I nejnovější generaci Hyundaie Tucson čekal losí test. Na úplnou špičku v této disciplíně se ale nechytá.
Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i novou generaci Hyundaie Tucson. Bohužel pro korejskou značku, výsledky SUV nejsou zrovna chvályhodné.
Pro bezchybné projetí vyznačené trasy dosáhl Tucson maximální rychlosti 71 km/h, přičemž u dalších více jak deseti pokusů ve vyšších rychlostech (i včetně změny řidiče) se SUV projevovalo nedotáčivě a došlo ke sražení minimálně jednoho kuželu. Při rychlosti 78 km/h už řidič nezvládl stočit auto do výchozího pruhu tratě.
Chování nového SUV v této krizové situaci může být následkem dosti měkkého a komfortního podvozku, o kterém jsme psali v našich jízdních dojmech.
Ta nejlepší auta v losím testu zvládají stabilní průjezd v rychlostech kolem 80 km/h. Zajímavé je srovnání se starou generací Tucsonu z roku 2019, kterou se povedlo vměstnat mezi kužely při rychlosti 77 km/h. Na druhou stranu při vůbec první jízdě, kdy ještě řidič nezná reakce vozu, se novinka projevila čitelněji než předchůdce – v rychlosti 76 km/h shodí řidič jeden kužel, na rozdíl od starého tucsonu, se kterým nakonec zamíří zcela mimo trať.
Samotná specifikace vozu je nicméně u losího testu důležitá. Testovaným kusem byl tedy full-hybrid s pohonem všech kol a na pneumatikách Michelin Primacy 4. Model ve výbavě Style byl vybaven i nastavitelnými tlumiči, experti z km77 však dodávají, že úprava jejich nastavení v nejtužším režimu Sport nezajistila kdovíjak razantní změnu v ovladatelnosti.
Chválu nakonec posbíral nový Tucson ve zkoušce slalomu, kde se SUV projevovalo stabilním průjezdem bez důraznějších náklonů karoserie a s dobrou odezvou řízení.