Nový Golf bez naftových motorů? Nahradit je mají hybridní jednotky

Vznětové pohonné jednotky mohou být minulostí už pro následující generaci VW Golf. Nahradit by je měl hybridní systém, který koncern neustále vylepšuje.

Nejnovější generace Volkswagenu Golf se stále nabízí s několika variantami čtyřválcových dieselů o výkonu 113 až 181 koní. Šéf koncernu Herbert Diess ale připustil, že by se tyto motory mohly již brzy stát minulostí. Hlavním důvodem je stále přísnější legislativa, a tím i nákladnější tvorba a údržba jednotek. Navíc by tu byla adekvátní alternativa - nový hybridní systém VW.

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

„Příští generace Golfu pro nás bude první velkou vlnou aut s novým hybridním systémem,“ uvedl Diess. „Ty nahradí některé dieselové motory. Spotřeba bude stejná, výkon vozu lepší a náklady na vývoj se mohou snížit,“ popsal šéf koncernu důvody plánovaných změn.

Na novinku si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Facelift aktuálního Golfu se představil teprve nedávno a debut nové generace se očekává kolem roku 2020. Auto bude postaveno na platformě MQB a bude se jednat o první Volkswagen, který tento hybridní systém dostane. Slyšet jsme o něm mohli u prémiových koncernových modelů Audi Q7 a Bentley Bentayga.

Nový VW Golf už v ČR pod 400 tisíc nekoupíte. Ceny změnil facelift 

Nový VW Golf už v ČR pod 400 tisíc nekoupíte. Ceny změnil facelift 

Dieselové motory nemusí opustit jen nejpopulárnější model Volkswagenu, ale také vozy Polo. Ty využívají některé jednotky od Golfu a Diess v tomto případě znovu připomíná, že náklady na přípravu vozu s naftovým pohonem jsou stále vyšší. Volkswagen zatím oficiálně nepotvrdil, kdy se nové generace Pola dočkáme, spekuluje se o konci letošního roku.

Nová generace elektrického Golfu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků