O vstupu luxusní odnože automobilky Hyundai do kategorie velkých SUV se mluvilo již delší dobu. Teď už ovšem Genesis naplno odhaluje GV80, velké SUV zaměřené především na lukrativní trhy USA a domácí Jižní Koreje. | Genesis GV80 Zdroj: Genesis

O vstupu luxusní odnože automobilky Hyundai do kategorie velkých SUV se mluvilo již delší dobu. Teď už ovšem Genesis naplno odhaluje GV80, velké SUV zaměřené především na lukrativní trhy USA a domácí Jižní Koreje. | Genesis GV80 | Zdroj: Genesis

V podstatě tak koukáme na „konverzi“  limuzíny G90  na vyšší podvozkové platformě, jelikož po stránce designu i vnitřního komfortu přichází očekávatelné. | Genesis GV80 Zdroj: Genesis

V podstatě tak koukáme na „konverzi“ limuzíny G90 na vyšší podvozkové platformě, jelikož po stránce designu i vnitřního komfortu přichází očekávatelné. | Genesis GV80 | Zdroj: Genesis

GV80 bude nabízeno rovněž v konfiguraci se třemi řadami sedadel. Genesis mluví o vysoké kvalitě použitých materiálů a po stránce technologií samozřejmě také nemůže být pozadu. | Genesis GV80 Zdroj: Genesis

GV80 bude nabízeno rovněž v konfiguraci se třemi řadami sedadel. Genesis mluví o vysoké kvalitě použitých materiálů a po stránce technologií samozřejmě také nemůže být pozadu. | Genesis GV80 | Zdroj: Genesis

Jednoduše řešenou palubní desku doplňuje široký středový tunel s většinou ovládacích prvků. Před řidičem je digitální přístrojový štít a volant je elegantně dvouramenný. | Genesis GV80 Zdroj: Genesis

Jednoduše řešenou palubní desku doplňuje široký středový tunel s většinou ovládacích prvků. Před řidičem je digitální přístrojový štít a volant je elegantně dvouramenný. | Genesis GV80 | Zdroj: Genesis

Širokoúhlý infotainment má velkou úhlopříčku 14,5 palce, řidič bude moci využít navigace s rozšířenou realitou, nechybí systém aktivního potlačování hluku v kabině a nakonec i široká řada asistentů a bezpečnostních systémů... | Genesis GV80 Zdroj: Genesis

Širokoúhlý infotainment má velkou úhlopříčku 14,5 palce, řidič bude moci využít navigace s rozšířenou realitou, nechybí systém aktivního potlačování hluku v kabině a nakonec i široká řada asistentů a bezpečnostních systémů... | Genesis GV80 | Zdroj: Genesis

...na které jsme už v dnešních autech této kategorie zvyklí. Standardem je i deset airbagů včetně  středového airbagu mezi předními sedadly . | Genesis GV80 Zdroj: Genesis

...na které jsme už v dnešních autech této kategorie zvyklí. Standardem je i deset airbagů včetně středového airbagu mezi předními sedadly. | Genesis GV80 | Zdroj: Genesis

SUV je postaveno na platformě s pohonem zadních kol, přičemž pohon všech kol bude za příplatek. Genesis se zatím oficiálně zmiňuje o motorizacích pro Jižní Koreu... | Genesis GV80 Zdroj: Genesis

SUV je postaveno na platformě s pohonem zadních kol, přičemž pohon všech kol bude za příplatek. Genesis se zatím oficiálně zmiňuje o motorizacích pro Jižní Koreu... | Genesis GV80 | Zdroj: Genesis

...kde mohou zájemci čekat pod kapotou zprvu naftový třílitrový šestiválec o výkonu 278 koní (204 kW), který později doplní pár benzinových přeplňovaných motorů. | Genesis GV80 Zdroj: Genesis

...kde mohou zájemci čekat pod kapotou zprvu naftový třílitrový šestiválec o výkonu 278 koní (204 kW), který později doplní pár benzinových přeplňovaných motorů. | Genesis GV80 | Zdroj: Genesis

V případě zvolení pohonu všech kol čeká řidiče i možnost volby několika jízdních režimů, kdy nechybí režimy pro jízdu na písku, sněhu či v blátě. Zadní náprava je poté vybavena elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. | Genesis GV80 Zdroj: Genesis

V případě zvolení pohonu všech kol čeká řidiče i možnost volby několika jízdních režimů, kdy nechybí režimy pro jízdu na písku, sněhu či v blátě. Zadní náprava je poté vybavena elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. | Genesis GV80 | Zdroj: Genesis

Nakonec má GV80 i adaptivní podvozek s funkcí „čtení vozovky“ před autem, kdy systém upravuje nastavení tlumičů na základě navigačních dat a obrazu silnice snímaném předními kamerami. Více v článku... | Genesis GV80 Zdroj: Genesis

Nakonec má GV80 i adaptivní podvozek s funkcí „čtení vozovky“ před autem, kdy systém upravuje nastavení tlumičů na základě navigačních dat a obrazu silnice snímaném předními kamerami. Více v článku... | Genesis GV80 | Zdroj: Genesis

V podstatě tak koukáme na „konverzi“  limuzíny G90  na vyšší podvozkové platformě, jelikož po stránce designu i vnitřního komfortu přichází očekávatelné. | Genesis GV80 Zdroj: Genesis
GV80 bude nabízeno rovněž v konfiguraci se třemi řadami sedadel. Genesis mluví o vysoké kvalitě použitých materiálů a po stránce technologií samozřejmě také nemůže být pozadu. | Genesis GV80 Zdroj: Genesis
Jednoduše řešenou palubní desku doplňuje široký středový tunel s většinou ovládacích prvků. Před řidičem je digitální přístrojový štít a volant je elegantně dvouramenný. | Genesis GV80 Zdroj: Genesis
Širokoúhlý infotainment má velkou úhlopříčku 14,5 palce, řidič bude moci využít navigace s rozšířenou realitou, nechybí systém aktivního potlačování hluku v kabině a nakonec i široká řada asistentů a bezpečnostních systémů... | Genesis GV80 Zdroj: Genesis
10
Fotogalerie

Nový Genesis GV80 oficiálně: První SUV luxusní značky Hyundaie hraje na jistotu

První SUV od luxusní značky Hyundaie je konečně tady. Novinka Genesis GV80 však ve výsledku ničím extra nepřekvapí.

O vstupu luxusní odnože automobilky Hyundai do kategorie velkých SUV se mluvilo již delší dobu. Teď už ovšem Genesis naplno odhaluje GV80, velké SUV zaměřené především na lukrativní trhy USA a domácí Jižní Koreje. V podstatě tak koukáme na „konverzi“ limuzíny G90 na vyšší podvozkové platformě, jelikož po stránce designu i vnitřního komfortu přichází očekávatelné.

GV80 bude nabízeno rovněž v konfiguraci se třemi řadami sedadel. Genesis mluví o vysoké kvalitě použitých materiálů a po stránce technologií samozřejmě také nemůže být pozadu. Jednoduše řešenou palubní desku doplňuje široký středový tunel s většinou ovládacích prvků. Před řidičem je digitální přístrojový štít a volant je elegantně dvouramenný.

Širokoúhlý infotainment má velkou úhlopříčku 14,5 palce, řidič bude moci využít navigace s rozšířenou realitou, nechybí systém aktivního potlačování hluku v kabině a nakonec i široká řada asistentů a bezpečnostních systémů, na které jsme už v dnešních autech této kategorie zvyklí. Standardem je i deset airbagů včetně středového airbagu mezi předními sedadly.

SUV je postaveno na platformě s pohonem zadních kol, přičemž pohon všech kol bude za příplatek. Genesis se zatím oficiálně zmiňuje o motorizacích pro Jižní Koreu, kde mohou zájemci čekat pod kapotou zprvu naftový třílitrový šestiválec o výkonu 278 koní (204 kW), který později doplní pár benzinových přeplňovaných motorů.

V případě zvolení pohonu všech kol čeká řidiče i možnost volby několika jízdních režimů, kdy nechybí režimy pro jízdu na písku, sněhu či v blátě. Zadní náprava je poté vybavena elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Nakonec má GV80 i adaptivní podvozek s funkcí „čtení vozovky“ před autem, kdy systém upravuje nastavení tlumičů na základě navigačních dat a obrazu silnice snímaném předními kamerami.

Přestože Hyundai dříve zmínil, že by v budoucnu rád uvedl vozy Genesis také v Evropě, tyto plány jsou zatím stále nejisté. Prodej nového GV80 bude tedy na konci ledna spuštěn nejprve doma v Jižní Koreji. Další vybrané trhy budou následovat v průběhu roku.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud