Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Nepochybně jeden z nejočekávanějších duelů letošního roku je zde: třetí generace tradičního českého hitu tváří v tvář soupeři, který má konkrétně na našem trhu největší zálusk ukrást Fabii pár zákazníků.
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují; Atmosféra vs. turbo
  2. Design, rozměry, prostor: Vyrovnaný souboj
  3. Moment vs. převody; Komfort a ještě větší komfort
  4. Ceny a výbavy
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Nový Hyundai i20 a nová Škoda Fabia. Je zvláštní ironií, že tento srovnávací test by ve většině evropských zemí patřil k těm méně zajímavým. Zatímco ve „staré“ Evropě se o pozici nejprodávanějšího malého vozu přetahují Volkswagen Polo, Renault Clio, Ford Fiesta a Opel Corsa, u nás má tahle třída už léta jediného vládce. Respektive vládkyni.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i Škoda uvádějí nové generace svých malých vozů na trh prakticky ve stejný okamžik; i20 je druhý nejprodávanější model této třídy v ČR – právě po Fabii

Ještě v roce 2013, kdy už trh čekal na příchod nového modelu, se u nás prodalo 9860 Fabií. Druhý v pořadí se musel spokojit s 3609 registracemi. I to je ale pro Hyundai i20 z evropského pohledu vynikající úspěch. Je tedy jasné, že když na trh v jednom okamžiku přicházejí nové generace dvou nejprodávanějších malých aut, bude to napínavý souboj.

Automatická volba

Začněme Škodou. Podle abecedy by sice měla být až druhá, ale dáme jí přednost jako jedničce na trhu a doslova „výchozí“ volbě řady zákazníků. Mnozí zájemci o auto této velikosti ani nezkoumají trh a rovnou nakráčejí k prodejci Škody. Tak to prostě je a automobilka v minulosti s tímto faktem dovedně pracovala. Jen málokdo si dovolil nabízet takový poměr ceny a výbavy jako Škoda u základních Fabií.

Škoda Fabia třetí generace se bude muset víc snažit – i proto, že zákazníci, o kterých byla řeč v předchozím odstavci, tu s námi nebudou navždy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovaná Škoda Fabia měla motor 1.2 TSI 66 kW a výbavu Style

Nová Fabia se chce více zalíbit mladým, které láká na dynamičtější proporce, ostře řezaný design, rozšířenou podporu chytrých telefonů a také široké možnosti barevných kombinací a všemožných individualizačních úprav. Trend nastavený kdysi novým Mini a demokratizovaný Fiatem 500 dospěl po letech i do showroomů Škodovky.

Škoda nabízí do Fabie „designovou fólii“. Tak jsme ji objednali

Škoda nabízí do Fabie „designovou fólii“. Tak jsme ji objednali

K testu jsme zvolili zlatý střed palety motorizací, přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI naladěný na 66 kW. Ne náhodou. Právě tak znají Fabii její dosavadní zákazníci, které budou prodejci muset na nové základní tříválce 1.0 MPI (44 nebo 55 kW) teprve „naučit“. Většina jich asi nezvolí nejvyšší výbavu Style s paketem sportovního vzhledu, černě lakovanými 16“ koly a řadou prvků příplatkové výbavy, jako měl testovaný kus, ale tyto položky nebudou hrát v našem posuzování roli.

Stále bez turba

Hyundai i20 nastupuje k utkání s atmosféricky plněným čtyřválcem o objemu 1,4 l. Skupina Hyundai-Kia totiž dosud nepřistoupila na trend downsizingu a v této třídě nenabízí malé motory osazené turbodmychadlem. To ještě nemusí být hendikep. Jak nám připomíná třeba Mazda, dobře naladěný atmosférický benzínový motor má co nabídnout i v době suverénního zátahu všudypřítomných přeplňovaných jednotek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 nastoupil do testu s motorem 1.4i a výbavou Comfort

Parametrům a vlastnostem motoru se budeme věnovat v následujících kapitolách. Teď je na místě uvést, že také Hyundai i20 1.4i má nejvyšší ze tří nabízených stupňů výbavy, Comfort, a k tomu přidává paket Style.

Zvláštní shodou okolností se nám tak sešla auta s ne zcela totožnou výbavou, ale téměř shodnou cenou: Fabia v testované konfiguraci by stála 385 800 Kč, i20 pak 385 980 Kč. Srovnání cen a výbav tradičně provedeme před závěrem testu. Nyní přichází čas na prohlížení, zkoumání, sezení a hlavně ježdění:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují; Atmosféra vs. turbo
  2. Design, rozměry, prostor: Vyrovnaný souboj
  3. Moment vs. převody; Komfort a ještě větší komfort
  4. Ceny a výbavy
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků