Ceny Hyundaie i30 po faceliftu známe už od poloviny dubna. Nyní přišla řada i na sportovněji laděnou verzi N Line, která si udržuje nižší cenovou hladinu než konkurence.
Výroba Hyundaie i30 po faceliftu v nošovické továrně Hyundai Motor Manufacturing Czech oficiálně začne až v pondělí 25. května, ceny vozu už ale známe déle než měsíc. Ačkoliv v rámci modernizace dostal nové motory i mild-hybridní techniku, ceny rostly jen minimálně. Vždyť i hatchback s vrcholnou výbavou a motorem 1.5 T-GDI MHEV/118 kW (160 koní) vycházel na 520.000 Kč, což je pro srovnání ještě o pět tisíc méně, než kolik dáte za litrový Volkswagen Golf Life.
V polovině dubna, kdy jsme ceny Hyundaie i30 po faceliftu rozebírali poprvé, nebyly k dispozici ceny sportovněji střižené linie N Line, která je nově dostupná pro všechny karosářské varianty (hatchback, kombi, fastback). Ceny výbavy N Line vstoupí v platnost 1. května, pokud se vám ale nechce čekat, než budou k dohledání na stránkách výrobce, čtěte dále. Máme už je totiž k dispozici.
Linie N Line není jediná, ale hned dvě (N Line a N Line Premium), stejně jako motory a převodovky. Za 509.990 Kč dostanete hatchback s přeplňovanou mild-hybridní patnáctistovkou (118 kW), fastback je o 10.000 Kč dražší a kombi začíná na částce 534.990 Kč. Mild-hybridní turbodiesel 1.6 CRDi (100 kW) vychází o 10.000 Kč dráž než 1.5 T-GDI MHEV a za převodovku DCT se v obou případech připlácí 50.000 Kč.
Hyundai i30 N Line vyjíždí na 18palcových kolech a na první pohled se liší sportovními doplňky. Uvnitř najdete šest airbagů, anatomická sedadla s látkovým čalouněním, multifunkční volant, tempomat, rádio s 8palcovým dotykovým displejem, hliníkové pedály, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo indukční nabíječku telefonů.
Z příplatkových prvků stojí za zmínku 10,25palcový infotainment s navigací (25.000 Kč), zájemci o panoramatické střešní okno však musejí sáhnout po verzi N Line Premium. Ta má navigaci ve standardu a k tomu balík bezpečnostních systémů, anatomická sedadla čalouněná kůží a semišem, adaptivní tempomat, kolenní airbag řidiče, startování tlačítkem, parkovací senzory vpředu i vzadu (N Line má jen vzadu) či přístrojový štít Supervision. Oproti výbavě N Line je N Line Premium dražší o 90.000 Kč.
Sportovně střižené výbavy se u výrobců těší velké oblibě. S „lajnami“ se v posledních letech roztrhl pytel (Peugeot 308 GT Line, Kia Ceed GT Line, Volkswagen Golf R-Line či Renault Megane GT Line) a své k tomu může říct i Škoda se Scalou Monte Carlo.
Nejlevnější Scala Monte Carlo podle aktuálního ceníku stojí 496.900 Kč, má však pod kapotou motor 1.0 TSI/70 kW kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Silnější verze (85 kW) se šestikvaltem stojí 516.900 Kč a motor 1.5 TSI ACT (110 kW), který je výkonově srovnatelný s benzinovým agregátem Hyudaie i30 N Line, vychází na nejméně 556.900 Kč.
Je pravdou, že se Scala Monte Carlo cenou příliš nepodbízí, na druhou stranu je ale potřeba zohlednit fakt, že uvedené ceny Hyundaie i30 N Line jsou po odečtení prémie 40.000 Kč, která neplatí pro velkoodběratele. Ti se také mohou rozloučit s benefity v podobě sady zimních kol zdarma a slevové tankovací karty na pět let.
Hyundai i30 N Line: Technická data a české ceny |
Motor |
1.5 T-GDI 48V |
1.6 CRDi 48V |
Převodovka |
6M(7A) |
6M(7A) |
Zdvihový objem [cm3] |
1482 |
1598 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
118/5500 |
100/4000 |
Točivý moment [N.m/min] |
253/1500 |
280(320)/1500(2000) |
Maximální rychlost [km/h] |
210 |
200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,4(8,6) |
10,2(9,9) |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1250(1282) |
1313(1343) |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
neuvedena |
neuvedena |
Cena N Line HB [Kč] |
509.990 |
519.990 |
Cena N Line FB [Kč] |
519.990 |
524.990 |
Cena N Line kombi [Kč] |
534.990 |
544.990 |
Cena N Line Premium HB [Kč] |
599.990 |
609.990 |
Cena N Line Premium FB [Kč] |
609.990 |
619.990 |
Cena N Line Premium kombi [Kč] |
624.990 |
634.990 |
*Uvedená technická data platí pro hatchback, příplatek za automat činí 50.000 Kč |