Nový Jaguar XF zhubl 190 kg. V nabídce najdete motory z F-Type

Po modelu XE přichází nová generace XF. Těšit se máme na nízkou spotřebu a hmotnost, respektive na vysoké jízdní výkony.
Seznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF
  2. Fotogalerie: Nový Jaguar XF

Jaguar dnes hodně efektním způsobem odhalil novou generaci modelu XF. Ta je výrazně lehčí (proto také jezdila po lanech přes řeku), má být i prostornější a nabídne hned několik motorů. Vrcholný benzin má pod kapotou motor z F-Type S o výkonu 279 kW (380 k), nejsilnější diesel nabízí 221 kW (300 k) a plných 700 Nm.

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Nová generace Jaguaru XF je o sedm milimetrů kratší a o tři milimetry nižší než předchozí provedení, ale rozvor se protáhl o 51 mm na konečných 2690 mm, což má zařídit nejprostornější druhou řadu sedadel v daném segmentu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prozatím nejsilnější motorizací v Jaguaru XF je kompresorem přeplňovaný šestiválec z F-Type S o výkonu 380 koní. Nadchne také naftový šestiválec bi-turbo s točivým momentem až 700 Nm. Nové auto je také o 190 kg lehčí

Stejně jako u XE byl také zde ve velké míře využit lehký hliník, takže výsledek je až o 190 kg lehčí. Jaguar uvádí, že nové XF je o 80 kg lehčí než nejlehčí zástupce tohoto segmentu. Zároveň ale narostla torzní tuhost karoserie, a to o 28 procent.

Jaguar XE: fakta, fotky, videa a první dojmy

Jaguar XE: fakta, fotky, videa a první dojmy

Nabídka motorů samozřejmě obsahuje naftové jednotky Ingenium (120 kW / 163 k a 132 kW / 180 k). Základem je manuální šestistupňová převodovka, přičemž nejslabší motor v nabídce vyprodukuje pouze 104 gramů CO2 na kilometr jízdy. Alternativně můžete sáhnout po osmistupňovém automatu. Ostatní motory už nabízí pouze automat.

Řeč je o benzinovém dvoulitru s výkonem 177 kW (240 k) a dvojici kompresorem přeplňovaných šestiválců z modelu F-Type. Slabší třílitr vyprodukuje 250 kW (340 k), silnější pak 279 kW (380 k). Vrcholem naftové nabídky je už zmíněný dvakrát přeplňovaný šestiválec naladěný na 221 kW (300 k) a 700 Nm.

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Nové XF používá vpředu dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu nápravu Integral Link, kterou už najdeme v XE a Discovery Sport. I ta má být odpovědí na otázku, proč je v XF tolik místa. Zájemci budou moci sáhnout po adaptivních tlumičích a na vybrané trhy dorazí rovněž XF osazené pohonem všech kol. Mimochodem nastupující generace XF je první Jaguar, ke kterému můžete dostat také světlomety složené pouze z diod.

Kompletní technické údaje zveřejní automobilka prvního dubna přesně ve 12:00. Auto se bude vyrábět v továrně Castle Bromwich vedle modelů F-Type a XJ. Na trh se novinka podívá na podzim letošního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF
  2. Fotogalerie: Nový Jaguar XF
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků