Nový hypersport Mercedes-AMG dostane motor z formule 1

Novinka německé automobilky bude rozhodně více, než jen další hybridní vůz. Kolik z vozu formule 1 skutečně Mercedes vloží do svého nového modelu?
Nový hypersport Mercedes-AMG dostane motor z formule 1

Prezentace Mercedesu na pařížském autosalonu nastartovala vlnu spekulací. Ty ještě více rozproudil předseda společnosti Tobias Moers, který svým výrokem nepřímo tak potvrdil, že Mercedes-AMG hypercar dostane motor z monopostů formule 1. Na motoru se pochopitelně bude muset udělat několik změn, aby se přizpůsobil pro silniční provoz, dle všeho však skutečně půjde o přeplňovaný šestiválec o objemu 1,6 litru, o výkonu si zatím nedovolujeme ani spekulovat.

Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Stoprocentně jisté je zatím jen to, že nový vůz bude používat hybridní systém vycházející z technologie, kterou německý výrobce používá ve svých vozech F1. Důraz na hybridní element má přinést na trh nejefektivnější hybridní vůz vůbec. Celá konstrukce Mercedes-AMG hypercar bude navíc z uhlíkových vláken pro nízkou hmotnost.

Mercedes-AMG E 63 v péči RevoZport: 635 koní a sada spoilerů

Mercedes-AMG E 63 v péči RevoZport: 635 koní a sada spoilerů

I díky tomu by měl hypersport podle předpokladů akcelerovat z nuly na sto za přibližně 2,5 vteřin. Milovníky rychlé jízdy určitě potěší i maximální rychlost, která bude minimálně 355 km/h. Vyrobený bude jen limitovaný počet kusů. Přesné číslo zatím není známo. Moers ale potvrdil, že do prodeje půjde míň než 300 kusů. Nový „monopost“ pro silnici bude slavnostně odhalen v roce 2017 při příležitosti 50. výročí AMG.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků