Nový Genesis GV80 oficiálně: První SUV luxusní značky Hyundaie hraje na jistotu

První SUV od luxusní značky Hyundaie je konečně tady. Novinka Genesis GV80 však ve výsledku ničím extra nepřekvapí.

O vstupu luxusní odnože automobilky Hyundai do kategorie velkých SUV se mluvilo již delší dobu. Teď už ovšem Genesis naplno odhaluje GV80, velké SUV zaměřené především na lukrativní trhy USA a domácí Jižní Koreje. V podstatě tak koukáme na „konverzi“ limuzíny G90 na vyšší podvozkové platformě, jelikož po stránce designu i vnitřního komfortu přichází očekávatelné.

GV80 bude nabízeno rovněž v konfiguraci se třemi řadami sedadel. Genesis mluví o vysoké kvalitě použitých materiálů a po stránce technologií samozřejmě také nemůže být pozadu. Jednoduše řešenou palubní desku doplňuje široký středový tunel s většinou ovládacích prvků. Před řidičem je digitální přístrojový štít a volant je elegantně dvouramenný.

Hyundai a Uber oznámili partnerství pro vývoj létajících taxi. Už mají vizi svého letounu

Hyundai a Uber oznámili partnerství pro vývoj létajících taxi. Už mají vizi svého letounu

Širokoúhlý infotainment má velkou úhlopříčku 14,5 palce, řidič bude moci využít navigace s rozšířenou realitou, nechybí systém aktivního potlačování hluku v kabině a nakonec i široká řada asistentů a bezpečnostních systémů, na které jsme už v dnešních autech této kategorie zvyklí. Standardem je i deset airbagů včetně středového airbagu mezi předními sedadly.

SUV je postaveno na platformě s pohonem zadních kol, přičemž pohon všech kol bude za příplatek. Genesis se zatím oficiálně zmiňuje o motorizacích pro Jižní Koreu, kde mohou zájemci čekat pod kapotou zprvu naftový třílitrový šestiválec o výkonu 278 koní (204 kW), který později doplní pár benzinových přeplňovaných motorů.

Hyundai a Kia uvedou airbag mezi předními sedadly. Riziko úrazu hlavy má snížit o 80 %

Hyundai a Kia uvedou airbag mezi předními sedadly. Riziko úrazu hlavy má snížit o 80 %

V případě zvolení pohonu všech kol čeká řidiče i možnost volby několika jízdních režimů, kdy nechybí režimy pro jízdu na písku, sněhu či v blátě. Zadní náprava je poté vybavena elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Nakonec má GV80 i adaptivní podvozek s funkcí „čtení vozovky“ před autem, kdy systém upravuje nastavení tlumičů na základě navigačních dat a obrazu silnice snímaném předními kamerami.

Přestože Hyundai dříve zmínil, že by v budoucnu rád uvedl vozy Genesis také v Evropě, tyto plány jsou zatím stále nejisté. Prodej nového GV80 bude tedy na konci ledna spuštěn nejprve doma v Jižní Koreji. Další vybrané trhy budou následovat v průběhu roku.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků