Nový Hyundai i30 je pořád levnější než Škoda Octavia. Kouzlo cen je v základních výbavách

50 komentářů (50 nových)

Daniel Je
14. května • 18:20

Levnější bude vždycky, bohužel. Škoda Octavia je předřažená. Jako skoro všechny Škodovky. A je to škoda, protože to není špatný auto. Chudší hold jezdí v Hyundai nebo v Dácii a ty bohatší v Octavii. Pokud to není služební vůz.

Jan Taraba
15. května • 8:08

tak ze zdejšího srovnání vychází Octavia cenově v podstatě rovnocenně. Nehledě na to, že Octavia je vyspělejší auto, které navíc podstatně lépe drží hodnotu jako ojetina. Takže čistě ekonomicky vychází Octavia daleko lépe.

Miloš Dundr
15. května • 15:23

Cílovka H je myslím jinde, než v ekonomickém cyklu firem, kde konec a začátek lemuje vstup a výstup po třech letech, víme?

Jan Taraba
15. května • 20:44

No přesně tam by korejští soudruzi rádi. Ale nedaří se a nedaří.

Miloš Dundr
15. května • 21:22

Asi máte nějakou špatnou ročenku. Globální data znáte, nebo jste klasický Čechopupkista?

Petr Paulika
14. května • 19:39

A ti nejchudší v ojetinách nebo MHD.

petr r. (petrumr)
15. května • 15:36

chudí jezdí toyotou neboť nemají peníze na servis dsg a taky mhd a vlakem pro zábavu.

petr r. (petrumr)
14. května • 16:23

když jsme u toho srovnávání, má škodovka vůbec ty benefity co dostane řidič Hyundai?

Jan Taraba
15. května • 8:09

no, má jich daleko víc. Například: je to poctivé auto, které drží hodnotu.

petr r. (petrumr)
15. května • 15:38

aby taky, když kupní cena není konečná a v servisu ti vlastně postaví nové auto.

Jan Taraba
15. května • 20:46

právě jsi se střelil do vlastní nohy... asi jsi nikdy neměl tu čest vidět servisní faktury Hjundoša, to i soudruzi od Mercedesu blednou závistí, co taky lze účtovat.

Miloš Dundr
15. května • 21:37

Jen blázen jezdí do autorizovaných servisů a to bez ohledu na značku... Jsem myslel, že vaše sarkastické odpovědi v diskuzi jsou podložený něčím exaktním, ale jak koukám zase jen komoleni názvů ze čtvrté cenové a nějaké jedna paní povídala... Holt fakt asi lepší klub jak říkal pán Levné dříví.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
18. května • 6:49

já jezdím, dostanu vždy euroasistenci na další rok. Podívej se na ceník, byl tady i test co obnáší servis toyoty a třeba pročištění náplně klimy a doplnění za 800kč ti nikdo jiný neudělá. Dáváš třeba pylový filtr s papíru? Já mám textilní uhlíkový antialergní a né jak u škodovky, že se ti protrhne od vosy...

Miloš Dundr
15. května • 15:26

Ještě k těm proklamacím chybí: tisíce děkovných dopisů......

Josef Ješ
14. května • 13:50

1.5 v Octávce nemá 110 koní.
Aktuálně má buď 85 kW = 116 koní nebo 110 kW = 150 koní.
Autor se snaží prosadit Hyundai. Nic víc.

trickBS23 .
14. května • 11:18

Pracuju u velké leasingové společnosti a denně mi projdou pod rukou někdy i desítky aut. Chci aby to tu zaznělo i30 nebo ceed se nemůže Octavce rovnat ani zdaleka. Ve vybavené octavce nic nechybí. Jento velké a solidní auto, i30 je pořád jen hatchback nižší střední tridy. Navíc je H ošklivý

Daniel Je
14. května • 18:22

Ošklivý je pouze subjektivní názor.

Moi Monami
14. května • 13:51

Já jsem se nedávno svezl tou novou Octavií snad podruhé v životě, výbava Style 1.5TSI a byl jsem zklamaný. Je to plechovka. Že by byla lepší jak Kia/Hyundai jsem teda neviděl. Neříkám že je špatná, čekal jsem víc. Nemůžu posoudit spolehlivost, ale ošizený víc jak současné Škodovky už nemůže být snad nic.

Alda Alda
14. května • 15:23

Jo, hlavně podvozky jsou špatné. Jenže I30 je auto pro asijské skřítky. Stísněné kolem ramen a hlavy. Nízký strop, nízká horní hrana čelního skla. Octavia, když už nic jiného, je prostorná, vzdušná, dobrý výhled všemi směry.

Václav Herda
14. května • 12:42

I30 se vyrabí i v kombi verzi, stejne jako konkurence od Skody Auto.

Miloš Dundr
14. května • 11:33

Že pracujete v leasingové společnosti vás opravňuje mít patent na posudek toho co komu chybí a nechybí? Nechápu smysl vašeho příspěvku? Mě třeba v současných autech vadí, že tam nemůžu mít asistenty a výbavu podle vlastního výběru ale nikdo mi to nenabízí. Octavia je slušně postavené auto. Hyundai taktéž. Výsledek srovnání je pak individuální volba. Je to tak nebo máte větší pravdu?

Daniel Je
14. května • 18:28

Spousta aut je hezkých a rozhoduje cena a výbava. A jak píšete, individuální volba. Pána z leasingové společnosti netřeba komentovat, oni všichni tihle prodejci koukají hlavně na prodej, je to trochu psychologie a hned zjistí jak člověk utáhnout na nudli. Leasing sám o sobě je nehorázná zlodějna.

Daniel Je
14. května • 18:28

Spousta aut je hezkých a rozhoduje cena a výbava. A jak píšete, individuální volba. Pána z leasingové společnosti netřeba komentovat, oni všichni tihle prodejci koukají hlavně na prodej, je to trochu psychologie a hned zjistí jak člověk utáhnout na nudli. Leasing sám o sobě je nehorázná zlodějna.

trickBS23 .
14. května • 15:34

Zkrátka těmi auty denně jezdím a Octavia je o level výše to bez diskuze. Například kabina je mnohem modernější a prostornější mnohem lepší a větší sedadla. Jen říkám co vidím..

Miloš Dundr
14. května • 18:46

A to je v pořádku. Borec z Vitany i Outú v tom autě stráví půlku života tak musí mít pocit premiovosti a duchna z předměstí i Pepa instalatér co v tom jezdí 10 km denně to holt vidí každý jinak.... Nevidím v obou přístupech problém netřeba hledat v mainstreamovych autech exaktní univerzální rozdíly....

Tomek79
14. května • 11:16

Otázkou je, zda lze srovnávat Octavii s I30..

petr r. (petrumr)
14. května • 15:23

Nelze, Hyundai má více karisářských verzi--i30 hb, i30 Kombi, i30 Fastback a ještě Nkové verze.

Dřevo Levně
15. května • 1:00

Nechtěl hundaj v prodejích převálcovat škodu? A dneska je alternativou dáčyje.

Miloš Dundr
15. května • 15:10

Taky převálcoval, je to o úhlu pohledu. Ti co chodí do autosalonu za vlastní útratu kupují Hyundai a Dacii. Fasuje se Octavie. Bavíme se o CZ. Celosvětově samozřejmě Hyundai převálcoval Škodu už dávno..... A ne, není to projev fanclubu ale fakta.....

Jan Taraba
15. května • 8:10

to byl vždycky a vždycky bude

Miloš Dundr
15. května • 15:16

Prosím o alternativu k mému H I20N od škodovky? Není co.... Škoda.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Taraba
15. května • 20:47

hmmm, masovka.... Kolik těch naspídovaných plechovek tu Šuntdaj prodal?

Miloš Dundr
15. května • 21:26

Krásně jste odkopanej, vždycky když dojdou argumenty začne se nadávat a komolit... Asi lepší klub jak říkal jistý levný dřevo níže 😁 mě je úplně jedno kolik jich prodal, já mám ráno rohlík od ucha k uchu jen se do toho nasoukam, víme 😁

Dřevo Levně
15. května • 19:27

Ty nejsi zákazník škody, my sme slušnej oddíl.

Miloš Dundr
15. května • 19:41

Zajímavý, jednu Škodovku mám taky. Nějak se ti to hroutí :-)

Dřevo Levně
16. května • 13:28

Feldy už se nevyrábí. A nová škoda je nad tvý možnosti.

Miloš Dundr
16. května • 14:14

Nemám Feldu, burane :-)

Dřevo Levně
16. května • 18:31

A peníze máš?

petr r. (petrumr)
18. května • 6:53

peníze se už nenosí, včil jsou moderní jedničky a nuly.

Miloš Dundr
14. května • 11:26

Proč ne?
Někde zase srovnávají Octavii s C Mercedesem...... Nalejme si čistého vína, Hyundai naprosto plynule převzal soukromou klientelu Škodovek v nižší střední a tak je to srovnání na místě. Soukromá klientela je mnohem více citlivá na poměr výkon/cena a fasovana Octavia zase musí rychlým poslům z Vitany a Vodafounu propůjčit pocit nadřazenosti nad H plebsem. Je to mainstreamová hra průměrnosti, nic víc bych v tom nehledal 😁

OnlyTruth
14. května • 13:41

octavia je nizsia stredna trieda ako i30, je to len golf s velkymi prevismi... skor je to na oklamanie neznalej skupiny ludi co nevie co kupuje a pozera len miery.. a porovnavat s Cckom? to musi byt nejaky blazon, kedze ani superb nema ani z daleka na polovicu toho co ccko...

K zamyšlení
14. května • 11:07

Mě by zase zajímalo, proč najednou Hyundai používá u 1.5 T-GDI klasickou mechanickou spojku místo imt. Tenkrát se to propagovalo jako "božstvo" a najednou (konečně) změna. Za mě je návrat ke klasické spojce dokonalost, opět půjde cítit práce s vozem a ne ty jakési umělotiny. Asi to je dobré tak pro lidi, kteří se bojí spojky, chodu/cítění záběru. V článku ani zmínka o tom, co na to redakce nějaké info nebo test?

K zamyšlení
14. května • 11:49

Moc se mi líbí Fastback ve výbavě Style. Premium kvůli kůži a černému stropu určitě ne. Motor jednoznačně 1.5 T-GDI, jestli je tam opravdu ta klasická spojka (rád pracuji s normální spojkou), tak o tom vážně uvažuji za ty peníze, akorát bych pak dokoupil 17" kola, ať to trochu vypadá, ty 16" opravdu ne. Predešlý Fastback jsem nekoupil jenom kvůli té umělotině imt spojky. Nižší výkon teď po faceliftu na 103 kW na bezpečné předjetí a svižné tempo jiste bude bohatě stačit... Moc se mi líbí, že tam není i vypínání válců, ale pořád 4 válce, tleskám!

Daniel Je
14. května • 18:31

Hyundai má pěknou masku. Občas si říkám, kdo koho okopíroval, jestli Ford Hyundai nebo naopak. Nebo oba okopírovali Kiu? Ta podoba 😂 ale mají masky hezký.

Johnnny64
14. května • 8:54

Imho na dnesnu dobu strasne fajn ceny za uplne v pohode auto.

Daniel Je
14. května • 18:32

A přesně o tom to je. Pro některé dostačující.

Doctor  (Gapefull)
14. května • 8:35

Mě spíš zaráží jedna věc a to u motoru 1,5 T-gdi že má výkon jen 140koni místo původních 160 by mě zajímalo z jakého důvodu se tak rozhodly 🤔

kolkyno
14. května • 9:00

este vacsi casticovy filter? :D
inak i30 v kombiku je stale mensie auto ako Octavia kombi nie? Cize za viac cm3 sa plati

odmocnina
14. května • 9:51

To mas tezky i30 delka 4585mm O4 4689mm (tedy 104 mm pro O4), ale rozvor i30 je 2650 a O4 2686 (tedy 36mm pro O4). Kufr 602 vs 640l
Vnitrni prostor je prakticky stejny, kufr je vetsi nepatrne (cca 6%) a velikost je nahnana previsy karoserie. Ale ano reci cisel je O4 vetsi, ale prakticky...

Jakub Novotný
15. května • 15:07

Jezdím jak v i30 (2018) tak i octavií 4 (2019) (obě kombi, obě téměř plná výbava), a v prostoru tam je rozdíl, hlavně na zadních sedačkách, oktávka má více místa na nohy. A kufr má i30 menší, nejspíše kvůli dvojité podlaze (stačí ale dokoupit sníženou podlahu) a splývavému zadku (oktávka je krabice), do obou ale naložíte co je potřeba na víkendovou rodinou dovolenou. Obě auta jsou v naftě - motorově vede oktávka - 2.0 110kw jede prostě lépe než 1.6 85 kw v i30. Podvozek má ale u i30 (rok 2018) ještě vzadu víceprvek a je to o hodně, ale opravdu o hodně lepší než oktávka. Na normální ježdění je snad i Hyundai příjemnějším autem, ač bych to ze začátku neřekl. A navíc má tlačítko na star/stop a furt tam neskáče Lane assist jak u oktávky, to je tragické na menším městě. :)

Doporučujeme

Články odjinud