Nový Hyundai Tucson si v losím testu nevedl nejlépe. Je to daň za pohodlí?

I nejnovější generaci Hyundaie Tucson čekal losí test. Na úplnou špičku v této disciplíně se ale nechytá.

Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i novou generaci Hyundaie Tucson. Bohužel pro korejskou značku, výsledky SUV nejsou zrovna chvályhodné.

Pro bezchybné projetí vyznačené trasy dosáhl Tucson maximální rychlosti 71 km/h, přičemž u dalších více jak deseti pokusů ve vyšších rychlostech (i včetně změny řidiče) se SUV projevovalo nedotáčivě a došlo ke sražení minimálně jednoho kuželu. Při rychlosti 78 km/h už řidič nezvládl stočit auto do výchozího pruhu tratě.

První jízda s novým Hyundaiem Tucson: V Nošovicích mají být nač hrdí!

První jízda s novým Hyundaiem Tucson: V Nošovicích mají být nač hrdí!

Chování nového SUV v této krizové situaci může být následkem dosti měkkého a komfortního podvozku, o kterém jsme psali v našich jízdních dojmech.

Ta nejlepší auta v losím testu zvládají stabilní průjezd v rychlostech kolem 80 km/h. Zajímavé je srovnání se starou generací Tucsonu z roku 2019, kterou se povedlo vměstnat mezi kužely při rychlosti 77 km/h. Na druhou stranu při vůbec první jízdě, kdy ještě řidič nezná reakce vozu, se novinka projevila čitelněji než předchůdce – v rychlosti 76 km/h shodí řidič jeden kužel, na rozdíl od starého tucsonu, se kterým nakonec zamíří zcela mimo trať.

Toyota GR Yaris prošla losím testem. Takový výsledek se dnes jen tak nevidí!

Toyota GR Yaris prošla losím testem. Takový výsledek se dnes jen tak nevidí!

Samotná specifikace vozu je nicméně u losího testu důležitá. Testovaným kusem byl tedy full-hybrid s pohonem všech kol a na pneumatikách Michelin Primacy 4. Model ve výbavě Style byl vybaven i nastavitelnými tlumiči, experti z km77 však dodávají, že úprava jejich nastavení v nejtužším režimu Sport nezajistila kdovíjak razantní změnu v ovladatelnosti.

Chválu nakonec posbíral nový Tucson ve zkoušce slalomu, kde se SUV projevovalo stabilním průjezdem bez důraznějších náklonů karoserie a s dobrou odezvou řízení.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička