Nový Hyundai Sonata se ukazuje ve verzi Turbo. Pod kapotou má 182 koní

Hyundai pokračuje v odhalování nové generace sedanu Sonata i na probíhajícím autosalonu v Soulu. Dozvídáme se tak další informace o technice „globálního modelu“.

Nad uvedením nové Sonaty na evropský trh stále visí otazník. Hyundai nicméně vidí v nové generaci sedanu globální model, který bychom mohli opět zahlédnout i na starém kontinentu. Nic není zatím potvrzeno a dokonce se mluví o chystané kombi variantě. Zda tedy novinka nakonec rozšíří i řadu modelů nabízených v ČR, to se ještě uvidí.

Každopádně, Hyundai v rámci uvedení na domácím autosalonu v Soulu odhaluje další technické detaily modelu, z čehož nás nejvíce zajímají právě motorizace, které budou nabízeny u vozů mimo korejský trh. Design novinky jsme si už krátce rozebrali s uveřejněním prvních fotografií, přičemž další nové fotky najdete v galerii.

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Z motorů mimo Jižní Koreu tedy Hyundai zmiňuje hlavně přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDI, který bude dostupný u varianty Sonata Turbo. Zde tak bude pod kapotou dostupný výkon 134 kW (182 koní) a točivý moment 264 N.m. Standardně má být motor spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, osmistupňový automat bude volitelný.

Hyundai bohužel stále mlží, pro které trhy bude Sonata Turbo přesně nabízena. Do nabídky mimo Koreu má přitom dále putovat i větší motorizace 2.5 GDI o výkonu 142 kW (193 koní) a na autosalonu v Soulu ukázala automobilka i plug-in hybridní variantu nového sedanu. Dynamiku jednotlivých verzí a přesnější technické detaily ale zatím neznáme.

Hyundai prozradil více o novém hybridu. Tucson jej dostane již v květnu

Hyundai prozradil více o novém hybridu. Tucson jej dostane již v květnu

Interiér nové Sonaty působí vcelku honosným dojmem. Stále zde ovšem najdete řadu klasických ovladačů a tlačítek. Palubní desce dominuje 12,3palcový displej infotainmentu a před řidičem je samozřejmě dle posledních trendů digitální přístrojový štít. Volič automatické převodovky je také řešen tlačítky.

K hrstce informací ještě automobilka dodává, že Sonata bude mít k dispozici i odemykání pomocí digitálního klíče ve smartphonu a samozřejmě nebudou chybět nejnovější asistenční a bezpečnostní systémy – funkce autonomního brzdění v krizových situacích, udržování jízdy v pruhu, varování o kolem jedoucích vozech při vystupování, sledování mrtvého úhlu, kamerový systém s rozsahem 360 stupňů okolo vozu, parkovací asistent a další vychytávky.

Do prodeje se má novinka dostat celosvětově v druhé polovině letošního roku. Více dalších informací bychom se mohli dozvědět s uvedením vozu na autosalonu v New Yorku na konci dubna.  

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků