Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe. Premiéra vozu proběhne na autosalonu v Ženevě.

Po několika únicích představuje Hyundai své velké SUV zcela oficiálně. Alespoň tedy korejské zastoupení značky. Podle všeho je Santa Fe úplně nové. Korejci se chtějí vymanit z usedlého designu předchůdců a tak už z prvních snímků bylo zřejmé, že se novinka designově inspiruje u menšího crossoveru Kona.

Řeč je především o rozdělených předních světlometech s "obočím", ale i pětiúhelníkové masce, která je poznávacím znamením dnešních vozů Hyundai. Dávka výlučného designu pokračuje i zboku. Ze zadního pohledu vypadá nové Santa Fe také k světu, připomíná mi však SUV od Infiniti.

Stejný pocit mám z prvních obrázků interiéru. Architektura s dvojitým vyklenutím není luxusním Nissanům nepodobná. Volně stojící displej infotainmentu je u Santa Fe novinkou. Zaujme digitální přístrojový štít s centrálně umístěným rychloměrem, kůží obšitá přístrojová deska nebo hezké dekory na dveřích. Pro poslední vozy Hyundai typický je design výdechů klimatizace či světle modré podsvícení.

To nejlepší z Česka? Hyundai rozšířil nabídku hlavního konkurenta Octavie

To nejlepší z Česka? Hyundai rozšířil nabídku hlavního konkurenta Octavie

Infotainment má krom dotykové plochy i množství tlačítek ovládání kolem. Stejně mechanicky půjde korigovat i klimatizace. Hyundai zatím nezveřejnil všechny parametry, ale slibuje meziroční nárůst rozvoru, což by se mělo odrazit ve větším prostoru pro nohy zadních cestujících.

Atmosféricky plněný čtyřválec 2.4 GDI (138 kW a 241 N.m) se s výměnou generací loučí. Nahrazuje jej přeplňovaný dvoulitr (173 kW a 353 N.m). Novinkou je i dieselový dvoulitr (136 kW a 402 N.m), který doplňuje známá 2.2 CRDi (147 kW a 441 N.m). Podobně jako u příbuzné Kie Sorento již tento motor půjde spárovat s novou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol.

Test ojetiny Hyundai i30: První český Korejec vyjde na 70 tisíc. Jak funguje?

Test ojetiny Hyundai i30: První český Korejec vyjde na 70 tisíc. Jak funguje?

Nové Santa Fe je vybaveno několika bezpečnostními asistenty. Včetně aktivního řízení v pruzích, adaptivního tempomatu a dalších známých. V seznamu však najdeme i neobvyklé prvky. Vůz vás například varuje, pokud se chystáte otevřít dveře do cesty jinému autu. Již jsme informovali také o upozornění řidiče na dítě či zvíře na zadních sedadlech - alarm jej má upozornit na to, aby tam tyto zranitelné duše nenechal.

Hyundai Santa Fe – mezigenerační srovnání rozměrů
Generace IV. (2019-) III. (2013-2019)
Délka [mm] 4770 4690
Šířka mm] 1890 1880
Výška [mm] 1680 1685
Rozvor [mm] 2765 2700
Rozchod vpředu [mm] 1638 1628
Rozchod vzadu [mm] 1647 1639

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků