Nový Jaguar I-Pace se ukáže 1. března. Na 80 % jej nabijete během oběda

O Jaguaru I-Pace samozřejmě neslyšíme poprvé, už 1. března se však světu představí v sériové podobě. Premiéru bude možné sledovat na internetu.

Jaguar I-Pace přináší vše, co je dneska trendy – elektrický pohon a vyšší stavbu karoserie. Tohle auto se coby koncept ukázalo už v roce 2016 na autosalonu v Los Angeles a až do teď se pracovalo na jeho přerodu v sériový vůz. A že mu v posledních dnech byla pořádná zima!

Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Budoucnost Jaguaru už brázdí londýnské ulice. Co příští rok nabídne I-Pace?

Automobilka totiž vůz vytáhla na zimní testování do Švédska, kde byl vystaven až čtyřicetistupňovým mrazům. Jak můžete vidět v přiloženém videu, problém mu to nedělalo, navíc už asi není předčasné se domnívat, že se za jeho volantem i pobavíte. Však víte – jízda bokem v bezpečných podmínkách na sněhu nechá jenom málokoho chladným.

Podle posledních oficiálních zpráv proběhne premiéra už 1. března a v podstatě se jí můžete účastnit také, protože bude probíhat formou online přenosu startujícího v 19 hodin středoevropského času. Necelý týden na to bude vůz k vidění na ženevském autosalonu, kde se na něj velice rádi blíže podíváme.

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

V den online premiéry Jaguar zveřejní i ceny a otevře objednávky, nás ale budou zajímat hlavně parametry. Jde o první elektrické britsko-indické SUV a podle dosavadních informací se výkon a kapacita akumulátoru nebudou příliš lišit od konceptu.

To by znamenalo 294 kW, 700 N.m, zrychlení na stovku za zhruba 4 sekundy a asi pětisetkilometrový dojezd na jedno nabití díky 90 kilowattové baterii. Jaguar zatím uvedl, že na 80 procent kapacity vůz nabijete za 45 minut. Za předpokladu využití 100kilowattové nabíječky.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků