Nový Hyundai ix20 vstupuje na český trh

Nový Hyundai ix20 vstupuje na český trh

Nový Hyundai ix20, který oslavil světovou premiéru na letošním autosalonu v Ženevě, nabízí vylepšené motory, nová technická řešení i svěžími úpravy designu. Od uvedení této modelové řady na trh v roce 2010 Hyundai prodal téměř 200 000 vozů, a získal tak 9% podíl na evropském trhu MPV. V České republice jde o vůbec nejprodávanější vůz kategorie MPV, když se za prvních pět měsíců letošního roku prodalo 2 284 vozů.

„Nový ix20 si vyniká univerzálností a prostorností původního modelu a zároveň posiluje svou přitažlivost svěžími úpravami designu a vylepšenou technikou. Jsme přesvědčení, že v České republice osloví ještě širší skupinu zákazníků a udrží si tak výsadní postavení ve své kategorii,“ uvedl Miloš Adámek, senior PR manager a mluvčí společnosti Hyundai Motor Czech. 

Svěží design a rozšířená výbava

Design nového modelu ix20, který se vyrábí v moravsko-slezských Nošovicích, vyniká nově vyvinutými projekčními světlomety a zadními sdruženými svítilnami LED i novou šestiúhelníkovou maskou chladiče, která je charakteristickým prvkem vozů Hyundai. Na výběr jsou její dvě verze – se síťovou mřížkou nebo s chromovanými lištami. Dynamický exteriér je dále vylepšen novým designem krytů 15“ ocelových kol a novými koly z lehké slitiny s průměrem ráfku 16 a 17 palců.

Nový ix20 poskytuje ve svém interiéru stejný prostor a všestrannou využitelnost jako dosud, včetně výjimečného prostoru na předních sedadlech (pro hlavu, ramena a nohy). Na vůz s délkou 4115 mm neobvykle dlouhý rozvor (2615 mm) a celková výška 1600 mm umožnily vytvořit prostorný a praktický interiér, který se může směle poměřovat s většími vozy segmentu C. Tento dojem ještě víc umocňuje na přání dodávané posuvné/výklopné panoramatické střešní okno se dvěma skleněnými panely.

Základem výjimečné variability jsou posuvná zadní sedadla, jejichž složením se již tak pozoruhodný objem zavazadlového prostoru 570 litrů (při vzpřímených sedadlech) zvětší až na 1486 litrů. Vyhřívaný volant a nová generace audiosystému se vstupem pro iPod, integrovaný systém My Music (kapacita 1 GB), handsfree Bluetooth a vstupy USB a AUX, dále zvyšují komfort a potěšení z jízdy v novém ix20. Nad bezpečností zákazníků bdí také šest airbagů, ESP, ABS a EBD ve standardní výbavě.

Zákazníci mají na výběr dvě barvy interiéru a devět barev karoserie

Nová šestistupňová samočinná převodovka a vylepšené motory

Nový ix20 nabízí i novou šestistupňovou samočinnou převodovku a paletu vylepšených motorů, které poskytují vyšší hodnoty výkonu a točivého momentu a splňují emisní normu Euro 6. Výsledkem jsou ještě lepší provozní vlastnosti s nižší spotřebou paliva a nižšími emisemi.

Zážehové jednotky Hyundai „Gamma“ se zdvihovým objemem 1,4 litru a 1,6 litru s proměnným časováním ventilů CVVT (Continuous Variable Valve Timing) se mohou pochlubit vyšší hospodárností. Motor 1,6 litru lze nově kombinovat s šestistupňovou samočinnou převodovkou, která nahradila předchozí čtyřstupňovou. V porovnání s ní nabízí v reálném provozu nižší spotřebu paliva. Všechny motory byly optimalizovány z hlediska provozních vlastností, hospodárnosti a emisí, takže splňují limity emisní normy Euro 6.

Hospodárná technika

Ekologické vlastnosti nového modelu ix20 BlueDrive optimalizuje systém ISG (Integrated Stop & Go) společně s pneumatikami s nízkým valivým odporem, rekuperací kinetické energie AMS (Alternator Management System) a aktivními klapkami v masce chladiče, které snižuje aerodynamický odpor vzduchu.

Hyundai ix20 nejenže přesvědčil téměř 200 000 evropských zákazníků, ale získal také četná ocenění během prvních pěti let prodeje. Mezi ně patří prestižní ocenění „Rodinný vůz roku“ v Belgii a „Nejlepší malé MPV“ od britského časopisu Auto Express. Stejně jako pro všechny nové modely Hyundai prodávané v Evropě platí i pro nový model ix20 jedinečná 5letá komplexní záruka Hyundai bez omezení ujetých kilometrů.

Nový ix20 je na českém trhu nabízen za cenu od 279 990,- Kč. Zákazníci si ale zatím také mohou pořídit za výhodnou cenu skladové vozy ix20 před modernizací.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků