Nový Hyundai Santa Fe přijede do Ženevy. Zamezí následkům debility řidičů

Již čtvrtá generace velkého SUV automobilky Hyundai má podle dostupných informací překypovat řadou elektronických pomocníků. Vůz uvidíme už na ženevském autosalonu.

Hyundai toho o nové generaci modelu Santa Fe zatím moc neřekl, něco ale přece. Jde o vlajkovou loď a zároveň výkladní skříň použitých technologií. Ty se v posledních letech čím dál více „motají“ okolo bezpečnosti, což je samozřejmě záslužné, někdy si ale říkám, jestli už to není trochu moc.

On totiž jeden ze systémů, které automobilka zmiňuje ve velice krátké tiskové zprávě, nese název Rear Occupant Alert, a má za úkol řidiče při vystupování upozornit, zda na zadních sedadlech nezůstali další cestující. Hyundai argumentuje tím, že jenom od roku 1994 zemřelo v USA více než 800 dětí zamčených v autě na následky přehřátí organismu v letních měsících. Přeloženo: řidič prostě zapomněl, že v autě veze dítě, jehož tělo nápor horka v letních měsících nevydrželo.

Hyundai má primát: Santa Fe je první osobní auto, které přejelo Antakrtidu

Hyundai má primát: Santa Fe je první osobní auto, které přejelo Antakrtidu

Nevykládejte si to špatně, automobilce palec nahoru za nápad. Jak ale může někdo zapomenout dítě na zadních sedačkách, to teda fakt nepochopím. Nemusí to však být pouze děti. Systém dokáže detekovat i psy a jinou zvířenu.

Využívá čidla detekující pohyb na zadních sedadlech, přičemž upozornění na zadní cestující je hned několik - po vypnutí zapalování se v přístrojovém štítu objeví varovná hláška, po uzamknutí auta systém zybliká varovnými světly, a pokud je to řidiči stále jedno, vyšle mu upozornění na mobil. Systém lze samozřejmě i vypnout pro případ, že chcete děti v zamčeném autě nechat záměrně. Vedle toho dostane vůz i Rear Cross-Traffic Collision Warning s brzdnou funkcí. Ten se hodí v případě pohybu v omezených prostorách se špatnou viditelností, abyste třeba náhodou do někoho nenacouvali.

Jak bude vůz vypadat, napovídá úvodní snímek článku. Jedná se zatím pouze o upoutávku, z níž je patrné, že by příď mohla nést rysy použité už u crossoveru Kona. To by znamenalo neotřelé provedení přídě s ostře řezanou maskou chladiče a rozdělenými předními světlomety.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků