Nový Jaguar XF se dočkal brzkého vylepšení. Přichází naftová čtyřkolka

Nedlouho po oficiálním příchodu na trh představuje Jaguar pro novou generaci modelu XF další vylepšení. Kromě několika drobností je zde jedna důležitá věc. Zájemci si budou moci nově koupit pohon všech kol také u dieselové varianty.

Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Při vstupu na trh nabízel Jaguar čtyřkolku v kombinaci se sedanem XF pouze k vrcholnému benzinovému šestiválci, nově nasadí tento systém také k naftovému čtyřválci řady Ingenium s výkonem 132 kW (180 k). Systém jako takový je shodný s tím, co už známe třeba z menšího XE nebo modelu F-Type. Jaguar používá mezinápravovou spojku, která připojuje přední nápravu.

Naftové XF s pohonem všech kol je dostupné pouze s automatem. Vyšší hmotnost ale znamená i horší dynamiku. Zatímco zadokolka se rozjede na 100 km/h za rovných osm sekund (s automatem), naftová čtyřkolka potřebuje o čtyři desetiny sekundy více. Maximálka činí 222 km/h.

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Další novinkou je systém Configurable Dynamics, pomocí kterého si můžete nastavit samostatně odpružení, řízení, odezvu na plyn a chování převodovky. Toto bylo dříve dostupné pouze pro šestiválce, nově stejnou věc může opět nabídnout naftový čtyřválec o výkonu 180 koní spojený s automatem. Zájemci o manuál si pak mohou dopřát systém Adaptive Dynamics dříve dostupný pouze pro automatickou převodovku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky