Nový hypersport Mercedes-AMG dostane motor z formule 1

Novinka německé automobilky bude rozhodně více, než jen další hybridní vůz. Kolik z vozu formule 1 skutečně Mercedes vloží do svého nového modelu?
Nový hypersport Mercedes-AMG dostane motor z formule 1

Prezentace Mercedesu na pařížském autosalonu nastartovala vlnu spekulací. Ty ještě více rozproudil předseda společnosti Tobias Moers, který svým výrokem nepřímo tak potvrdil, že Mercedes-AMG hypercar dostane motor z monopostů formule 1. Na motoru se pochopitelně bude muset udělat několik změn, aby se přizpůsobil pro silniční provoz, dle všeho však skutečně půjde o přeplňovaný šestiválec o objemu 1,6 litru, o výkonu si zatím nedovolujeme ani spekulovat.

Video | Kupé | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Stoprocentně jisté je zatím jen to, že nový vůz bude používat hybridní systém vycházející z technologie, kterou německý výrobce používá ve svých vozech F1. Důraz na hybridní element má přinést na trh nejefektivnější hybridní vůz vůbec. Celá konstrukce Mercedes-AMG hypercar bude navíc z uhlíkových vláken pro nízkou hmotnost.

Tuning | Technika | Auta z Číny | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG E 63 v péči RevoZport: 635 koní a sada spoilerů

I díky tomu by měl hypersport podle předpokladů akcelerovat z nuly na sto za přibližně 2,5 vteřin. Milovníky rychlé jízdy určitě potěší i maximální rychlost, která bude minimálně 355 km/h. Vyrobený bude jen limitovaný počet kusů. Přesné číslo zatím není známo. Moers ale potvrdil, že do prodeje půjde míň než 300 kusů. Nový „monopost“ pro silnici bude slavnostně odhalen v roce 2017 při příležitosti 50. výročí AMG.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků