Nový Jaguar XF se dočkal brzkého vylepšení. Přichází naftová čtyřkolka

Nedlouho po oficiálním příchodu na trh představuje Jaguar pro novou generaci modelu XF další vylepšení. Kromě několika drobností je zde jedna důležitá věc. Zájemci si budou moci nově koupit pohon všech kol také u dieselové varianty.

Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Při vstupu na trh nabízel Jaguar čtyřkolku v kombinaci se sedanem XF pouze k vrcholnému benzinovému šestiválci, nově nasadí tento systém také k naftovému čtyřválci řady Ingenium s výkonem 132 kW (180 k). Systém jako takový je shodný s tím, co už známe třeba z menšího XE nebo modelu F-Type. Jaguar používá mezinápravovou spojku, která připojuje přední nápravu.

Naftové XF s pohonem všech kol je dostupné pouze s automatem. Vyšší hmotnost ale znamená i horší dynamiku. Zatímco zadokolka se rozjede na 100 km/h za rovných osm sekund (s automatem), naftová čtyřkolka potřebuje o čtyři desetiny sekundy více. Maximálka činí 222 km/h.

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Další novinkou je systém Configurable Dynamics, pomocí kterého si můžete nastavit samostatně odpružení, řízení, odezvu na plyn a chování převodovky. Toto bylo dříve dostupné pouze pro šestiválce, nově stejnou věc může opět nabídnout naftový čtyřválec o výkonu 180 koní spojený s automatem. Zájemci o manuál si pak mohou dopřát systém Adaptive Dynamics dříve dostupný pouze pro automatickou převodovku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků