Nový Hyundai Prophecy v celé své kráse. Podle Korejců si řidič užije i bez volantu

Nejnovější koncept korejské automobilky Hyundai motoristům ukazuje, že ke skvělému požitku z auta nepotřebují ani volant.

Automobilka Hyundai nám v období zrušeného ženevského autosalonu představila zbrusu nový koncept elektromobilu Prophecy. Zaujal především svým retro vzhledem a řízením pomocí joysticků. Korejská značka nyní zveřejňuje další informace a přikládá sadu šťavnatých fotografií.

Design vozu je přímo inspirovaný klasickými sličnými vozy z 20. a 30. let minulého století. Od loňského konceptu 45, který vypadal jako narýsovaný pravítkem, jde tedy o výraznou změnu. Hyundai se očividně nepohybuje mezi jasně danými mantinely, ale experimentuje. A to se nám líbí!

Ostrý Hyundai i20 N si to rozdá s Fordem i Suzuki. Už známe první detaily

Ostrý Hyundai i20 N si to rozdá s Fordem i Suzuki. Už známe první detaily

Oproti 45 je „Proroctví“ více sportovně zaměřený vůz. Má aerodynamickou karoserii, velké zadní křídlo a krásná aerodynamicky tvarovaná kola. Vše to vypadá skvěle a člověk má hned chuť skočit za volant. S tím by ale moc nepochodil, protože tady žádný není. Hyundai se odvážně vzdal jednoho z nejstarších ovládacích prvků vozidel a vsadil na inovativní řešení.

Prophecy se řídí pomocí dvou joysticků - jeden na výplni dveří a druhý na středové konzole. Na ovladačích, které mají tvar madel, také najdete 90 procent ovládacích prvků vozidla. Toto neobvyklé řešení otevřelo dveře nové inovativní pozici za volantem Smart Posture Care System (SPCS), která řidiči pomůže lépe automaticky najít optimální pozici podle jeho fyzických proporcí a také uvolnilo místo, které by jinak zabíral volant.

První český elektromobil zvýšil dojezd. Do Benátek dojedete s jedinou zastávkou

První český elektromobil zvýšil dojezd. Do Benátek dojedete s jedinou zastávkou

V Hyundai Prophecy ale řidič nemusí řídit vůbec. Stačí vozidlo přepnout do relaxačního módu a aktivuje se autonomní řízení. Vedle toho se automaticky změní i nastavení sedadla do ještě komfortnější polohy, aby se cítil jako v bavlnce. Hyundai totiž zdůrazňuje, že s nástupem automatického řízení bude nutné zajistit maximální komfort posádky.

Když už totiž nebudete koukat dopředu a hlídat si cestu, budete se rozhlížet po autě a očekávat, že se vás bude snažit nějak zabavit. Aby tak řidič nepočítal stehy na prošívání, má Prophecy infotainment po celé šířce palubní desky. Hyundai sice přesně nespecifikuje, co všechno palubní systém umí, víte ale, že vám ve výhledu nebude překážet volant.

Vzpomínáte na Hyundai Elantra? Dříve nudný sedan čeká designová revoluce

Vzpomínáte na Hyundai Elantra? Dříve nudný sedan čeká designová revoluce

Další zajímavostí je přivádění čerstvého vzduchu k posádce. K tomu totiž není potřeba stahovat okénko. Prophecy vzduch přední maskou nasaje a přes všemožné moderní filtry přivede k posádce v té nejčistší podobě. Pokud ale posádka žádný čerstvý vzduch nechce, odvádí se otvory ve dveřích zase ven.

Bohužel Hyundai opět neprozrazuje žádné technické parametry. Víme pouze to, že stojí na nové platformě E-GMP, která vznikla jako první čistě elektrická základna Hyundaie a debutovala u loňského a výše zmíněného konceptu 45. Hyundai Prophecy ukazuje, jakým směrem se automobilový průmysl může v budoucnu ubírat.

VIDEO: To nejlepší ze zrušené Ženevy! Návrat Alfy, sportovní Bugatti i Porsche

VIDEO: To nejlepší ze zrušené Ženevy! Návrat Alfy, sportovní Bugatti i Porsche

Nemusíte se ale bát, že 45 a Prophecy jsou jediným budoucím směrem. Značka Hyundai i nadále věří spalovacím motorům, které si postupně piluje do dokonalosti. Má také svou sportovní divizi, která chrlí jedno skvělé auto za druhým. Tyto poslední dva vozy pouze dokazují, že Hyundai drží krok s dobou a připravuje se na všechny možnosti. 

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 71 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků