Nový Hyundai Tucson na českém trhu (tisková mapa)

Nový Hyundai Tucson, který v těchto dnech přichází na český trh, není tuctovým automobilem. Vzhledově nejvíce připomíná vůz kategorie SUV, měl by ale konkurovat i automobilům typu MPV a kombi v nižší střední třídě.
Nový Hyundai Tucson na českém trhu (tisková mapa)
Seznam kapitol
  1. Design, zařazení do kategorií, velikost a prostor
  2. Interiér, jízdní vlastnosti, podvozek, bezpečnost
  3. Ceny a výbavy na českém trhu

Poznámka: Článek je zcela přetisknut z tiskové mapy bez jakýchkoliv redakčních úprav.

O novém modelu Hyundai Tucson se dá říct, že promyšlenou koncepcí nabourává zažité stereotypy. Propojuje totiž hned několik automobilových kategorií najednou a víceméně i vytváří zcela vlastní kategorii přizpůsobivého auta současnému stylu života. Tucson, který byl poprvé oficiálně představen na letošním autosalónu ve švýcarské Ženevě, ihned zaujal odbornou i laickou veřejnost, jež ocenila novinku jako významný a logický přírůstek v evropské nabídce vozů Hyundai.

Kompaktnější než populární SUV Hyundai Santa Fe, s nímž bývá někdy srovnáván, přináší Tucson do velmi nabité kategorie sportovně rekreačních vozidel SUV (Sport Utility Vehicles) kvalitu a styl. Nabízí kombinaci nejvyššího výkonu, nejširší nabídky motorů a největšího počtu bezpečnostních prvků ve svém segmentu.

Tradiční vlastnosti značky Hyundai, jako jsou vysoká úroveň výbavy, vynikající poměr ceny a užitné hodnoty a dlouhodobá záruka kvality se v novém Tucsonu propojují s výzvou současného stylu života - po maximálně všestranném a přizpůsobivém voze. Tucson je rovněž dalším důkazem odhodlání společnosti Hyundai vyrábět automobily s vysokou „evropskou hodnotou“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přizpůsobivost s evropským výrazem

Směr, kterým se Hyundai s novým modelem Tucson vydal, má před sebou obrovský potenciál. Podle odborných odhadů poskytuje kategorie SUV značný prostor pro kompaktní vozidla řadící se do segmentu C. Na rozdíl od celkového globálního trhu s automobily, na němž se předpokládá mezi roky 2004 až 2008 roční růst okolo 3,3 procenta, u kompaktních vozů třídy SUV se předpokládá nárůst okolo 6,6 procenta. To činí pro Hyundai vysoce důležitý a přitažlivý sektor a automobilka v něm předpokládá do roku 2006 prodej celkem 200 000 vozů Tucson, z nichž bude až 65 tisíc určeno pro evropské trhy.

Právě Tucson bezezbytku vyhoví všem požadavkům náročného evropského zákazníka. Nároky zdejších zákazníků se liší podle jednotlivých zemí, vysoká přizpůsobivost Tucsonu je však vzácně spojuje v jednom autě. Navíc kombinací kvality značky Hyundai s atraktivním a funkčním designem a špičkovou technologií výroby je Tucson připraven dále posílit pověst korejské automobilky ve všech státech starého kontinentu.

Nový Tucson je vůz SUV orientovaný na silnici, který je ale maximálně přizpůsobivý ke každodennímu životu a dokáže i hodně nad tento rámec. Především sportovní vlastnosti zkombinované s možnosti jízdy v terénních podmínkách.

Zákazníci z řad mužů i žen kladou při výběru vozidla SUV vysoký důraz na vzhled a stylovost. Čisté tvarové linie Tucsonu upoutají okamžitě a na dlouhou dobu. Z hlediska všestrannosti specifikací nabízí Tucson výběr ze tří typů motorů včetně jediného šestiválcového agregátu V6 v segmentu, a to s ručně řazenou nebo samočinnou převodovkou. Novinka má pohon všech kol, na některých trzích mohou zákazníci, kteří s vozem neopouštějí zpevněné cesty, zvolit i ekonomicky výhodnější verze s pohonem jen jedné nápravy. V ČR budou nabízeny výhradně vozy s pohonem všech čtyř kol. Samozřejmostí bude rovněž bohatá základní výbava modelů, která spolu se širokou paletou dalších možných doplňků umožní vyhovět i těm nejnáročnějším zákaznickým požadavkům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Silný, sportovní a uhlazený design

Tucson se vyznačuje vysoce jemnými proporcemi, které tají skutečnou prostornost interiéru. Klíčovými pro jeho charakteristiku jsou slova: silný, sportovní a uhlazený.

