednastavenými režimy Normal, Dynamic a Winter.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také poslední generace Jaguaru XJ se bude vyznačovat velmi lehkou stavbou, která vychází z hliníkového prostorového rámu té dosavadní. Díky tomu vůz nabídne přijatelnou pohotovostní hmotnost od 1 720 do 1 950 kg v závislosti na zvolené verzi, a to je o několik metráků méně než u většiny konkurentů.

Jaguary XJ lze objednávat již nyní, dodávky prvních vozů začnou na sklonku letošního roku, ceny budou startovat na 76 900 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ 2010
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků