Hyundai pokračuje v odhalování nové generace sedanu Sonata i na probíhajícím autosalonu v Soulu. Dozvídáme se tak další informace o technice „globálního modelu“.
Nad uvedením nové Sonaty na evropský trh stále visí otazník. Hyundai nicméně vidí v nové generaci sedanu globální model, který bychom mohli opět zahlédnout i na starém kontinentu. Nic není zatím potvrzeno a dokonce se mluví o chystané kombi variantě. Zda tedy novinka nakonec rozšíří i řadu modelů nabízených v ČR, to se ještě uvidí.
Každopádně, Hyundai v rámci uvedení na domácím autosalonu v Soulu odhaluje další technické detaily modelu, z čehož nás nejvíce zajímají právě motorizace, které budou nabízeny u vozů mimo korejský trh. Design novinky jsme si už krátce rozebrali s uveřejněním prvních fotografií, přičemž další nové fotky najdete v galerii.
Z motorů mimo Jižní Koreu tedy Hyundai zmiňuje hlavně přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI, který bude dostupný u varianty Sonata Turbo. Zde tak bude pod kapotou dostupný výkon 134 kW (182 koní) a točivý moment 264 N.m. Standardně má být motor spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, osmistupňový automat bude volitelný.
Hyundai bohužel stále mlží, pro které trhy bude Sonata Turbo přesně nabízena. Do nabídky mimo Koreu má přitom dále putovat i větší motorizace 2.5 GDI o výkonu 142 kW (193 koní) a na autosalonu v Soulu ukázala automobilka i plug-in hybridní variantu nového sedanu. Dynamiku jednotlivých verzí a přesnější technické detaily ale zatím neznáme.
Interiér nové Sonaty působí vcelku honosným dojmem. Stále zde ovšem najdete řadu klasických ovladačů a tlačítek. Palubní desce dominuje 12,3palcový displej infotainmentu a před řidičem je samozřejmě dle posledních trendů digitální přístrojový štít. Volič automatické převodovky je také řešen tlačítky.
K hrstce informací ještě automobilka dodává, že Sonata bude mít k dispozici i odemykání pomocí digitálního klíče ve smartphonu a samozřejmě nebudou chybět nejnovější asistenční a bezpečnostní systémy – funkce autonomního brzdění v krizových situacích, udržování jízdy v pruhu, varování o kolem jedoucích vozech při vystupování, sledování mrtvého úhlu, kamerový systém s rozsahem 360 stupňů okolo vozu, parkovací asistent a další vychytávky.
Do prodeje se má novinka dostat celosvětově v druhé polovině letošního roku. Více dalších informací bychom se mohli dozvědět s uvedením vozu na autosalonu v New Yorku na konci dubna.