Již čtvrtá generace velkého SUV automobilky Hyundai má podle dostupných informací překypovat řadou elektronických pomocníků. Vůz uvidíme už na ženevském autosalonu.
Hyundai toho o nové generaci modelu Santa Fe zatím moc neřekl, něco ale přece. Jde o vlajkovou loď a zároveň výkladní skříň použitých technologií. Ty se v posledních letech čím dál více „motají“ okolo bezpečnosti, což je samozřejmě záslužné, někdy si ale říkám, jestli už to není trochu moc.
On totiž jeden ze systémů, které automobilka zmiňuje ve velice krátké tiskové zprávě, nese název Rear Occupant Alert, a má za úkol řidiče při vystupování upozornit, zda na zadních sedadlech nezůstali další cestující. Hyundai argumentuje tím, že jenom od roku 1994 zemřelo v USA více než 800 dětí zamčených v autě na následky přehřátí organismu v letních měsících. Přeloženo: řidič prostě zapomněl, že v autě veze dítě, jehož tělo nápor horka v letních měsících nevydrželo.
Nevykládejte si to špatně, automobilce palec nahoru za nápad. Jak ale může někdo zapomenout dítě na zadních sedačkách, to teda fakt nepochopím. Nemusí to však být pouze děti. Systém dokáže detekovat i psy a jinou zvířenu.
Využívá čidla detekující pohyb na zadních sedadlech, přičemž upozornění na zadní cestující je hned několik - po vypnutí zapalování se v přístrojovém štítu objeví varovná hláška, po uzamknutí auta systém zybliká varovnými světly, a pokud je to řidiči stále jedno, vyšle mu upozornění na mobil. Systém lze samozřejmě i vypnout pro případ, že chcete děti v zamčeném autě nechat záměrně. Vedle toho dostane vůz i Rear Cross-Traffic Collision Warning s brzdnou funkcí. Ten se hodí v případě pohybu v omezených prostorách se špatnou viditelností, abyste třeba náhodou do někoho nenacouvali.
Jak bude vůz vypadat, napovídá úvodní snímek článku. Jedná se zatím pouze o upoutávku, z níž je patrné, že by příď mohla nést rysy použité už u crossoveru Kona. To by znamenalo neotřelé provedení přídě s ostře řezanou maskou chladiče a rozdělenými předními světlomety.