Nový Hyundai Grandeur: poprvé podrobněji

Konečně vám můžeme přinést konkrétnější údaje k novému sedanu Hyundai Grandeur připravenému pro rok 2011.

Nový Hyundai Grandeur, pro vybraná odbytiště pojmenovaný opět Azera, je připravován pro modelový rok 2011. V něm na některých trzích zaplní mezeru nabídky Hyundai mezi typy Sonata a Genesis, na jiných bude tvořit její vrchol. Nevíme zatím jistě, zda se znovu objeví i na tom českém, doufáme však, že ano.

První oficiální snímky novinky jsme vám nabídli na tomto místě, později jsme vám vůz ukázali i na videích z podivného korejského seriálu a také z tamní dálnice. Nyní máme k dispozici pád dalších fotografií, můžeme nahlédnout i do interiéru a potvrzenu máme část technických parametrů. A tak se pojďme na nový Grandeur poprvé podrobněji podívat.

Za pozornost stojí, s jakou péčí se Hyundai věnuje kategorii tříprostorových sedanů, které na řadě významných odbytišť stále hrají důležitou úlohu. Kompletní údaje zatím neznáme, nyní je však alespoň již jisté, že se můžeme těšit na další pokračování „fluidních tvarů“. Jak jsme předpokládali, nový Grandeur bude hodnotněji působící variantou koncernového sourozence Kia Cadenza. Na přídi novinky si všimneme svítilen LED pro denní svícení, světla LED budou vestavěna také v zadních sdružených svítilnách. Koncovky výfuků vystupují přímo z nárazníku, odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru opticky přechází až k patám zadních sloupků. Celkově se od prvního pohledu jedná o stylisticky vyvážený celek se zajímavými detaily.

První pohled do interiéru je prostý překvapení. Vidět můžeme opět „fluidní linie” známé ze Sonaty, v tomto případě ale s viditelně honosnějším ztvárněným, doplněným o výbavu plnou všemožných „vychytávek”. Co vše v tomto směru nový Grandeur nabídne ale zatím nevíme.

Nově se objevilo několik snímků z brožury pro domácí, jihokorejský trh, z nichž můžeme vyvodit alespoň kusé informace o mechanických skupinách Grandeuru. V nabídce pohonných jednotek se nachází dva zážehové motory s přímým vstřikováním benzínu a atmosférickým plněním. Základní čtyřválec 2,4 GDI se již montuje pod kapoty modelů Hyundai Sonata a Kia Optima a dává 201 koní (148 kW), silnější šestiválec V6 s objemem 3,0 l dosahuje výkonu 270 koní (199 kW) a točivého momentu 310 Nm. V přepočtu z km/l vykazují tyto jednotky (čtyřválec a šestiválec) průměrnou spotřebu v kombinovaném provozu ve výši 7,8 a 8,6 l/100 km. Více se můžete pokusit vykoumat z přiložených stránek korejského katalogu.

Zatím není jasné, jakými motory by chtěl Hyundai svůj nový Grandeur opatřit na ostatních trzích včetně těch evropských. Zatímco v USA se zřejmě mohou těšit výhradně na třílitrový šestiválec, u nás se Grandeur objeví nejspíš s nějakým z dieselů a základním čtyřválcem.

Severoameričtí zákazníci spatří produkční verzi nového středního Hyundai na autosalonu v New Yorku v dubnu příštího roku, my bychom jej mohli spatřit již v březnu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Hyundai Grandeur 2011
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků