Nový Hyundai Sonata se ukazuje ve verzi Turbo. Pod kapotou má 182 koní

Hyundai pokračuje v odhalování nové generace sedanu Sonata i na probíhajícím autosalonu v Soulu. Dozvídáme se tak další informace o technice „globálního modelu“.

Nad uvedením nové Sonaty na evropský trh stále visí otazník. Hyundai nicméně vidí v nové generaci sedanu globální model, který bychom mohli opět zahlédnout i na starém kontinentu. Nic není zatím potvrzeno a dokonce se mluví o chystané kombi variantě. Zda tedy novinka nakonec rozšíří i řadu modelů nabízených v ČR, to se ještě uvidí.

Každopádně, Hyundai v rámci uvedení na domácím autosalonu v Soulu odhaluje další technické detaily modelu, z čehož nás nejvíce zajímají právě motorizace, které budou nabízeny u vozů mimo korejský trh. Design novinky jsme si už krátce rozebrali s uveřejněním prvních fotografií, přičemž další nové fotky najdete v galerii.

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Z motorů mimo Jižní Koreu tedy Hyundai zmiňuje hlavně přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI, který bude dostupný u varianty Sonata Turbo. Zde tak bude pod kapotou dostupný výkon 134 kW (182 koní) a točivý moment 264 N.m. Standardně má být motor spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, osmistupňový automat bude volitelný.

Hyundai bohužel stále mlží, pro které trhy bude Sonata Turbo přesně nabízena. Do nabídky mimo Koreu má přitom dále putovat i větší motorizace 2.5 GDI o výkonu 142 kW (193 koní) a na autosalonu v Soulu ukázala automobilka i plug-in hybridní variantu nového sedanu. Dynamiku jednotlivých verzí a přesnější technické detaily ale zatím neznáme.

Hyundai prozradil více o novém hybridu. Tucson jej dostane již v květnu

Hyundai prozradil více o novém hybridu. Tucson jej dostane již v květnu

Interiér nové Sonaty působí vcelku honosným dojmem. Stále zde ovšem najdete řadu klasických ovladačů a tlačítek. Palubní desce dominuje 12,3palcový displej infotainmentu a před řidičem je samozřejmě dle posledních trendů digitální přístrojový štít. Volič automatické převodovky je také řešen tlačítky.

K hrstce informací ještě automobilka dodává, že Sonata bude mít k dispozici i odemykání pomocí digitálního klíče ve smartphonu a samozřejmě nebudou chybět nejnovější asistenční a bezpečnostní systémy – funkce autonomního brzdění v krizových situacích, udržování jízdy v pruhu, varování o kolem jedoucích vozech při vystupování, sledování mrtvého úhlu, kamerový systém s rozsahem 360 stupňů okolo vozu, parkovací asistent a další vychytávky.

Do prodeje se má novinka dostat celosvětově v druhé polovině letošního roku. Více dalších informací bychom se mohli dozvědět s uvedením vozu na autosalonu v New Yorku na konci dubna.  

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků