Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel

Z pohledu českého publika byla nejsledovanější pařížskou premiérou nová Fabia, svoji novinku ve stejném segmentu však ukázal i Hyundai. Model i20 bude přinejmenším v Česku pro Fabii vážným soupeřem. Jak si stojí při srovnání vnitřních rozměrů?
Seznam kapitol
  1. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel
  2. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel (Fotogalerie)

Po Mondeu a Passatu jsme namířili červené světlo našeho laserového délkoměru také do útrob rivalů v segmentu nižší třídy: Hyundai i20 a Škody Fabia. Oba sice usilují o stejného zákazníka, ale jinými zbraněmi.

Nová Škoda Fabia usazuje svého řidiče nízko za mělkou, minimalisticky tvarovanou palubní desku, zatímco i20 s vyšším posazem a mohutnější masou plastů před řidičem působí tak trochu dojmem „malého MPV“. Řidiči a řidičky, kteří odvozují pocit bezpečí od toho, jak jsou v kabině autem obklopeni, se v Hyundai budou asi cítit lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia nabízí dramaticky víc prostoru pro kolena vzadu, ale jen za cenu nízko položených a krátkých sedáků

Hyundai i20 je širší než Fabia, a to jak v prostoru pro cestující, tak v kufru. Ten má ale Škoda delší a více prostoru na délku skýtá také cestujícím sedícím vzadu. Čísla ale neřeknou vše. Mladoboleslavští konstruktéři dosáhli výborných hodnot prostoru pro hlavu i kolena vzadu tím, že spustili sedák velmi nízko a udělali ho krátký. Vzadu prosto sedíte v nepříliš pohodlné pozici s koleny vysoko a špatně podepřenými stehny. Někteří kolegové si stěžovali i na úhel opěradla.

Nová Škoda Fabia: Naprostý základ od 234 900 korun

Nová Škoda Fabia: Naprostý základ od 234 900 korun

Nic proti tomu, navrhování malých aut je uměním kompromisu a každá značka se musí rozhodovat, kterým parametrům nebo vlastnostem udělí prioritu. U Škody je to tradičně zavazadlový prostor – sice užší, ale delší a dramaticky vyšší (ve verzi bez mezipodlahy) než v Hyundai. Vystavená i20 měla výškově nastavitelnou mezipodlahu v horní poloze, čehož jsme si bohužel na místě nevšimli. Naměřený údaj jsme proto po upozornění nahradili oficiálním údajem výrobce. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kufr Fabie Combi je stejně široký jako v hatchbacku, ale o plných 29 cm delší

Na první pohled je tedy jasno: přinejmenším pro přepravu dospělých osob je vhodnější i20. Kéž by to bylo takhle jednoduché! Opravdovou odpověď na otázku, který z obou soupeřů je lepší, nám samozřejmě dá až srovnávací test. 

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia: Srovnání vnitřních rozměrů
Rozměry (cm) Škoda Fabia Hyundai i20
šířka ložné plochy 96 100
délka ložné plochy 66 63
výška zav. prostoru (po plato) 57 58*
šířka interiéru v úrovni loktů vpředu 141 143
délka sedáku vpředu 48 47
prostor pro kolena vzadu (za řidičem vysokým 178 cm) 21 18
délka sedáku vzadu 43 47
šířka interiéru v úrovni loktů vzadu 139 140
výška od sedáku po strop vzadu 97 93

*Údaj výrobce

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel
  2. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel (Fotogalerie)
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků