Nový Jaguar I-Pace se ukáže 1. března. Na 80 % jej nabijete během oběda

O Jaguaru I-Pace samozřejmě neslyšíme poprvé, už 1. března se však světu představí v sériové podobě. Premiéru bude možné sledovat na internetu.

Jaguar I-Pace přináší vše, co je dneska trendy – elektrický pohon a vyšší stavbu karoserie. Tohle auto se coby koncept ukázalo už v roce 2016 na autosalonu v Los Angeles a až do teď se pracovalo na jeho přerodu v sériový vůz. A že mu v posledních dnech byla pořádná zima!

Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Automobilka totiž vůz vytáhla na zimní testování do Švédska, kde byl vystaven až čtyřicetistupňovým mrazům. Jak můžete vidět v přiloženém videu, problém mu to nedělalo, navíc už asi není předčasné se domnívat, že se za jeho volantem i pobavíte. Však víte – jízda bokem v bezpečných podmínkách na sněhu nechá jenom málokoho chladným.

Podle posledních oficiálních zpráv proběhne premiéra už 1. března a v podstatě se jí můžete účastnit také, protože bude probíhat formou online přenosu startujícího v 19 hodin středoevropského času. Necelý týden na to bude vůz k vidění na ženevském autosalonu, kde se na něj velice rádi blíže podíváme.

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

V den online premiéry Jaguar zveřejní i ceny a otevře objednávky, nás ale budou zajímat hlavně parametry. Jde o první elektrické britsko-indické SUV a podle dosavadních informací se výkon a kapacita akumulátoru nebudou příliš lišit od konceptu.

To by znamenalo 294 kW, 700 N.m, zrychlení na stovku za zhruba 4 sekundy a asi pětisetkilometrový dojezd na jedno nabití díky 90 kilowattové baterii. Jaguar zatím uvedl, že na 80 procent kapacity vůz nabijete za 45 minut. Za předpokladu využití 100kilowattové nabíječky.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků