Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Nepochybně jeden z nejočekávanějších duelů letošního roku je zde: třetí generace tradičního českého hitu tváří v tvář soupeři, který má konkrétně na našem trhu největší zálusk ukrást Fabii pár zákazníků.
Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují; Atmosféra vs. turbo
  2. Design, rozměry, prostor: Vyrovnaný souboj
  3. Moment vs. převody; Komfort a ještě větší komfort
  4. Ceny a výbavy
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Hyundai i20 1.4i vs. Škoda Fabia 1.2 TSI: Verdikt

Takhle vyrovnaný souboj jsme opravdu nečekali. Nebyl to z naší strany alibismus ani nedostatek odvahy, když jsme měli v jednotlivých kapitolách problém stanovit průběžné pořadí. Při testu nás dokonce několikrát napadlo, že to působí, jako by jedna značka měla při vývoji své novinky přístup k plánům konkurenčního modelu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fabia těsně vyhrála, ale obě auta jsou povedená a v mnohém zcela srovnatelná

Nový Hyundai i20 je povedený produkt. I když necháme stranou jeho vyváženější a dospělejší vzhled, potěšil nás větší vnitřní šířkou, pohodlnějším sezením vzadu i komfortním a kultivovaným chováním při jízdě. S jinak postaveným ceníkem mohl snadno vyhrát. 

Nová Škoda Fabia nenabídne nadšenému řidiči tolik, kolik jsme doufali, a oproti i20 mnohem víc drncá tam, kde na tom záleží nejvíc: na obyčejných silnicích v obyčejných rychlostech. Má však silnější a pružnější motor, je prostornější na délku i výšku a v těch konfiguracích výbavy, které považujeme za rozumné, vychází výhodněji. Proto ji vyhlašujeme těsným vítězem. Skutečnými vítězi jste ale vy, protože si můžete vybrat ze dvou velmi dobrých aut podle vlastních preferencí.

Všechny srovnávací testy AutoRevue.cz najdete zde

Technické údaje: Hyundai i20 1.4i

  • Rok • stupeň výbavy 2014 • Comfort
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 368 cm3
  • Vrtání • zdvih 72,0 mm • 84,0 mm
  • Stupeň komprese 10,5
  • Nejvyšší výkon 74 kW (100 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 6 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 134 Nm při 3 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,6 s
  • Nejvyšší rychlost 184 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 326 l • 1 042 l
  • Objem palivové nádrže 50 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 175 kg • 1 600 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 7,2 • 4,6 • 5,5 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 570 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 520 mm • 1 519 mm
  • Rozměr pneumatik 195/55 R 16
  • Rozměry: délka × šířka × výška 4 035 × 1 734 × 1 414 mm

Technické údaje: Škoda Fabia 1.2 TSI

  • Rok • stupeň výbavy 2014 • Style
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem zážehový • 1 197 cm3
  • Vrtání • zdvih 71,0 mm • 75,6 mm
  • Stupeň komprese 10,5:1
  • Nejvyšší výkon 66 kW (90 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 4 400 až 5 400 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 160 Nm při 1 400 až 3 500 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,9 s
  • Nejvyšší rychlost 182 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Zákl./max. objem zavazadlového prostoru 330 l • 1 150 l
  • Objem palivové nádrže 45 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 034 kg • 1 564 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 6,0 • 4,0 • 4,7 l/100 km
  • Rozvor náprav 2 470 mm
  • Rozchod kol: vpředu • vzadu 1 463 mm • 1 457 mm
  • Rozměr pneumatik 185/60 R15
  • Rozměry: délka × šířka × výška 3 992 × 1 732 × 1 467 mm
Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují; Atmosféra vs. turbo
  2. Design, rozměry, prostor: Vyrovnaný souboj
  3. Moment vs. převody; Komfort a ještě větší komfort
  4. Ceny a výbavy
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 148 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků