Nový Genesis GV80 oficiálně: První SUV luxusní značky Hyundaie hraje na jistotu

První SUV od luxusní značky Hyundaie je konečně tady. Novinka Genesis GV80 však ve výsledku ničím extra nepřekvapí.

O vstupu luxusní odnože automobilky Hyundai do kategorie velkých SUV se mluvilo již delší dobu. Teď už ovšem Genesis naplno odhaluje GV80, velké SUV zaměřené především na lukrativní trhy USA a domácí Jižní Koreje. V podstatě tak koukáme na „konverzi“ limuzíny G90 na vyšší podvozkové platformě, jelikož po stránce designu i vnitřního komfortu přichází očekávatelné.

GV80 bude nabízeno rovněž v konfiguraci se třemi řadami sedadel. Genesis mluví o vysoké kvalitě použitých materiálů a po stránce technologií samozřejmě také nemůže být pozadu. Jednoduše řešenou palubní desku doplňuje široký středový tunel s většinou ovládacích prvků. Před řidičem je digitální přístrojový štít a volant je elegantně dvouramenný.

Hyundai a Uber oznámili partnerství pro vývoj létajících taxi. Už mají vizi svého letounu

Hyundai a Uber oznámili partnerství pro vývoj létajících taxi. Už mají vizi svého letounu

Širokoúhlý infotainment má velkou úhlopříčku 14,5 palce, řidič bude moci využít navigace s rozšířenou realitou, nechybí systém aktivního potlačování hluku v kabině a nakonec i široká řada asistentů a bezpečnostních systémů, na které jsme už v dnešních autech této kategorie zvyklí. Standardem je i deset airbagů včetně středového airbagu mezi předními sedadly.

SUV je postaveno na platformě s pohonem zadních kol, přičemž pohon všech kol bude za příplatek. Genesis se zatím oficiálně zmiňuje o motorizacích pro Jižní Koreu, kde mohou zájemci čekat pod kapotou zprvu naftový třílitrový šestiválec o výkonu 278 koní (204 kW), který později doplní pár benzinových přeplňovaných motorů.

Hyundai a Kia uvedou airbag mezi předními sedadly. Riziko úrazu hlavy má snížit o 80 %

Hyundai a Kia uvedou airbag mezi předními sedadly. Riziko úrazu hlavy má snížit o 80 %

V případě zvolení pohonu všech kol čeká řidiče i možnost volby několika jízdních režimů, kdy nechybí režimy pro jízdu na písku, sněhu či v blátě. Zadní náprava je poté vybavena elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Nakonec má GV80 i adaptivní podvozek s funkcí „čtení vozovky“ před autem, kdy systém upravuje nastavení tlumičů na základě navigačních dat a obrazu silnice snímaném předními kamerami.

Přestože Hyundai dříve zmínil, že by v budoucnu rád uvedl vozy Genesis také v Evropě, tyto plány jsou zatím stále nejisté. Prodej nového GV80 bude tedy na konci ledna spuštěn nejprve doma v Jižní Koreji. Další vybrané trhy budou následovat v průběhu roku.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků