Nový hypersport Mercedes-AMG dostane motor z formule 1

Novinka německé automobilky bude rozhodně více, než jen další hybridní vůz. Kolik z vozu formule 1 skutečně Mercedes vloží do svého nového modelu?
Nový hypersport Mercedes-AMG dostane motor z formule 1

Prezentace Mercedesu na pařížském autosalonu nastartovala vlnu spekulací. Ty ještě více rozproudil předseda společnosti Tobias Moers, který svým výrokem nepřímo tak potvrdil, že Mercedes-AMG hypercar dostane motor z monopostů formule 1. Na motoru se pochopitelně bude muset udělat několik změn, aby se přizpůsobil pro silniční provoz, dle všeho však skutečně půjde o přeplňovaný šestiválec o objemu 1,6 litru, o výkonu si zatím nedovolujeme ani spekulovat.

Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Stoprocentně jisté je zatím jen to, že nový vůz bude používat hybridní systém vycházející z technologie, kterou německý výrobce používá ve svých vozech F1. Důraz na hybridní element má přinést na trh nejefektivnější hybridní vůz vůbec. Celá konstrukce Mercedes-AMG hypercar bude navíc z uhlíkových vláken pro nízkou hmotnost.

Mercedes-AMG E 63 v péči RevoZport: 635 koní a sada spoilerů

Mercedes-AMG E 63 v péči RevoZport: 635 koní a sada spoilerů

I díky tomu by měl hypersport podle předpokladů akcelerovat z nuly na sto za přibližně 2,5 vteřin. Milovníky rychlé jízdy určitě potěší i maximální rychlost, která bude minimálně 355 km/h. Vyrobený bude jen limitovaný počet kusů. Přesné číslo zatím není známo. Moers ale potvrdil, že do prodeje půjde míň než 300 kusů. Nový „monopost“ pro silnici bude slavnostně odhalen v roce 2017 při příležitosti 50. výročí AMG.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků