Nový Hyundai Elantra: další „fluidní” kráska

Hyundai představil další významnou novinku pro letošní rok - zbrusu novou Elantru. Vyznačuje se opět především výrazným designem.

Hyundai pokračuje ve své spanilé asijské jízdě a po představení nového Accentu na pekingském autosalonu se na obdobné, ale pochopitelně menší akci v jihokorejském Busanu vytasil se zcela novou Elantrou. Podobně jako v případě Accentu se ani Elantra nebude v jižní Asii jmenovat Elantra, ale Avante, a tak se prosím nelekejte odlišného označení na fotografiích - pro Evropu i další trhy zůstane současný název zachován.

Firma o své nejžhavější novince až tak mnoho neřekla, a tak se v prvé řadě podíváme na to, co ji charakterizuje od pohledu - zcela nový design. Ten vám zřejmě nepřijde až tak nový, neboť automobilka to se vzhledovou unifikací dotáhla hodně daleko a zatímco konkurenti volí třeba stejnou masku chladiče či velmi podobné tvarování případě, Hyundai udělal tři hodně podobná auta. Ostatně docela nedávno unikly automobilce snímky jedné z jejích novinek a mnozí si mysleli, že to je právě nová Elantra. Jenže to byl Accent. S odstupem času si můžeme říci: jako by to nebylo jedno, oba vozy jsou si velmi podobné.

Abychom to nepřeháněli, je třeba dodat, že úplně stejná auta v jiné velikosti Hyundai vyrábět nehodlá. Všechny tři poslední novinky, tedy krom dvou zmíněných i služebně nejstarší Sonata, ale ctí „fluidní tvary” nastíněné koncepty z posledních let a hlavně přídě a profily všech zmiňovaných aut jsou kvůli tomu hodně stejnorodné. Jakousi orlí příď s extrémně dlouhými světlomety protaženými až téměř k A sloupkům provází velmi krátká kapota motoru. Tak trochu bachratý prostor pro posádku je pro změnu provázen zvedající se liní spodní hrany oken, která naznačuje do nebes vytrčenou záď, logicky vyšších proporcí, jež jako had obepínají koncová světla. Pokud se vám tento přístup líbí, máte a zřejmě ještě budete mít u Hyundai z čeho vybírat. A pokud ne, budete muset dát na pár let od vozů s „Háčkem” ve znaku ruce pryč.

Zajímavé je, že Hyundai nás nenechal nahlédnout dovnitř vozu a dokonce i v Busanu byste našli vůz se začerněnými skly. Je to trochu zvláštní, přece jen má jít o produkční verzi vozu pro následující modelový rok, ale prostě to tak je. Nás může uklidnit, že ani uvnitř nelze očekávat žádný gejzír korejských nápadů, a pokud si prohlédnete dotky vnitřku Accentu nebo Sonaty, budete jistojistě v obraze.

Technické informace zůstávají taktéž z velké časti pod pokličkou a ty, co se dostaly ven, nebudou stoprocentně relevantní pro evropský trh. Přesto - automobilka zveřejnila, že vůz bude podle očekávání nabízen s pohonem předních kol, dvěma šestistupňovými převodovkami a informace zatím máme o jediném motoru. Tím bude benzinová 1,6 s přímým vstřikem GDI a pěkným výkonem 140 koní. Motor má být o 10 procent úspornější než konkurenční jednotky, ale to říkají u Hyundai.

Ve výbavě pak najdeme mj. HID světla vpředu a LED vzadu, vyhřívaná zadní sedadla nebo mulitimendiální systém s velkým LCD displejem. Dále už to s těmi zkratkami raději přehánět nebudeme...

Korejskou novinku můžete navnímat na přiložených fotografiích, více o ní můžeme očekávat v nejbližších týdnech, kdy by měla automobilka říci i další podrobnosti týkající se Accentu. Vůz by se měl začít vyrábět ještě letos s tím, že první dodávky zákazníkům lze očekávat na přelomu letošního a příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Hyundai Elantra 2011
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků