Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

Dle dřívějších informací vidí Hyundai v nové Sonatě globální model, který bychom mohli opět zahlédnout také na evropském trhu (spekuluje se dokonce o jeho kombi variantě). Zda nakonec novinka rozšíří také řadu modelů nabízených v ČR, to se ještě uvidí. Prozatím si ale můžeme novou generaci prohlédnout na prvních fotkách a dozvědět se pár informací.

Novinka přijíždí s úplně novým designem a přesněji také dynamičtějšími proporcemi. Čtyřdveřový sedan tak dostal lehce svažující záď s odtrhovou hranou na víku kufru, přesně jak se dnes v automobilovém designu sluší. Nová Sonata je navíc prvním modelem Hyundaie, který využívá nový designový jazyk „Sensuous Sportiness“.

Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně

Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně

Zajímavým prvkem jsou poté LED lampy denního svícení, které zasahují až do chromované linky pokračující kolem kapoty vozu. Samotná linka je tak osvětlena a její světlo se postupně ztrácí (viz galerie). LED panelem jsou poté spojeny i zadní svítilny.

Hyundai nám poskytuje i náhled do interiéru, který působí vcelku honosným dojmem. Stále zde ovšem najdete řadu klasických ovladačů a tlačítek, přestože palubní desce nahoře dominuje širokoúhlý dotykový displej infotainmentu. Před řidičem samozřejmě nesmí chybět digitální přístrojová deska. Volič automatické převodovky je také řešen tlačítky.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

K hrstce informací ještě automobilka dodává, že Sonata bude mít k dispozici i odemykání pomocí digitálního klíče ve smartphonu. Více podrobností o technice či motorizacích se však ještě dozvíme. Do prodeje se má novinka dostat celosvětově v druhé polovině letošního roku.   

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků