Nový Hyundai i20 N dorazil do Česka. Kapesní raketa s 204 koňmi stojí 600 tisíc

Ostré městské hatchbacky se stále těší poměrně velké oblibě. Své k tomu chce říct i Hyundai, který oficiálně uvedl na český trh model i20 N.

Nový Hyundai i20 N se světu oficiálně ukázal už v říjnu loňského roku a vzbudil docela velká očekávání. Jde totiž ještě o poctivé malé sportovní auto se samosvorem, tak akorát silným motorem 1.6 T-GDI/150 kW, manuální převodovkou a hlavně bez elektrifikace. Taková auta mají dost nadšených zájemců, přičemž často není výkon zcela rozhodující. Vždyť Suzuki Swift Sport mělo před osazením hybridního motoru pouhých 140 koní, a jaká s ním byla zábava!

Model i20 N od Hyundaie je na trhu nový. V Česku díky slevě ve výši 40.000 Kč začíná na částce 599.990 Kč a už v základu má bohatou výbavu. Ta zahrnuje třeba 18palcová kola, šest airbagů, sportovní přední sedadla, tempomat s omezovačem rychlosti, digitální přístrojový štít, funkci Launch Control, rádio s 8palcovým dotykovým displejem a konektivitou Apple CarPlay a Android Auto či Bi-LED přední světlomety. V ceně je i 5letá záruka bez omezení ujetých kilometrl, 5 let asistenčních služeb, sada zimních pneumatik či bezpečnostní sada zahrnující povinnou výbavu.

Hyundai i20 N oficiálně: Manuál, 204 koní a samosvor v boji proti elitě malých aut

Hyundai i20 N oficiálně: Manuál, 204 koní a samosvor v boji proti elitě malých aut

Vedle standardního provedení N je v nabídce i verze N Premium za 679.990 Kč (rovněž po slevě). Ve výbavě najdete samosvorný diferenciál, sledování mrtvého úhlu a upozornění na projíždějící vozidla při couvání, aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, čelní okno s akustickou fólií, vyhřívání zadních sedadel a volantu, startování tlačítkem, infotainment s 10,25palcovým displejem a navigací či audio Bose.

Z holobytu k hi-techu: Hyundai i20 ušel daleko, s prvotinou už srovnávat nelze

Z holobytu k hi-techu: Hyundai i20 ušel daleko, s prvotinou už srovnávat nelze

Tradiční příplatkové prvky v případě i20 N prakticky neexistují. Za 990 Kč máte velurové koberečky, 1690 Kč stojí přihlášení do evidence motorových vozidel, a pak už tady máme jenom laky. Bez ohledu na provedení se za metalízu připlácí 13.900 Kč, černá střecha je ta 12.000 Kč a za speciální lak Performance Blue s červenými akcenty dáte 13.900 Kč. To je pro info ta barva, v níž se i20 N ukazuje na oficiálních fotkách v galerii.

Hyundai i20 N: technická data a české ceny
Motor 1.6 T-GDI
Zdvihový objem [cm3] 1591
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/k] 150/5500-6000
Točivý moment [N.m/min-1] 275/1750-4500
Převodovka 6M
Maximální rychlost [km/h] 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 230
Spotřeba [l/100 km] neudána
Cena N [Kč] 599.990
Cena N Premium [Kč] 639.990

Hyundai i20

Hyundai i20 je malý hatchback od korejského výrobce, který je na trhu od roku 2008. Po větším i30 patří k nejprodávanějším modelům Hyundaie. Jedná se o přímého konkurenta Škody Fabia.

Test prototypu 2020 • Ceny a výbava • 3. generace • Test Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT • Historie Hyundai i20

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky