Hyundai i30 je levný i ve sportovní verzi. Výhodná nabídka však není pro každého

Ceny Hyundaie i30 po faceliftu známe už od poloviny dubna. Nyní přišla řada i na sportovněji laděnou verzi N Line, která si udržuje nižší cenovou hladinu než konkurence.

Výroba Hyundaie i30 po faceliftu v nošovické továrně Hyundai Motor Manufacturing Czech oficiálně začne až v pondělí 25. května, ceny vozu už ale známe déle než měsíc. Ačkoliv v rámci modernizace dostal nové motory i mild-hybridní techniku, ceny rostly jen minimálně. Vždyť i hatchback s vrcholnou výbavou a motorem 1.5 T-GDI MHEV/118 kW (160 koní) vycházel na 520.000 Kč, což je pro srovnání ještě o pět tisíc méně, než kolik dáte za litrový Volkswagen Golf Life.

Nový Hyundai i30 je v ČR až podezřele levný! A to dostal nové hybridní motory

Nový Hyundai i30 je v ČR až podezřele levný! A to dostal nové hybridní motory

V polovině dubna, kdy jsme ceny Hyundaie i30 po faceliftu rozebírali poprvé, nebyly k dispozici ceny sportovněji střižené linie N Line, která je nově dostupná pro všechny karosářské varianty (hatchback, kombi, fastback). Ceny výbavy N Line vstoupí v platnost 1. května, pokud se vám ale nechce čekat, než budou k dohledání na stránkách výrobce, čtěte dále. Máme už je totiž k dispozici.

Linie N Line není jediná, ale hned dvě (N Line a N Line Premium), stejně jako motory a převodovky. Za 509.990 Kč dostanete hatchback s přeplňovanou mild-hybridní patnáctistovkou (118 kW), fastback je o 10.000 Kč dražší a kombi začíná na částce 534.990 Kč. Mild-hybridní turbodiesel 1.6 CRDi (100 kW) vychází o 10.000 Kč dráž než 1.5 T-GDI MHEV a za převodovku DCT se v obou případech připlácí 50.000 Kč.

Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší cenou. O výhodu ale nakonec může přijít

Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší cenou. O výhodu ale nakonec může přijít

Hyundai i30 N Line vyjíždí na 18palcových kolech a na první pohled se liší sportovními doplňky. Uvnitř najdete šest airbagů, anatomická sedadla s látkovým čalouněním, multifunkční volant, tempomat, rádio s 8palcovým dotykovým displejem, hliníkové pedály, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo indukční nabíječku telefonů.

Z příplatkových prvků stojí za zmínku 10,25palcový infotainment s navigací (25.000 Kč), zájemci o panoramatické střešní okno však musejí sáhnout po verzi N Line Premium. Ta má navigaci ve standardu a k tomu balík bezpečnostních systémů, anatomická sedadla čalouněná kůží a semišem, adaptivní tempomat, kolenní airbag řidiče, startování tlačítkem, parkovací senzory vpředu i vzadu (N Line má jen vzadu) či přístrojový štít Supervision. Oproti výbavě N Line je N Line Premium dražší o 90.000 Kč.

Hyundai i30 N Project C do detailu: Stojí milion, v Česku už zbyl pouze jediný kus!

Hyundai i30 N Project C do detailu: Stojí milion, v Česku už zbyl pouze jediný kus!

Sportovně střižené výbavy se u výrobců těší velké oblibě. S „lajnami“ se v posledních letech roztrhl pytel (Peugeot 308 GT Line, Kia Ceed GT Line, Volkswagen Golf R-Line či Renault Megane GT Line) a své k tomu může říct i Škoda se Scalou Monte Carlo.

Nejlevnější Scala Monte Carlo podle aktuálního ceníku stojí 496.900 Kč, má však pod kapotou motor 1.0 TSI/70 kW kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Silnější verze (85 kW) se šestikvaltem stojí 516.900 Kč a motor 1.5 TSI ACT (110 kW), který je výkonově srovnatelný s benzinovým agregátem Hyudaie i30 N Line, vychází na nejméně 556.900 Kč.

Nejsportovnější Škoda Scala je tady. RS nečekejte, mladým jde hlavně o vzhled

Nejsportovnější Škoda Scala je tady. RS nečekejte, mladým jde hlavně o vzhled

Je pravdou, že se Scala Monte Carlo cenou příliš nepodbízí, na druhou stranu je ale potřeba zohlednit fakt, že uvedené ceny Hyundaie i30 N Line jsou po odečtení prémie 40.000 Kč, která neplatí pro velkoodběratele. Ti se také mohou rozloučit s benefity v podobě sady zimních kol zdarma a slevové tankovací karty na pět let.

Hyundai i30 N Line: Technická data a české ceny
Motor 1.5 T-GDI 48V 1.6 CRDi 48V
Převodovka 6M(7A) 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1482 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 118/5500 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 253/1500 280(320)/1500(2000)
Maximální rychlost [km/h] 210 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,4(8,6) 10,2(9,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1250(1282) 1313(1343)
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena neuvedena
Cena N Line HB [Kč] 509.990 519.990
Cena N Line FB [Kč] 519.990 524.990
Cena N Line kombi [Kč] 534.990 544.990
Cena N Line Premium HB [Kč] 599.990 609.990
Cena N Line Premium FB [Kč] 609.990 619.990
Cena N Line Premium kombi [Kč] 624.990 634.990
*Uvedená technická data platí pro hatchback, příplatek za automat činí 50.000 Kč
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 61 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků