Nový Hyundai Elantra N oficiálně: Má 280 koní, manuál a může znít jako závoďák

Hyundai ukázal další sportovní model, který se na našem trhu neprodává. Je to ale strašná škoda.

Hyundai Elantra známe z minulosti i z evropských trhů. Aktuálně se ale soustředí spíše na domácí a americký trh. Z poměrně nudného sedanu se v roce 2020 stala velmi zajímavá designová záležitost a nyní se oficiálně představuje i ostrá verze N. Po modelu Veloster jde tedy o druhý ostrý Hyundai, který se na našem trhu nenabízí.

Hyundai i20 N Line má české ceny. Lehce přiostřený prcek se vejde pod 400.000 Kč

Hyundai i20 N Line má české ceny. Lehce přiostřený prcek se vejde pod 400.000 Kč

Je to škoda? Posuďte sami. Pod kapotou je přeplňovaný dvoulitr s větším turbem, který tak na přední kola pumpuje 206 kW (280 koní) a 392 N.m točivého momentu. V režimu N Grin Shift se pak zvýší tlak turba a auto ze sebe vymáčkne ještě o deset koní víc a dosáhne stovky za 5,3 sekundy.

Režim N Grin Shift se dá zapnout u převodovky DCT, jinak lze zvolit i manuální skříň se šesti stupni. Do výbavy se řadí i elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Hyundai vsadil i na elektricky nastavitelné tlumiče a dodatečné vzpěry pro ještě větší zpevnění. Vzduch k 360mm předním kotoučům pak přivádí funkční otvory v předním nárazníku.

Uvnitř je nový infotainment s možností sportovních displejů s teplotou kapalin či tlakem turba. Nová jsou i sportovní sedadla, ale za příplatek lze mít i skořepiny, ve kterých sedíte o centimetr níže. Zajímavostí je zvukové šidítko, které simuluje zvuk závodního speciálu TCR. Lze jej různě nastavovat, ale také zcela vypnout.

TEST Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line: Bejby nebude sedět v koutě!

TEST Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line: Bejby nebude sedět v koutě!

O kontakt se zemí se starají devatenáctipalcová kola obalená do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S. Ty zajistí, že se bezpečně dostanete na maximální rychlost 250 km/h. Prodeje začnou na domácím trhu zanedlouho. Ke konci letošního roku by se pak vůz měl dostat i na další trhy.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků