Hyundai Bayon oficiálně: Odvážné UFO boduje prostorem a umí dávat meziplyn

Hyundai již oficiálně představuje nový evropský model s názvem Bayon, který bude v nabídce fungovat jako vstup do světa SUV.

Název Bayon odkazuje na jihozápadní francouzské město Bayonne, které je oblíbenou turistickou destinací. Hyundai chtěl jednoduše pro auto určené na náš trh odpovídající jméno. „V situaci, kdy obliba SUV na celém světě vytrvale roste, se Hyundai rozhodl rozšířit nabídku o model, který by byl vhodný pro jízdu v evropských městech a současně poskytoval dostatek prostoru podle požadavků zákazníků,“ upřesňuje zasazení modelu Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt.

Odvážlivec

Design nového SUV je velmi osobitý a ostře řezaný. Přední část trochu dává vzpomenout na první verzi modelu Kona. Má rozdělené přední světlomety, ale tentokrát se ty horní pro denní svícení propojily průduchem pod kapotou. Opticky širší se pak model může zdát díky mohutné přední masce, která pokrývá velkou část nárazníku. Boční linky má pak podobné s novou generací modelu Tucson.

Nový Hyundai Santa Fe PHEV se vyrábí v bývalé rybářské vesnici. Nabitý dá 58 km

Nový Hyundai Santa Fe PHEV se vyrábí v bývalé rybářské vesnici. Nabitý dá 58 km

Přední část je možná hodně výrazná, ale ta pravá divočina začíná až vzadu, kde automobilka sáhla pod zadních svítilnách ve tvaru bumerangu, které jsou vytažené do prostoru a opět jsou propojené světelnou linkou. V základním setupu bude mít vůz 15palcová ocelová kola, k dispozici ale budou i lité šestnáctky či sedmnáctky.

Hyundai Bayon bude k dispozici v celkem devíti odstínech karoserie. Nabídka bude zahrnovat i zcela novou barvu Mangrove Green. Tu bude společně s několika dalšími barvami možné kombinovat s kontrastně lakovanou střechou Phantom Black.

Hyundai Kona EV míří do světa rallye. Už teď se předvádí v prachu, zvuk má šílený

Hyundai Kona EV míří do světa rallye. Už teď se předvádí v prachu, zvuk má šílený

Vnitřek vozu odhaluje technickou příbuznost s městských hatchbackem i20, protože rozvržení a design palubní desky jsou téměř totožné. Centrem pozornosti tu jsou dva displeje, digitální přístrojový štít před řidičem a infotainment uprostřed. Oba displeje mají velikost 10,25“, nicméně v nižších výbavách bude prostřední displej menší.

I v menší verzi displeje ale získáte propojení s chytrými telefony, a to bezdrátově. Interiér může být černý či šedý se dvěma barvami prošívání. Barevnou náladu si pak může řidič měnit i ambientním osvětlením. Vpředu jsou dva USB porty, z toho jeden slouží k přenosu dat a druhý k čistému nabíjení. Jeden nabíjecí port najdou i cestující vzadu. Ve výbavě nebude chybět ani audiosystém Bose či panel pro bezdrátové nabíjení telefonu.

TEST Hyundai i30 kombi N Line 1.5 T-GDI DCT: Rodinný tvrďák má jedno „ale“

TEST Hyundai i30 kombi N Line 1.5 T-GDI DCT: Rodinný tvrďák má jedno „ale“

I bayon má k dispozici systém Hyundai Bluelink se síťovým připojením, kde si můžete z telefonu importovat kalendář včetně událostí, vyhledávat aktuální informace o parkování, vyhledávat zaparkovaný vůz přes telefon, nacházet lepší varianty tras pro navigaci či na dálku odemykat a zamykat. 

Hyundai Bayon měří 4180 mm na délku, 1775 mm na šířku a 1490 mm na výšku (se 16palcovými koly). To vše při rozvoru 2580 mm. Automobilka je pak pyšná především na velkorysý prostor pro nohy. To ostatně může být i na zavazadlový prostor o objemu 411 litrů, který je větší než u kony a překoná i Renault Captur. Ten si ale může posunout zadní lavici a zvětšit objem ze 404 na 536 litrů.

Hyundai Ioniq 5 oficiálně: Elektromobil klame tělem, 480 km ujede i díky slunci

Hyundai Ioniq 5 oficiálně: Elektromobil klame tělem, 480 km ujede i díky slunci

Hyundai Bayon má i řadu bezpečnostních asistentů, ke kterým se řadí třeba hlídání jízdních pruhů, autonomní brzdění, chytrý tempomat propojený s navigací, rozpoznávání únavy řidiče, upozornění na provoz za vozidlem, ale třeba i upozornění na rozjezd vozidla vpředu. Bayon pak pomáhá i parkovat poloautomatickým asistentem.

Základní pohonnou jednotkou nového SUV bude atmosférický čtyřválec 1.2 MPi o výkonu 84 koní, kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Nabídka pak pokračuje přes přeplňovaný litrový tříválec 1.0 T-GDi o výkonu 100 koní, který je k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou i sedmistupňovým automatem.

Hyundai Tiger X-1 je robotický vehikl pro záchranné mise. S posádkou nepočítá

Hyundai Tiger X-1 je robotický vehikl pro záchranné mise. S posádkou nepočítá

Nabídku završuje ten samý motor se 48voltovou mild-hybridní technologií ve dvou výkonových provedeních - 100 a 120 koní. Obě verze mohou být spárovány s manuální převodovkou iMT, tedy se spojkou bez mechanické vazby či s automatem.

Motory 1.0 T-GDi s automatem a 1.0 T-GDi MHEV s oběma převodovkami pak překvapují funkcí vyrovnávání otáček, kterou známe zatím jen ze sportovních modelů značky, jako je třeba i30 N. Na další informace včetně českých cen si zatím musíme počkat.

Nový Hyundai Bayon: Nabídka motorů a předběžná technická data
Motor 1.2 MPi 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI 48V 1.0 T-GDI 48V
Zdvihový objem [cm3]
1197
998 998 998
Válce/ventily 4/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [k/ot.min] 84/6000 100/4500 100/4500 120/6000
Točivý moment [N.m/min-1] 118/4200 172/1500 172/1500 172/1500
Převodovka 5M 6M(7A) 6iMT(7A) 6iMT(7A)
Maximální rychlost [km/h] 165 183(180) 183(180) 185
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,5 10,7(11,7) 10,7(11,7) 10,4
Spotřeba [l/100 km] 5,8 5,3 5,1(5,2) 5,1(-)
Provozní hmotnost [kg] 1120 1170(1195) 1095(1220) 1095(1220)
Délka x šírka x výška [mm] 4180 x 1775 x 1490 (1500*)
Rozvor [mm] 2580
Objem kufru min/max [l] 411/1205
*se 17palcovými koly

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička