Nový Hyundai Santa Fe do detailu: Plug-in hybrid má 265 koní, zvětšil se i kufr

Modernizované Santa Fe nám Hyundai představil už dříve, teď se ovšem zaměřuje detailněji na jeho techniku pod kapotou.

Nová platforma, nový design a rovněž nová technika uvnitř. Nedávná modernizace Hyundaie Santa Fe byla opravdu rozsáhlá a prvotní informace jsme si už rozebrali. Podrobnosti o nových pohonných jednotkách však značka zveřejňuje až nyní, k čemuž doplňuje i hrstku dalších detailů a změn.

Hyundai Santa Fe má po faceliftu. Změn je tolik, že by stačily na novou generaci!

Hyundai Santa Fe má po faceliftu. Změn je tolik, že by stačily na novou generaci!

S uvedením od letošního září bude nové Santa Fe dostupné jako full-hybrid, který využívá stejnou motorizaci Smartstream jako nová generace Kie Sorento. Kombinací je tedy přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s jedním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh. Systém poskytuje celkový výkon 169 kW (230 koní) a točivý moment 350 N.m. Převodovkou je nově vyvinutý šestistupňový automat.

Konvenční variantu SUV zajistí vznětová jednotka Smartstream ve formě modernizovaného čtyřválce o objemu 2,2 litru, který dostal hromadu nových dílů a samozřejmě je zase o něco úspornější a čistší. Diesel poskytne výkon 148 kW (202 koní) a točivý moment 440 N.m a kombinován bude výhradně s novým osmistupňovým dvouspojkovým automatem. Zákazníci budou mít na výběr varianty s pohonem předních nebo všech kol.

Hyundai rozebírá design konceptu Vision T. V obrovské galerii ukázal úplně vše

Hyundai rozebírá design konceptu Vision T. V obrovské galerii ukázal úplně vše

Od začátku roku 2021 pak Hyundai uvede také plug-in hybridní verzi Santa Fe. Jejím základem bude shodný zážehový motor 1.6 T-GDi jako u konvenční hybridní varianty, avšak v kombinaci s výkonnějším elektromotorem a větší baterií o kapacitě 13,8 kWh. Plug-in bude nabízen pouze s pohonem všech kol a maximálně zajistí výkon 195 kW (265 koní) a točivý moment 350 N.m. Nový šestistupňový automat se objeví i tady.

Mimo detaily o pohonných jednotkách uvádí Hyundai i rozměry vylepšeného Santa Fe, které se oproti starší verzi změnily. Na délku má SUV 4785 mm (+ 15 mm), na šířku 1900 mm (+10 mm), na výšku 1685 mm (+5 mm), kdežto rozvor byl zachován na 2765 mm. Vzrostl rovněž objem zavazadlového prostoru, a to u pětimístné verze o 9 litrů (celkem 634 litrů), u sedmimístné o 24 litrů (celkem 571 litrů).

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Po stránce konektivity teď umí infotainment Santa Fe rozhraní Apple CarPlay a Android Auto bezdrátově, vozu nechybí propojení s aplikací Bluelink, díky níž může řidič vyhledat svůj zaparkovaný vůz, na dálku jej uzamknout nebo odemknout, nebo se informovat o jeho stavu. Přihrádka pro bezdrátové nabíjení telefonu je nyní výkonnější a nabíjí rychleji, zatímco cestující vzadu ocení USB port.

Nakonec zmiňuje Hyundai i nové asistenty a bezpečnostní funkce jako asistenta pro dálniční jízdu, který kombinuje funkci udržování v jízdním pruhu s chytrým tempomatem, dále přichází asistent odvrácení kolize při parkování dozadu nebo chytrý parkovací asistent s dálkovým ovládáním, umožňujícím řidiči ovládat SUV i zvenku.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Mercedes-Benz EQV 300: Tichá plavba elektrickou hvězdnou lodí

Mercedes-Benz EQV 300

Elektrifikace proniká do všemožných sfér – auta, motorky, koloběžky, kola... I civilní dodávky. Pokud víte, k čemu budete tento elektrický minibus používat, odvede skvělou práci.

5.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
TEST Audi S3 Sportback TFSI (228 kW): Tak mi to teda nandej, bejby!

Audi S3 Sportback TFSI

Nové Audi S3 Sportback si toho nechá opravdu hodně líbit. Při pořádné náloži se ale vůbec netrápí, vlastně si to užívá.

2.  5.  2021 | Vladimír Kadera
První jízda s Renaultem Arkana TCe 140: Základ Clia nevadí. SUV-kupé stojí za to!

Renault Arkana TCe 140 EDC

Má stejný základ jako Renault Captur, nabídku tvoří pouze hybridní motory a je to nové SUV-kupé v kompaktním segmentu. Renault Arkana konečně dorazil do Česka a něco nám říká, že o něm ještě dost uslyšíme.

29.  4.  2021 | Jan Mička | 10 příspěvků