Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i novou generaci Hyundaie Tucson. Bohužel pro korejskou značku, výsledky SUV nejsou zrovna chvályhodné.
Pro bezchybné projetí vyznačené trasy dosáhl Tucson maximální rychlosti 71 km/h, přičemž u dalších více jak deseti pokusů ve vyšších rychlostech (i včetně změny řidiče) se SUV projevovalo nedotáčivě a došlo ke sražení minimálně jednoho kuželu. Při rychlosti 78 km/h už řidič nezvládl stočit auto do výchozího pruhu tratě.
První jízda s novým Hyundaiem Tucson: V Nošovicích mají být nač hrdí!
Chování nového SUV v této krizové situaci může být následkem dosti měkkého a komfortního podvozku, o kterém jsme psali v našich jízdních dojmech.
Ta nejlepší auta v losím testu zvládají stabilní průjezd v rychlostech kolem 80 km/h. Zajímavé je srovnání se starou generací Tucsonu z roku 2019, kterou se povedlo vměstnat mezi kužely při rychlosti 77 km/h. Na druhou stranu při vůbec první jízdě, kdy ještě řidič nezná reakce vozu, se novinka projevila čitelněji než předchůdce – v rychlosti 76 km/h shodí řidič jeden kužel, na rozdíl od starého tucsonu, se kterým nakonec zamíří zcela mimo trať.
Toyota GR Yaris prošla losím testem. Takový výsledek se dnes jen tak nevidí!
Samotná specifikace vozu je nicméně u losího testu důležitá. Testovaným kusem byl tedy full-hybrid s pohonem všech kol a na pneumatikách Michelin Primacy 4. Model ve výbavě Style byl vybaven i nastavitelnými tlumiči, experti z km77 však dodávají, že úprava jejich nastavení v nejtužším režimu Sport nezajistila kdovíjak razantní změnu v ovladatelnosti.
Chválu nakonec posbíral nový Tucson ve zkoušce slalomu, kde se SUV projevovalo stabilním průjezdem bez důraznějších náklonů karoserie a s dobrou odezvou řízení.