Nový Hyundai Sonata Hybrid detailně: 195 koní doplňuje energie ze Slunce

S uvedením nového Hyundaie Sonata na evropský trh to stále není jasné. Už nyní však automobilka zvládá postupně rozšiřovat své portfolio motorizací.

I když Hyundai označuje novou Sonatu za „globální model“, o příjezdu stylového sedanu na evropský trh zatím mnoho informací nevíme. Přesto ale korejská automobilka neztrácí čas a o po uvedení specifikace Turbo nyní již detailněji představuje také elektrifikovanou verzi Hybrid.

O designu a výbavě nové Sonaty jsme se rozepsali už dříve, takže stačí vědět, že Hybrid pohání dvoulitrový benzinový čtyřválec kombinovaný s elektromotorem – systémový výkon čítá 143 kW (195 koní). Na přední kola přenáší sílu automatická šestistupňová převodovka, která pak v Sonatě ve společnosti s elektromotorem přináší jednu novinku.

Nový Hyundai Sonata se ukazuje ve verzi Turbo. Pod kapotou má 182 koní

Nový Hyundai Sonata se ukazuje ve verzi Turbo. Pod kapotou má 182 koní

Sonata je totiž premiérou nedávno představené technologie aktivního řazení ASC (Active Shift Control), vyvinuté pod střechou Hyundai Motor Group. Elektromotor hybridního ústrojí je zde totiž využíván k regulaci změn převodových stupňů, čímž se má zajistit razantní zkrácení doby přeřazení i hladší průběh ve prospěch komfortu cestujících. Více jsme o ASC psali zde.

Hybridní Sonata se pak liší i další technickou vychytávkou, která se u Hyundaie objevuje poprvé. Na střeše vozu totiž najdete solární panel, jenž má průběžným dobíjením bateriového modulu zajistit ročně navíc dalších 1300 kilometrů dojezdu. Ve výsledku pak uvádí automobilka u hybridu kombinovanou spotřebu paliva 4,97 litru na 100 kilometrů.

Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

Nutno ale podotknout, že uvedená technická specifikace Sonaty Hybrid je zatím určena pro jihokorejský trh. Nakonec tedy opravdu záleží, zda se nová generace sedanu ukáže také v Evropě. Nic není zatím potvrzeno, ale dříve se mluvilo dokonce o chystané kombi variantě. Zda tedy novinka nakonec rozšíří i řadu modelů nabízených v ČR, to se ještě uvidí.

Rozšíření verzí Sonaty, včetně praktického kombi, by ovšem ladilo do dřívějších informací o příchodu dalších „dramaticky rozdílných variant“ modelu. Už například víme, že v produkci se objeví také Sonata se sportovní výbavou N Line.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků