Hyundai i30 se v roce 2022 zbavil naftových motorů. Po omlazení je však stále k mání s atmosférickou jedna-pětkou.
Hyundai i30 prošel ve všech karosářských variantách drobným omlazením. Změny jsou skutečně malé, jde o lehce pozměněnou přední masku, sedm nových barev laku karoserie, klavírní lak na panelu středové konzole, lakování ploch v interiéru pro příjemnější pocit na dotek, nové dekory sedadel nebo autonomní nouzové brzdění, inteligentní omezovač rychlosti a aktivní asistent pro vedení vozu uprostřed jízdního pruhu ve standardu.
Na vozy aktuálně platí prémie 40 až 60 tisíc korun, v závislosti na verzi. My se podíváme na kombi, které je k mání v šesti výbavách. Základní Comfort nabídne Bi-LED přední světlomety, manuální klimatizaci, tempomat nebo přední a zadní parkovací senzory. Vyšší Smart obsahuje navíc třeba střešní ližiny, 2x USB-C konektor vzadu, středovou loketní opěrku s úložným prostorem nebo 16palcová ocelová kola.
Style přidává zatmavená zadní okna, vyhřívání předních sedadel, 2zónovou automatickou klimatizaci, bezdrátové nabíjení pro mobilní telefon nebo 10,25palcový digitální přístrojový štít. V Premium už máte sedmnáctky kola, aktivní sledování slepých úhlů, ventilovaná přední sedadla nebo dešťový senzor. Sportovně střižené výbavy N Line a N Line Premium už mají i specifické designové změny včetně 18palcových kol pro Premium.
V nabídce modelu chybí naftové motory, k mání jsou jednotky 1.0 T-GDI a jedna-pětky, atmosférické i s hybridem. Hyundai i30 kombi se často srovnává se Škodou Octavia, její verze Combi po faceliftu však ještě není v konfigurátoru, jsou tam skladovky té předchozí, které ale ihned objevují obrovskou výhodu v podobě naftového motoru. Nejlevnější skladový kus je za 622.900 Kč, Hyundai i30 s manuálem a s motorem 1.5 T-GDI MHEV o výkonu 140 koní vyjde v základu díky prémii na 519.990 Kč. Atmosférická jedna-pětka však stojí 459.990 Kč, a je to zároveň nejlevnější verze modelu.
Známe však verze faceliftované Octavie ve verzi liftback, která vyjde na 629.900 Kč ve výbavě Selection s motorem 1.5 TSI o výkonu 85 kW. Pokud to porovnáme s Hyundaiem i30 Fastback, tak jeho základní cena činí 509.990 Kč, nicméně srovnatelnou verzi bychom našli až ve vyšší výbavě Style, která v kombinaci s motorem 1.5 T-GDI MHEV a manuálem vyjde na 569.990 Kč, bez prémie pak stojí stejně jako zmíněná Škoda Octavia.
Hyundai i30 kombi: technické údaje a české ceny |
Výbava Comfort |
Motor |
Převodovka |
Cena |
1.5 CVVT/71 kW |
6M |
459.990 Kč |
1.0 T-GDI/74 kW |
6M |
489.990 Kč |
1.0 T-GDI/74 kW |
7DCT |
539.990 Kč |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
6M |
519.990 Kč |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
7DCT |
569.990 Kč |
Výbava Smart |
1.5 CVVT/71 kW |
6M |
489.990 Kč |
1.0 T-GDI/74 kW |
6M |
519.990 Kč |
1.0 T-GDI/74 kW |
7DCT |
569.990 Kč |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
6M |
549.990 Kč |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
7DCT |
599.990 Kč |
Výbava Style |
1.5 CVVT/71 kW |
6M |
519.990 Kč |
1.0 T-GDI/74 kW |
6M |
549.990 Kč |
1.0 T-GDI/74 kW |
7DCT |
599.990 Kč |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
6M |
579.990 Kč |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
7DCT |
629.990 Kč |
Výbava Premium |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
6M |
649.990 Kč |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
7DCT |
699.990 Kč |
Výbava N-Line |
1.5 CVVT/71 kW |
6M |
539.990 Kč |
1.0 T-GDI/74 kW |
6M |
579.990 Kč |
1.0 T-GDI/74 kW |
7DCT |
629.990 Kč |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
6M |
609.990 Kč |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
7DCT |
659.990 Kč |
Výbava N Line Premium |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
6M |
679.990 Kč |
1.5 T-GDI MHEV/103 kW |
7DCT |
729.990 Kč |
*příplatek za kombi je 30.000 Kč oproti hatchbacku. Fastback je oproti hatchbacku dražší o 20.000 Kč a postrádá atmosférické motory |