Nový Hyundai Santa Fe do detailu: Plug-in hybrid má 265 koní, zvětšil se i kufr

Modernizované Santa Fe nám Hyundai představil už dříve, teď se ovšem zaměřuje detailněji na jeho techniku pod kapotou.

Nová platforma, nový design a rovněž nová technika uvnitř. Nedávná modernizace Hyundaie Santa Fe byla opravdu rozsáhlá a prvotní informace jsme si už rozebrali. Podrobnosti o nových pohonných jednotkách však značka zveřejňuje až nyní, k čemuž doplňuje i hrstku dalších detailů a změn.

Hyundai Santa Fe má po faceliftu. Změn je tolik, že by stačily na novou generaci!

Hyundai Santa Fe má po faceliftu. Změn je tolik, že by stačily na novou generaci!

S uvedením od letošního září bude nové Santa Fe dostupné jako full-hybrid, který využívá stejnou motorizaci Smartstream jako nová generace Kie Sorento. Kombinací je tedy přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s jedním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh. Systém poskytuje celkový výkon 169 kW (230 koní) a točivý moment 350 N.m. Převodovkou je nově vyvinutý šestistupňový automat.

Konvenční variantu SUV zajistí vznětová jednotka Smartstream ve formě modernizovaného čtyřválce o objemu 2,2 litru, který dostal hromadu nových dílů a samozřejmě je zase o něco úspornější a čistší. Diesel poskytne výkon 148 kW (202 koní) a točivý moment 440 N.m a kombinován bude výhradně s novým osmistupňovým dvouspojkovým automatem. Zákazníci budou mít na výběr varianty s pohonem předních nebo všech kol.

Hyundai rozebírá design konceptu Vision T. V obrovské galerii ukázal úplně vše

Hyundai rozebírá design konceptu Vision T. V obrovské galerii ukázal úplně vše

Od začátku roku 2021 pak Hyundai uvede také plug-in hybridní verzi Santa Fe. Jejím základem bude shodný zážehový motor 1.6 T-GDi jako u konvenční hybridní varianty, avšak v kombinaci s výkonnějším elektromotorem a větší baterií o kapacitě 13,8 kWh. Plug-in bude nabízen pouze s pohonem všech kol a maximálně zajistí výkon 195 kW (265 koní) a točivý moment 350 N.m. Nový šestistupňový automat se objeví i tady.

Mimo detaily o pohonných jednotkách uvádí Hyundai i rozměry vylepšeného Santa Fe, které se oproti starší verzi změnily. Na délku má SUV 4785 mm (+ 15 mm), na šířku 1900 mm (+10 mm), na výšku 1685 mm (+5 mm), kdežto rozvor byl zachován na 2765 mm. Vzrostl rovněž objem zavazadlového prostoru, a to u pětimístné verze o 9 litrů (celkem 634 litrů), u sedmimístné o 24 litrů (celkem 571 litrů).

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Po stránce konektivity teď umí infotainment Santa Fe rozhraní Apple CarPlay a Android Auto bezdrátově, vozu nechybí propojení s aplikací Bluelink, díky níž může řidič vyhledat svůj zaparkovaný vůz, na dálku jej uzamknout nebo odemknout, nebo se informovat o jeho stavu. Přihrádka pro bezdrátové nabíjení telefonu je nyní výkonnější a nabíjí rychleji, zatímco cestující vzadu ocení USB port.

Nakonec zmiňuje Hyundai i nové asistenty a bezpečnostní funkce jako asistenta pro dálniční jízdu, který kombinuje funkci udržování v jízdním pruhu s chytrým tempomatem, dále přichází asistent odvrácení kolize při parkování dozadu nebo chytrý parkovací asistent s dálkovým ovládáním, umožňujícím řidiči ovládat SUV i zvenku.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků