Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

Dle dřívějších informací vidí Hyundai v nové Sonatě globální model, který bychom mohli opět zahlédnout také na evropském trhu (spekuluje se dokonce o jeho kombi variantě). Zda nakonec novinka rozšíří také řadu modelů nabízených v ČR, to se ještě uvidí. Prozatím si ale můžeme novou generaci prohlédnout na prvních fotkách a dozvědět se pár informací.

Novinka přijíždí s úplně novým designem a přesněji také dynamičtějšími proporcemi. Čtyřdveřový sedan tak dostal lehce svažující záď s odtrhovou hranou na víku kufru, přesně jak se dnes v automobilovém designu sluší. Nová Sonata je navíc prvním modelem Hyundaie, který využívá nový designový jazyk „Sensuous Sportiness“.

Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně

Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně

Zajímavým prvkem jsou poté LED lampy denního svícení, které zasahují až do chromované linky pokračující kolem kapoty vozu. Samotná linka je tak osvětlena a její světlo se postupně ztrácí (viz galerie). LED panelem jsou poté spojeny i zadní svítilny.

Hyundai nám poskytuje i náhled do interiéru, který působí vcelku honosným dojmem. Stále zde ovšem najdete řadu klasických ovladačů a tlačítek, přestože palubní desce nahoře dominuje širokoúhlý dotykový displej infotainmentu. Před řidičem samozřejmě nesmí chybět digitální přístrojová deska. Volič automatické převodovky je také řešen tlačítky.

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

Autosalon Ženeva 2019: Vstupné, otevírací doba, cesta a další info pro vás

K hrstce informací ještě automobilka dodává, že Sonata bude mít k dispozici i odemykání pomocí digitálního klíče ve smartphonu. Více podrobností o technice či motorizacích se však ještě dozvíme. Do prodeje se má novinka dostat celosvětově v druhé polovině letošního roku.   

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků