Nový Hyundai i20 N proti všem: Srovnali jsme nováčka se zavedenou konkurencí

50 komentářů

Twan
22. října • 17:24

shimi: víš o věcech kulový ale všichni lžou :D :D jdi prosimtě plkat nesmysly jinam...panikařim prej :D

Roman
22. října • 10:26

Největší problém tohohle segmentu je ten, že není zas tak moc lidí, co by bylo ochotných dát velký peníze za malý auto:-D

WRC Fabia R2 TwinCharger
22. října • 11:12

Staci si rict..tohle musim mit. Bouchnout prachy o stul.. a pak uz jen krotit jezdecke radovankyB-]

Twan
22. října • 10:56

To je problém výrobců. Nevím proč ty škatule musí vážit 1300kg. Clio Williams, 2.0 atmosféra, 147kw, 990kg.
Civic VTi, 1.6 atmosféra, 118kW, 1090kg
Peugeot 306 S16, 2.0 atmosféra, 114kW, 1160kg
Peugeot 205 GTi, 1.6 atmosféra, 98kW, 875kgAni jeden se nedostal přes 1200kg. Williams by ty moderní autíčka pravděpodobně zničil. POKROK!

Khááája
22. října • 11:22

Nevíš? Tak snad ti je jasný, že to jsou vehikly, ve kterých se prostě nechceš vybourat. Zmuchlá se to jako papír, plechy jsou jak z konzerv na psí žrádlo. Dnes je váha vozu daní za bezpečnost (a samozřejmě i povinných regulací a předpisů) a hlavně pohodlí lidí, každý chce klimatizaci, automat, audio, odhlučnění, čalounění, pičoviny...to jsou desítky kg navíc. A auta jako plánovaný McLaren T.50 zase stojí raketu za vývoj a i na prodej.

Twan
22. října • 11:51

Moc tomu nerozumím (těm normám) ale není to zase jen o výrobcích? Malý Smart neměl žádné deformační zóny a stejně testy prošel, závratně drahý nebyl....tak proč to nejde u hothatche? Přijde mi spíš, že mají na všechno nějaké zaříkávadlo. Jednou emise, podruhé bezpečnost...ve výsledku stojí ty auta za starou belu. A nemohu najít to porovnání Williamse a moderního hothatche, našel jsem jen drag s Meganem 4 RS a tam to byla remíza, navíc řidič Clia jednou blbě zařadil...důležité jsou ale hlavně testy na okruhu a ty jaksi nejsou. Podle toho, co je dostupné by se ale moderní hatche hodně potily, protože stará CRX umí ring za 8:32 v provozu. To je čas okolo Giulietty, Boxteru X, staré 911 atd. A to nemá samosvor, má o 50 koní méně...kde jste našel že by nebyl rychlejší? Pošlete odkaz.

:-)
22. října • 12:43

Smart je z 50% bezpečtnostní klec. Je to na něm vidět i z venku.Srovnání Williamse a moderního hatche najít nemůžeš, protože Williams je mrtev.Kterýkoliv z těch svých starých hatchbacků si pořád můžeš koupit. V bazaru. Tak běž a nepruď.Malá auta odcházejí. A malá ostrá auta půjdou taky.Ne že bych to chtěl...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Twan
22. října • 14:15

Můžeš mi prosím poslat odkaz na to porovnání Williamsu a moderních derivátů? Nějak jsem kromě Garáž.cz nic nenašel...tam sice říká jak je to lepší atd ale reálný výsledek tam žádný není.

Twan
22. října • 12:50

Já vím co je Smart. Ani čelní náraz ve 100kmh s ním nepohne. Tak proč je problém to namontovat do hothatche? Williams měl být oživen ale asi se jim nechtělo vyvíjet...nebo si udělat ostudu spíš.A ano, jednou si něco takového koupím. Bohužel znalci po Williamsu pasou, stojí minimálně půl milionu. Protože prostě lepší auto v této kategorii už nikdy neuvidíme.

Allamarein
22. října • 13:28

Čelní náraz ve 100 km/h udělá z posádky Smartu maso na guláš.

Michal2
22. října • 16:13

Smart je jak tank.V top gearu ho poslal starý tým proti betonu a on jim to rozbil a zůstal v celku jakž takž.Smart vůbec levný nebil.

Allamarein
22. října • 20:10

Jenže účelem konstrukce auta není, aby prošlo skrz betonovou zeď, ale aby při nárazu přežila osádka. A při takovém nárazu má velkou pravděpodobnost, že ji přetížení prostě roztrhají zevnitř. Smart má navíc vzhledem ke své velikosti a hmotnosti nevýhodu vůči větším autům, která z něj udělají kulečníkovou kouli.

Twan
22. října • 13:44

Posádka to nepřežije. Ale auto vypadá že by si s ním na ukrajině poradili a zanedlouho by to byl bazarový hit :-D

Allamarein
22. října • 14:40

Jenže nárazová zkouška není o tom, jak bude vypadat auto, ale co se stane posádce. Proto se moderní auta po nárazu zmuchlají do kuličky.

Twan
22. října • 15:09

tak já nevim....je to teda o čem když Smart projde i když posádku zabije? Teď už tomu fakt nerozumím :-D

Allamarein
22. října • 20:11

No, to je vidět, že nerozumíš.

Twan
22. října • 12:13

ještě bych dodal, že klimatizaci měl i původní Williams, a ten zbytek skoro nic neváží. Takže to také není tak úplně pravda. A člověk, co chce sportovní auto aby bylo tíché a pohodlné je prostě blb. Svého času se třeba u Škodovky dělala "falešná" RS právě z těchto důvodů. Byla to klasická 1.8T s chipem na 132kW, navlečená do paketu, s RS sedačkami atd., jen na původním měkkém podvozku. Právě aby byla pohodlná na dlouhé cesty. Proti tomu nic nemám ale proč kvůli takovým lidek zmrvit celý segment proboha???

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
22. října • 12:19

Jen dobré odhlučnění dokáže přidat 30 kilo, hlavně na oknech. Protože zbytečný hluk je i u sportovního auta nesmysl, navíc se nedá dlouho vydržet. Pohodlí není jen klimatizace, nehledě na složitost vícezónových klimatizací.
Ale hlavně - hothatch pořád není jen sportovní náčiní, ale je to auto do každodenního provozu a pro život. Tedy musí nabízet jak komfort, tak zážitky, a to už tak snadné není.
O bezpečnosti už tu bylo napsáno dost, takže to ti tu znovu vypisovat nebudu.

Twan
22. října • 12:47

Já jsem ve Williamsu seděla a rozhodně to není nijak zvlášť hlučné auto. Pohodlné je asi jako každý jiný hatchback z té doby. A i kdyby ta výbava vážila 100kg a dalších 100kg bylo na materiálu, pořád jsme o 110kg pozadu. To nebudeme dále řešit, někdo si kupuje auto aby se v něm vyboural a někdo aby ho řídil. Tím bych to shrnul.

Allamarein
22. října • 13:27

No právě... pohodlné to je asi jako auto z první půlky devadesátek. Tedy třicet let starý vůz. Tomu prostě odpovídá všechno. Včetně prostoru, ovládání, komfortu, výkonů...
Pokud to auto má být provozované dnes, musí zkrátka splnit dnešní bezpečnostní předpisy, a s jejich platností to zkrátka jinak nejde. Ono to Clio taky bylo o 35 cm kratší, než je i20. Její velikosti odpovídá spíš tehdejší Renault 19, respektive první Mégane, a tam už jsi na skoro 1200 kilech. Bez výbavy a s devadesátkovými normami. Takže ta i20 je ještě dost lehká.
Jestli chceš auto, abys ho řídil, tak jsou tu na to jiné stroje.

Shimi
22. října • 12:11

Twan: Jedna technická, ona totiž samotná váha ještě nic neznamená. Jeden příklad za všechny:
Suzuki Swift Sport - 1.4T 103 kW - provozní hmotnost 1045 kg (134 koní na tunu) - zrychlení 0-100 km/h 8,1 s
Opel Corsa GSi - 1.6T 110 kW - provozní hmotnost 1250 kg (120 koní na tunu) - zrychlení 0-100 km/h 8,1 s

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
?
22. října • 13:59

Hezky jsi nám napsal údaje výrobců, bohužel realita je k tvé smůle někde jinde.

Shimi
22. října • 14:13

?: Tu realitu, k tvé smůle, zažívám denně už 11 rokem ;-) Ale můžeš mě klidně vyvést z omylu, mladej. (Tvl co tady se člověk nedočte, jeden větší teoretik než druhý :-D)

Twan
22. října • 14:18

Tak si stáhni aplikaci a změř to, přibližně to naměří každý smartphone. Neviděl jsem jedinou neupravenou co by se vůbec dostala na udávané hodnoty. Buď praktik!

Twan
22. října • 12:26

Zrychlení je v podstatě údaj zajímavý snad jen pro semaforové závodníky. Corsa má 0-100 8.9s. A k té váze, naopak je to jeden z nejdůležitějších faktorů celkové ovladatelnosti auta. Svého času japonci poslali do boje s M3 E30, Sierrou Cosworth a podobnými velikány ve skupině N a A maličkou Toyotu AE-86 s pevnou zadní nápravou. Vážila kolem 700kg, měla maličký atmosferický 1.6L 20V motor, který točil až 11 tisíc a dával kolem 250 koní (konkurence měla 280-400). No a světe div se, ne že by to konkurenci drtilo, ale rozhodně to nebylo dobré Toyotu podcenit. Hlavně na technických tratích bez dlouhých rovinek uměla vyhrávat...

Shimi
22. října • 13:33

Twan: Corsa GSi má zrychlení 0-100 za 8,1 s a max. rychlost 210 km/h, přesně na chlup stejné výkony jako SSS. A to má 200 kg!! nadváhy. Znovu opakuji, samotná hmotnost nic neřeší, pokud k ní nesladíš zbytek auta.

Zrychlení SSS Z33s
22. října • 13:56

Je spousta videí, který dokazuju, že SSS umí 0-100 v průměru za cca 7,4s.

Shimi
22. října • 14:06

To platí pro všechna auta, ať do plusu nebo do mínusu. Pokud ale chceme, aby byla diskuze relevantní, tak musíme použít oficiální čísla. To je jako se spotřebou a Spritmonitorem, to je taky nekonečný boj.

Twan
22. října • 14:12

právě jsem za tebe doplnil reálná čísla...

Twan
22. října • 13:42

https://www.auto.cz/prvni-jizdni-dojmy-opel-c... ... tady naměřili 8.9. Oficiální čísla nejsou, tak kde jsi si to vycucal? A ano, převodovka se dá různě nastavit ale nevěřím že 200kg těžší, slabší auto může mít lepší zrychlení. Pokud ano, výkon bude o něco vyšší, jako má ve zvyku VW atd...Swift má také 195 gumy a GSi 215. Možností je mnoho, každopádně stejně zpřevodované a výkonné auto na stejných kolech bude vždy rychlejší, když bude lehčí...

Shimi
22. října • 13:46

Ty jelimane, já se celou dobu bavím o GSi s motorem 1.6T a ne o poFL verzi s 1.4T!! Neumíš číst nebo co? Vždyť to máš v té tabulce u mého prvního příspěvku jasně napsané.

Twan
22. října • 14:10

Hele, jelimane, tak jsem si za tebe udělal rychlý průzkum. Swift Sport má reálnou akceleraci s Racelogic měřením 7,39s (tohle se shoduje ve třech zdrojích, tomu jsem také věřit nechtěl), Corsa GSi 1.4T má 9,16 (ve dvou zdrojích, druhý ddal 9,39). Na 1.6T jsem bohužel nenašel výsledky z Racelogicu, ale podle 3 videí je to mezi 8-9s, navíc jsem našel několikery výsledky měření a průměrně má na kolech 116kW +-2kW). Takže i když jsem si zaměnil verze, tímto se ti hluboce omlouvám, je to stejně o ničem a Swift je rychlejší, protože 200kg ;-)Navíc ve všech recenzích co jsem četl všichni uznávají Swift, protože je prostě agilnější, protože 200kg. Přečti si něco než se začneš chytat hovadin....ta 1.4 má stejné parametry, dokonce má o 10Nm víc, tak o co ti jde, jelimane?

Shimi
22. října • 14:29

Twan: Racelogic? To jako vážně? :-D

Twan
22. října • 15:08

Máš lepší měření než závodní telemetrickou jednotku? Jdi si to přeměřit na mobilu když tomu nevěříš...obojí je jen GPS v jiné krabičce ;) Ještě jsi nepředvedl jediný argument, jen meleš co si myslíš ;-)

Shimi
22. října • 16:06

Twan: To není o tom co si myslím, ale o oficiálních číslech jednotlivých výrobců. Já tu od začátku konstatuji pouze fakta, na rozdíl od tebe, víme? Takže tvoje poznámka o argumentech je veskrze úsměvná, protože jsi to ty, kdo tady jede celou dobu v rovině teorie. Praktické zkušenosti s oběma vozy nemáš žádné a vycházíš pouze z internetových článků a pseudotestů o jejichž výsledcích si může myslet kdokoli cokoli. Prober se.

Twan
22. října • 16:18

Myslíš ta fakta, že o 200kg těžší auto je rychlejší? Prober se ty! Já ti tu napíšu několik informací a všechno na co se zmůžeš je mlít nesmysly o oficiálních číslech. Víme? Navíc to jsou ověřené kanály a magazíny, které ty informace měří na velikém množství aut. To že tvoje škatulka nedopadla dobře na tom nic nemění. Praktické zkušenosti s konkrétním vozem nepotřebuji, abych věděl že 200kg je u auta sakra hodně. Okolo závodních aut se motám, tam se řeší i jestli jezdec přibral přes zimu, ale tady expert s Corsou GSi tu bude tvrdit opak :-D TAK TO NAMĚŘ KDYŽ TO AUTO MÁŠ A PŘESTAŇ BLBĚ KECAT!

Shimi
22. října • 16:48

Twan: Klídek mladej, už začínáš panikařit. Já nikde nepsal, že je Corsa rychlejší. Ty máš evidentně problém s textem, páč to už je podruhé, co sis něco špatně vyložil. Nejdřív jsi zaměnil 1.6T za 1.4T a teď mi podsouváš něco, co jsem nikdy neřekl. Já jsem jasně uvedl, že ta auta mají na chlup stejné parametry. To zaprvé a zadruhé, ty mi tady sice píšeš nějaké informace, ale o těch, jak už jsem ti jednou psal, si může myslet kdokoliv cokoliv, to nejsou relevantní data. Moje škatulka jezdí velice dobře a to samé platí o SSS jak poslední generace, tak předchozí s atmo 1.6. Ale to jaksi není předmětem diskuze, že? Alespoň že víš, že je 200 kg sakra hodně, to je pokrok. Praktické zkušenosti sice nulové, ale alespoň že tak.PS: K tomu vymyšlenému blábolu o přibírání přes zimu a o tom, že tvrdím opak, se raději ani nebudu vyjadřovat. To je z tvé strany vyloženě účelová lež.

Twan
22. října • 17:22

Takže ty napíšeš že mají stejné zrychlení, i když váží o 200kg víc. Já ti napíši že tomu nevěřím, pak ti dám tunu dat k tomu že to tak není, pak tě vyzvu ať to změříš sám když máš auto i možnosti...no a ty tady pak ZASE prskáš nesmysly o tom že nerozumím textu. S tebou se nemá cenu bavit, ty vždycky uhneš od směru diskuse. A jak víš že jsem mladý? Třeba jsem starší než ty, tyhle keci si nech od cesty. Jediný fakt jsi nepředložil, kromě dat výrobců, ale keců máš jak veverka oříšků. Všichni jsou blbci, renomované magazíny nic neví, kanály s 200k odběrateli také...hlavně že ty o tom tolik víš, ty účelová lži. Přestaň blbě kecat #2 ;-)

Shimi
22. října • 17:56

Twan: Safra, že by si ta data výrobce cucal z prstu a byl tak blbý, že by nedokázal ani změřit/vypočítat zrychlení svého výrobku? Co myslíš, Racelogicu? :-D

Zombot
22. října • 11:16

Žádné z těch starých aut by nesplnilo dnešní bezpečnostní normy. Deformační zóny, airbagy, karoserie odolná proti nárazům ze všech směrů i proti převrácení, prvky na ochranu chodců, kilometry kabelů od stovek senzorů a desítek řídících jednotek - to všechno něco váží.

:-)
22. října • 11:16

Problém výrobců to je. A jmenuje se Euro NCAP (nebo IIHS, NHTSA).Auta s odolností Peugeotu 205 se dnes (bohužel) můžou prodávat jenom v Indii a Pákistánu.Williams by ta moderní auta nezničil. Williams byl zničen. Použij google.

kolkyno
22. října • 9:29

kto vam to tam prehodil tie excely akceleraciu s prevodovkou?! ;-)

x12345678
22. října • 9:53

náhodou zrychlení 0-100: DSG je bezva

Michal2
22. října • 8:52

Fiesta 5dveří skoro 600 bez výbavy a asistentů.Za 700 už vybavená né ale max.No asi bude mít podobnou cenu od..no za 500 to nebude.

p 22
22. října • 8:44

Z menovaných áut tak asi Polo aj napriek tomu že je dosť ťažké takže napr. Fiesta bude na okruhu asi rýchlejšia.

lol
22. října • 10:09

Polo je fajn hlavně uvnitř nebo to evidentně dodávají i s pyžamem :-D

Scarab
22. října • 8:33

No autíčko je to parádní, poctivý 4 hrnec, žádný posr... hybrid :-), bohužel tomu turbu a DPF už neutečeme :-(
Smutné je jen, že za to, abych dostal "normální" auto, si budu muset připlatit více či méně nesmyslnou sumu :-(

jogurt
22. října • 8:26

aktivní zadní diferenciál u předokolky? Tak to je fakt zázrak techniky. :-D
Proti tomu jsou prohozené řádky v tabulce už jen takový folklór....

Twan
22. října • 10:46

příprava na 4x4 :D

x12345678
22. října • 9:56

jj, Kadera je plnohodnotný nástupce za Jandu, Ondrášíka a Duchoně :-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud