Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe. Premiéra vozu proběhne na autosalonu v Ženevě.

Po několika únicích představuje Hyundai své velké SUV zcela oficiálně. Alespoň tedy korejské zastoupení značky. Podle všeho je Santa Fe úplně nové. Korejci se chtějí vymanit z usedlého designu předchůdců a tak už z prvních snímků bylo zřejmé, že se novinka designově inspiruje u menšího crossoveru Kona.

Řeč je především o rozdělených předních světlometech s "obočím", ale i pětiúhelníkové masce, která je poznávacím znamením dnešních vozů Hyundai. Dávka výlučného designu pokračuje i zboku. Ze zadního pohledu vypadá nové Santa Fe také k světu, připomíná mi však SUV od Infiniti.

Stejný pocit mám z prvních obrázků interiéru. Architektura s dvojitým vyklenutím není luxusním Nissanům nepodobná. Volně stojící displej infotainmentu je u Santa Fe novinkou. Zaujme digitální přístrojový štít s centrálně umístěným rychloměrem, kůží obšitá přístrojová deska nebo hezké dekory na dveřích. Pro poslední vozy Hyundai typický je design výdechů klimatizace či světle modré podsvícení.

To nejlepší z Česka? Hyundai rozšířil nabídku hlavního konkurenta Octavie

To nejlepší z Česka? Hyundai rozšířil nabídku hlavního konkurenta Octavie

Infotainment má krom dotykové plochy i množství tlačítek ovládání kolem. Stejně mechanicky půjde korigovat i klimatizace. Hyundai zatím nezveřejnil všechny parametry, ale slibuje meziroční nárůst rozvoru, což by se mělo odrazit ve větším prostoru pro nohy zadních cestujících.

Atmosféricky plněný čtyřválec 2.4 GDI (138 kW a 241 N.m) se s výměnou generací loučí. Nahrazuje jej přeplňovaný dvoulitr (173 kW a 353 N.m). Novinkou je i dieselový dvoulitr (136 kW a 402 N.m), který doplňuje známá 2.2 CRDi (147 kW a 441 N.m). Podobně jako u příbuzné Kie Sorento již tento motor půjde spárovat s novou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Test ojetiny Hyundai i30: První český Korejec vyjde na 70 tisíc. Jak funguje?

Test ojetiny Hyundai i30: První český Korejec vyjde na 70 tisíc. Jak funguje?

Nové Santa Fe je vybaveno několika bezpečnostními asistenty. Včetně aktivního řízení v pruzích, adaptivního tempomatu a dalších známých. V seznamu však najdeme i neobvyklé prvky. Vůz vás například varuje, pokud se chystáte otevřít dveře do cesty jinému autu. Již jsme informovali také o upozornění řidiče na dítě či zvíře na zadních sedadlech - alarm jej má upozornit na to, aby tam tyto zranitelné duše nenechal.

Hyundai Santa Fe – mezigenerační srovnání rozměrů
Generace IV. (2019-) III. (2013-2019)
Délka [mm] 4770 4690
Šířka mm] 1890 1880
Výška [mm] 1680 1685
Rozvor [mm] 2765 2700
Rozchod vpředu [mm] 1638 1628
Rozchod vzadu [mm] 1647 1639

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků