Nový Hyundai Elantra oficiálně: Nudný sedan vyzrál, návrat do Evropy ale nečekejte

V Evropě dříve známý sedan od Hyundaie přijíždí ve zbrusu nové generaci. Nám nedostupný model přitom vypadá opravdu slušně.

Dostupnější sedan Elantra měl svůj stint rovněž v Evropě, v posledních generacích svého žití se však nejvíce soustředil na domácí jihokorejský a americký trh. Pro tato místa bude určena i zbrusu nová generace, kterou již Hyundai kompletně odhaluje. Po stránce designu se nová Elantra zařazuje do jazyku posledních modelů značky, stylizovaná karoserie s výraznými prolisy je ale každopádně odvážnější než u předchůdce.

Nový Genesis G80 je důkazem, že Korejci umějí nádherná auta. A to nejen zvenku!

Nový Genesis G80 je důkazem, že Korejci umějí nádherná auta. A to nejen zvenku!

Proporce s nízko svažující se střechou však pokračují v trendu posledních generací modelu. Díky nové platformě je sedan také o pár milimetrů větší. Na délku měří 4676 mm s rozvorem čítajícím 2720 mm. Největším krokem kupředu je však u Elantry technologická vybavenost v interiéru, díky které dříve nudný a levně působící sedan vypadá nyní moderně.

Ve standardní výbavě tak přichází například bezdrátové rozhraní Apple Carplay a Android Auto, 8palcový displej infotainmentu a řada posledních bezpečnostních a asistenčních systémů – autonomní krizové brzdění, udržování jízdy v pruhu nebo sledování pozornosti řidiče. Vyšší výbavy pak zajistí na palubní desce kombinaci dvou 10,3palcových displejů nebo přístup k vozu skrze aplikaci v telefonu.

Hackeři vrátili zabezpečení aut na úroveň 80. let. Může se to týkat i vašeho vozu

Hackeři vrátili zabezpečení aut na úroveň 80. let. Může se to týkat i vašeho vozu

Po stránce nejnovějších trendů nemůže pod kapotou chybět ani hybridní motorizace, přesněji 1,6litrový čtyřválec kombinovaný s elektromotorem pro systémový výkon 102 kW (139 koní). V nabídce bude ovšem také dvoulitrový čtyřválec o síle 108 kW (147 koní), přičemž do budoucna Hyundai chystá i pro Elantru sportovnější variantu N-Line.

Lze předpokládat, že Elantru si Hyundai nadále nechá především pro trhy USA a Jižní Koreje. Ostatně výroba má v těchto místech započít na podzim letošního roku. Je však velmi možné, že současná pandemie koronaviru tyto plány automobilky ještě změní.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků