Nový hypersport Mercedes-AMG dostane motor z formule 1

Novinka německé automobilky bude rozhodně více, než jen další hybridní vůz. Kolik z vozu formule 1 skutečně Mercedes vloží do svého nového modelu?
Nový hypersport Mercedes-AMG dostane motor z formule 1

Prezentace Mercedesu na pařížském autosalonu nastartovala vlnu spekulací. Ty ještě více rozproudil předseda společnosti Tobias Moers, který svým výrokem nepřímo tak potvrdil, že Mercedes-AMG hypercar dostane motor z monopostů formule 1. Na motoru se pochopitelně bude muset udělat několik změn, aby se přizpůsobil pro silniční provoz, dle všeho však skutečně půjde o přeplňovaný šestiválec o objemu 1,6 litru, o výkonu si zatím nedovolujeme ani spekulovat.

Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Stoprocentně jisté je zatím jen to, že nový vůz bude používat hybridní systém vycházející z technologie, kterou německý výrobce používá ve svých vozech F1. Důraz na hybridní element má přinést na trh nejefektivnější hybridní vůz vůbec. Celá konstrukce Mercedes-AMG hypercar bude navíc z uhlíkových vláken pro nízkou hmotnost.

Mercedes-AMG E 63 v péči RevoZport: 635 koní a sada spoilerů

Mercedes-AMG E 63 v péči RevoZport: 635 koní a sada spoilerů

I díky tomu by měl hypersport podle předpokladů akcelerovat z nuly na sto za přibližně 2,5 vteřin. Milovníky rychlé jízdy určitě potěší i maximální rychlost, která bude minimálně 355 km/h. Vyrobený bude jen limitovaný počet kusů. Přesné číslo zatím není známo. Moers ale potvrdil, že do prodeje půjde míň než 300 kusů. Nový „monopost“ pro silnici bude slavnostně odhalen v roce 2017 při příležitosti 50. výročí AMG.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků