Už dřívější upoutávky navnadily na decentně upravený styling Hyundaie i30. Teď se však modernizace celé rodiny modelů ukazuje světu naplno.

Už dřívější upoutávky navnadily na decentně upravený styling Hyundaie i30. Teď se však modernizace celé rodiny modelů ukazuje světu naplno.

Přichází širší, upravená mřížka chladiče, nové LED světlomety s výraznou grafikou denního svícení, volitelně s technologií MFR (multifaceted reflector)...

Přichází širší, upravená mřížka chladiče, nové LED světlomety s výraznou grafikou denního svícení, volitelně s technologií MFR (multifaceted reflector)...

...vzadu najdete také změny na LED svítilnách a do nabídky míří nové designy 16- a 17palcových kol nebo dodatečné odstíny karoserie.

...vzadu najdete také změny na LED svítilnách a do nabídky míří nové designy 16- a 17palcových kol nebo dodatečné odstíny karoserie.

Verze N Line dostávají rovněž upravený podvozek a řízení. Plnohodnotně ostrou i30 N zatím Hyundai v modernizované podobě neukazuje.

Verze N Line dostávají rovněž upravený podvozek a řízení. Plnohodnotně ostrou i30 N zatím Hyundai v modernizované podobě neukazuje.

Mezi novinkami v interiéru najdete 7palcový displej v kapličce přístrojů, větší 10,25palcový displej infotainmentu, standardně čekejte konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay...

Mezi novinkami v interiéru najdete 7palcový displej v kapličce přístrojů, větší 10,25palcový displej infotainmentu, standardně čekejte konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay...

...přičemž v létě se máme dočkat i možností bezdrátového propojení. Nakonec nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonu.

...přičemž v létě se máme dočkat i možností bezdrátového propojení. Nakonec nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonu.

Do výbavy přichází i nové systémy jako asistent pro jízdu v koloně, sledování překážek vzadu s autonomním brzděním...

Do výbavy přichází i nové systémy jako asistent pro jízdu v koloně, sledování překážek vzadu s autonomním brzděním...

...nebo asistent LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech.

...nebo asistent LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech.

Po stránce motorizací nyní Hyundai pro i30 nabízí litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní) s možností sedmistupňového automatu.

Po stránce motorizací nyní Hyundai pro i30 nabízí litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní) s možností sedmistupňového automatu.

Stejně tak je ale motor nově k dostání jako mild-hybrid s 48V systémem a novou manuální šestistupňovou převodovkou, která se umí po puštění pedálu plynu automaticky odpojit od motoru.

Stejně tak je ale motor nově k dostání jako mild-hybrid s 48V systémem a novou manuální šestistupňovou převodovkou, která se umí po puštění pedálu plynu automaticky odpojit od motoru.

Zajišťuje tak možnost plachtění a snížení spotřeby, kdy motor pracuje na volnoběh nebo se dočasně úplně vypne. S mild-hybridem je nicméně k dostání i sedmistupňový automat.

Zajišťuje tak možnost plachtění a snížení spotřeby, kdy motor pracuje na volnoběh nebo se dočasně úplně vypne. S mild-hybridem je nicméně k dostání i sedmistupňový automat.

Do nabídky se dostává i nově vyvinutý 1,5litrový benzinový čtyřválec o výkonu 81 kW (110 koní) s manuálním šestikvaltem...

Do nabídky se dostává i nově vyvinutý 1,5litrový benzinový čtyřválec o výkonu 81 kW (110 koní) s manuálním šestikvaltem...

...zatímco vrcholná patnácstistovka o výkonu 118 kW (160 koní) je standardně mild-hybridem a rovněž má na výběr ze zmíněné chytré šestistupňové manuální převodovky nebo sedmistupňového automatu.

...zatímco vrcholná patnácstistovka o výkonu 118 kW (160 koní) je standardně mild-hybridem a rovněž má na výběr ze zmíněné chytré šestistupňové manuální převodovky nebo sedmistupňového automatu.

Výhradně mild-hybridem je nově i 1,6litrový diesel o výkonu 100 kW (136 koní) se stejným výběrem převodovek.

Výhradně mild-hybridem je nově i 1,6litrový diesel o výkonu 100 kW (136 koní) se stejným výběrem převodovek.

Naživo si budeme moci prohlédnout modernizaci Hyundaie i30 už zanedlouho na  autosalonu v Ženevě . Cenovky a datum uvedení na trh Česka zatím nevíme.

Naživo si budeme moci prohlédnout modernizaci Hyundaie i30 už zanedlouho na autosalonu v Ženevě. Cenovky a datum uvedení na trh Česka zatím nevíme.

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

Přichází širší, upravená mřížka chladiče, nové LED světlomety s výraznou grafikou denního svícení, volitelně s technologií MFR (multifaceted reflector)...
...vzadu najdete také změny na LED svítilnách a do nabídky míří nové designy 16- a 17palcových kol nebo dodatečné odstíny karoserie.
Verze N Line dostávají rovněž upravený podvozek a řízení. Plnohodnotně ostrou i30 N zatím Hyundai v modernizované podobě neukazuje.
Mezi novinkami v interiéru najdete 7palcový displej v kapličce přístrojů, větší 10,25palcový displej infotainmentu, standardně čekejte konektivitu rozhraní Android Auto a Apple CarPlay...
25
Fotogalerie

Hyundai i30 je levný i ve sportovní verzi. Výhodná nabídka však není pro každého

Ceny Hyundaie i30 po faceliftu známe už od poloviny dubna. Nyní přišla řada i na sportovněji laděnou verzi N Line, která si udržuje nižší cenovou hladinu než konkurence.

Výroba Hyundaie i30 po faceliftu v nošovické továrně Hyundai Motor Manufacturing Czech oficiálně začne až v pondělí 25. května, ceny vozu už ale známe déle než měsíc. Ačkoliv v rámci modernizace dostal nové motory i mild-hybridní techniku, ceny rostly jen minimálně. Vždyť i hatchback s vrcholnou výbavou a motorem 1.5 T-GDI MHEV/118 kW (160 koní) vycházel na 520.000 Kč, což je pro srovnání ještě o pět tisíc méně, než kolik dáte za litrový Volkswagen Golf Life.

V polovině dubna, kdy jsme ceny Hyundaie i30 po faceliftu rozebírali poprvé, nebyly k dispozici ceny sportovněji střižené linie N Line, která je nově dostupná pro všechny karosářské varianty (hatchback, kombi, fastback). Ceny výbavy N Line vstoupí v platnost 1. května, pokud se vám ale nechce čekat, než budou k dohledání na stránkách výrobce, čtěte dále. Máme už je totiž k dispozici.

Linie N Line není jediná, ale hned dvě (N Line a N Line Premium), stejně jako motory a převodovky. Za 509.990 Kč dostanete hatchback s přeplňovanou mild-hybridní patnáctistovkou (118 kW), fastback je o 10.000 Kč dražší a kombi začíná na částce 534.990 Kč. Mild-hybridní turbodiesel 1.6 CRDi (100 kW) vychází o 10.000 Kč dráž než 1.5 T-GDI MHEV a za převodovku DCT se v obou případech připlácí 50.000 Kč.

Hyundai i30 N Line vyjíždí na 18palcových kolech a na první pohled se liší sportovními doplňky. Uvnitř najdete šest airbagů, anatomická sedadla s látkovým čalouněním, multifunkční volant, tempomat, rádio s 8palcovým dotykovým displejem, hliníkové pedály, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo indukční nabíječku telefonů.

Z příplatkových prvků stojí za zmínku 10,25palcový infotainment s navigací (25.000 Kč), zájemci o panoramatické střešní okno však musejí sáhnout po verzi N Line Premium. Ta má navigaci ve standardu a k tomu balík bezpečnostních systémů, anatomická sedadla čalouněná kůží a semišem, adaptivní tempomat, kolenní airbag řidiče, startování tlačítkem, parkovací senzory vpředu i vzadu (N Line má jen vzadu) či přístrojový štít Supervision. Oproti výbavě N Line je N Line Premium dražší o 90.000 Kč.

Sportovně střižené výbavy se u výrobců těší velké oblibě. S „lajnami“ se v posledních letech roztrhl pytel (Peugeot 308 GT Line, Kia Ceed GT Line, Volkswagen Golf R-Line či Renault Megane GT Line) a své k tomu může říct i Škoda se Scalou Monte Carlo.

Nejlevnější Scala Monte Carlo podle aktuálního ceníku stojí 496.900 Kč, má však pod kapotou motor 1.0 TSI/70 kW kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Silnější verze (85 kW) se šestikvaltem stojí 516.900 Kč a motor 1.5 TSI ACT (110 kW), který je výkonově srovnatelný s benzinovým agregátem Hyudaie i30 N Line, vychází na nejméně 556.900 Kč.

Je pravdou, že se Scala Monte Carlo cenou příliš nepodbízí, na druhou stranu je ale potřeba zohlednit fakt, že uvedené ceny Hyundaie i30 N Line jsou po odečtení prémie 40.000 Kč, která neplatí pro velkoodběratele. Ti se také mohou rozloučit s benefity v podobě sady zimních kol zdarma a slevové tankovací karty na pět let.

Hyundai i30 N Line: Technická data a české ceny
Motor 1.5 T-GDI 48V 1.6 CRDi 48V
Převodovka 6M(7A) 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1482 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 118/5500 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 253/1500 280(320)/1500(2000)
Maximální rychlost [km/h] 210 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,4(8,6) 10,2(9,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1250(1282) 1313(1343)
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena neuvedena
Cena N Line HB [Kč] 509.990 519.990
Cena N Line FB [Kč] 519.990 524.990
Cena N Line kombi [Kč] 534.990 544.990
Cena N Line Premium HB [Kč] 599.990 609.990
Cena N Line Premium FB [Kč] 609.990 619.990
Cena N Line Premium kombi [Kč] 624.990 634.990
*Uvedená technická data platí pro hatchback, příplatek za automat činí 50.000 Kč

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

Doporučujeme

Články odjinud