Cílem vnějšího vzhledu modelu Tucson bylo zkombinovat zdánlivě protichůdné požadavky. Na jednu stranu dodat vozu stylovou výraznost, kterou zákazníci spojují spíše s vozy vyšších kategorií než s modely SUV, na stranu druhou vtisknout očekávanou sílu a přitom ještě i dostatek jemnosti a designové „čistoty“. Zvláštní pozornost pak byla tvůrci věnována propojení světlé výšky a provedení podběhů kol. Výsledkem je čistě stylizované vozidlo pro tento segment s velkou prosklenou plochou, která však naznačuje značný potenciál pod povrchem karosérie.

Provedení přední části karoserie je vysoce moderní. Světlomety s čirou optikou jsou zde citlivě propojeny s maskou chladiče i robustním nárazníkem, takže vzhled působí značně kompaktním dojmem. Při pohledu z boku či zezadu doplňují čisté linie karosérie propracované detaily, jako jsou provedení klik dveří, zadní sloupek „D“ působící dojmem síly, vnější zpětná zrcátka nebo ochranné lišty (na přání jak v barvě laku karoserie, tak i v šedém zbarvení). Nahoru výklopné okno zadních dveří dovoluje snadné uložení menších předmětů, zatímco integrovaný schod v zadním nárazníku chrání vůz a usnadňuje nakládání. Pevná minianténa je umístěna s ohledem na maximální funkčnost a čistý příjem s minimálním rušivým vlivem v prostoru střechy.

Větší, než se na první pohled zdá

Rozvor náprav byl optimalizován na 2630 mm a celková šířka vozu na 1795 mm. To jsou v dané třídě vedoucí hodnoty, spojující na pohled příjemné proporce karosérie s prostorností interiéru.

Vzhledově připomíná Tucson nejvíce vůz kategorie SUV (někdy se o něm proto hovoří jako o menším bratru populárního modelu Santa Fe, který ve své třídě patří k nejprodávanějším), ale jeho ambice jsou větší. Přesahují dokonce hranice zmíněného segmentu: Tucson by měl na českém trhu konkurovat i automobilům typu MPV a kombi v nižší střední třídě.

Předpokladů k tomu má nový Hyundai Tucson hned několik. S délkou 4325 mm, šířkou 1795 mm a výškou 1680 mm jej nelze v žádném případě přehlédnout. O to se stará i přitažlivý design vnější karosérie, který je dostatečně robustní a zároveň reprezentativní. Na výběr bude velké množství barevných odstínů pro karosérii i možnost lakovaných plastových krytů, které chrání vůz po celém jeho obvodu.

Pod sebevědomou atletickou karosérií Tucsonu se ukrývá prostorný a promyšleně uspořádaný interiér, jenž při rozvoru 2630 mm nabízí uvnitř více místa než leckterá konkurence ze třídy SUV. Hodně místa přijde vhod pětičlenné posádce, zvlášť obdivuhodný je prostor nad hlavami a pro kolena zadních pasažérů.

Pohodlný prostor pro nohy o délce 1070 mm vpředu a 945 mm vzadu poskytuje dostatek místa i vyšším zákazníkům. Sedadlo spolujezdce se sklápí dopředu tak, aby poskytlo prostor pro převoz dlouhých předmětů či pracovního náčiní. Zadní sedadla mohou být snadno sklopena do horizontální polohy, a tím se vytvoří dostatečně velký prostor pro výbavu sloužící k aktivnímu trávení volného času. To ale ještě není všechno. Zadní sedadla mohou být společně s předními sedadly složena dozadu tak
že vznikne rovná plocha pro pohodlný odpočinek vleže. Jsou asymetricky dělená, takže mohou být složena i v poměru 3:2 nebo v jakémkoliv jiném užitečném uspořádání.

Základní objem zavazadlového prostoru je 325 litrů (do výšky opěradel), ale velmi snadným úkonem se lze dopracovat až k 805 litrům (do výšky opěradel) volného místa. Stačí jen odjistit opěradla zadních sedaček a promyšlený systém jejich složení vytvoří dostatečně objemný prostor pro velká zavazadla. Vejde se sem dokonce i „dospělý“ bicykl.  Vhod přijde i to, že podlaha zavazadelníku je rovná, Na druhou stranu malé věci lze v zavazadelníku upevnit pod velkou síť nebo je zavěsit na několik háčků. Potěší i další nápady – například samostatně otevíratelné okno na zadních dveřích. Je-li potřeba dovnitř naložit jen nějakou maličkost, nemusí se otevírat celé dveře. Nakládací hrana zavazadelníku je samozřejmě s ohledem ke světlé výšce vozu výš, vstup sem je však dostatečně široký a hlavně bez obvyklého schodu. Zavazadlový prostor u Hyundaie Tucson vždy zakrývá pevné víko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, zařazení do kategorií, velikost a prostor
  2. Interiér, jízdní vlastnosti, podvozek, bezpečnost
  3. Ceny a výbavy na českém trhu
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků