Nový Hyundai Elantra oficiálně: Má se Octavia nového soupeře obávat?

Hyundai odhalil novou Elantru, která nese na domácím trhu jméno Avante. Soupeř pro Škodu Octavii je větší než předchůdce, nabízí perfektní aerodynamiku, kompletní seznam bezpečnostních asistentů a paletu zahrnující tři motorizace.

Test: Hyundai Elantra 1.6 - nic pro Čechy. Je to ulítlé

Test: Hyundai Elantra 1.6 - nic pro Čechy. Je to ulítlé

Nová Elantra je dlouhá 4570 mm, široká 1800 mm a vysoká 1440 mm. To přeloženo znamená, že měří o 20 mm více na délku, o 25 mm více na šířku a o pět milimetrů méně na výšku. Rozvor náprav 2,7 m zůstal nezměněn. Auto dostalo dynamicky tvarovanou siluetu, světla ve stylu Jaguaru a masku v provedení Audi.

Uvnitř slibuje Hyundai kvalitní materiály a vytříbenou ergonomii ovládacích prvků. Interiér by měl být zároveň velmi tichý, čemuž kromě řady opatření pomáhá také nejlepší aerodynamika v segmentu demonstrovaná součinitelem odporu vzduchu 0,27. Zavazadelník nabízí objem 458 litrů a podobně jako u jiných modelů může mít také Elantra systém automatického otevírání víka zavazadelníku.

Test Hyundai Genesis 3.8 GDI V6: Předsudky nechte stranou  

Test Hyundai Genesis 3.8 GDI V6: Předsudky nechte stranou  

Nabídka motorů zahrnuje tři jednotky. U benzinů slibuje tisková zpráva čtyřválce 1.6 GDi (97 kW/132 k) a 2.0 MPi (109 kW/149 k). Zájemci o diesel mohou sáhnout po naftové šestnáctistovce naladěné na 100 kW (136 k). Standardem je šestistupňová manuální převodovka, kterou lze vyměnit za šestistupňový automat. Diesel pak může být kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. 

Ve výbavě najdeme kromě jiného také celou řadu bezpečnostních asistentů. Nová Elantra má například systém automatického brzdění, asistent dálkových světel, hlídání mrtvých úhlů, sledování jízdních pruhů, sledování přijíždějící dopravy při couvání z řady a tak dále.

O termínu zahájení prodeje šesté generace Elantry se v tiskové zprávě nic nepíše, nicméně Hyundai očekává, že ještě letos prodá na domácím trhu 50 000 exemplářů, příští rok pak očekává 700 000 prodaných vozů po celém světě, přičemž 110 000 se má týkat korejského trhu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků