Nový formát pro bestseller Opel Corsa

Už na podzim tohoto roku se v prodejních síních koncesionářů automobilky Opel objeví třetí generace jednoho z nejpopulárnějších malých vozů světa - Corsy.
Nový formát pro bestseller Opel Corsa
Už na podzim tohoto roku se v prodejních síních koncesionářů automobilky Opel objeví třetí generace jednoho z nejpopulárnějších malých vozů světa - Corsy. Opelova očekávaná novinka o něco povyrostla a uvnitř nabízí více místa. Stále si však zachovává ty charakteristické rysy, které její předchůdkyni vynesly na nejpřednější místa prodejních žebříčků v celé řadě zemí.

Nová Corsa má nejdelší rozvor (2491 mm) ve své třídě a svým pasažérům nabízí pozoruhodný prostor především v oblasti ramen. Torzní tuhost plně galvanizované karoserie vzrostla asi o 33 procent, což se projevilo v lepších jízdních vlastnostech i ve vyšší míře bezpečnosti.

Díky pečlivé práci designerů vykazuje karoserie Corsy velmi nízký koeficient aerodynamického odporu cx = 0,32, který se odráží v nižší spotřebě paliva. Základem pozoruhodné hospodárnosti provozu nové Corsy jsou však její moderní motory - nabídka pro český trh zahrnuje celkem pět zážehových a vznětových motorů se čtyřventilovou technikou rozvodu. Je mezi nimi i vznětový motor s přímým vstřikováním, jehož průměrná spotřeba činí (podle norem MVEG) jen 4,7 l/100 km.

Základní tříválcový litrový motor 1.0 12V má výkon zvýšený na 43 kW/58 k a v průměru se spokojí pouze s 5,6 l paliva na 100 km. Na vrcholu výkonové škály agregátů připravených pro novou Corsu pak stojí čtyřválec o objemu 1,8 l, který je určen pro sportovně laděné modely Corsa GSi. S motorem 1.8 16V o výkonu 92 kW (125 k) „umí“ Corsa GSi přes 200 km/h. Všechny zážehové motory, včetně agregátů 1.2 16V/55 kW (74 k) a 1.4 16V/66 kW (90 k), plní přísné emisní limity normy Euro IV, které vstoupí v platnost až v roce 2005.

Nové zavěšení DSA (Dynamic Safety) propůjčuje Corse skvělé jízdní vlastnosti. Pohonná jednotka a přední zavěšení jsou do karoserie uložené prostřednictvím pomocného rámu. Toto řešení zvyšuje přesnost montáže a snižuje přenos hluku a vibrací do interiéru.

Některé verze mohou být vybaveny sofistikovanou převodovkou „Easytronic“, která spojuje výhody samočinné a manuální převodovky. Nová Corsa je vůbec prvním modelem automobilky Opel, kde se převodovka „Easytronic“ objevuje.

Pro Corsu jsou kromě toho připravené také vyspělé informační a komunikační systémy, obsahující CD přehrávač se zásobníkem na čtyři CD disky, kvalitní autorádio, mobilní telefon a navigační systém (ten ovšem nebude v nabídce pro ČR). Chybět naopak nebude „inteligentní“ airbag pro spolujezdce, který identifikuje, zda je sedadlo obsazeno či nikoliv.

I přes zřetelné zvýšení hodnoty, kterou nová Corsa svým majitelům přináší, zůstávají její provozní náklady mimořádně nízké. Například výměna oleje se provádí až po ujetí 30 000 km, na plně galvanizovanou karoserii poskytuje výrobce dvanáctiletou záruku proti prorezivění a pojišťovací sazby Corsy patří k nejvýhodnějším v této automobilové třídě.

Návrháři automobilky Opel při práci na nové Corse opět vycházeli z filozofie technicky orientovaného designu, který je typický pro nové modely značky Opel. Podařilo se jim vtisknout novému modelu všechny charakteristické rysy, které jej okamžitě zařazují do modelové škály značky Opel. Corsa je na první pohled pokračovatelem úspěšné tradice svých předchůdců, je však zároveň „dospělejší“.

Výrazným stylistickým prvkem nových tří a pětidveřových modelů jsou například koncová světla, umístěná vysoko v zadní stěně, která harmonicky navazují na plochu zadního okna. Široký rozchod kol (vpředu 1429 mm, vzadu 1420 mm) dodává vozu sebejistější vzhled, odráží se v lepších jízdních vlastnostech a v porovnání s předchozím modelem přináší i o 80 mm více místa v prostoru ramen. Díky mimořádně dlouhému rozvoru mají i cestující na zadních sedadlech nové Corsy výrazně nadprůměrný komfort.

Konstruktéři automobilky Opel si při práci na novém modelu Corsa vytkli náročný cíl: Docílit nejlepšího možného hodnocení v náročném bariérovém testu Euro-NCAP. Bezpečnostní výbava Corsy, ať již standardní, či za příplatek, proto zahrnuje např. dvojici čelních a bočních airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy pro všech pět pasažérů (přední bezpečnostní pásy mají navíc předpínače a omezovače napětí v pásu), aktivní opěrky hlav u předních sedadel a opelův patentovaný systém uchycení pedálů PRS (Pedal Release System). Systém PRS uvolňuje v případě čelního nárazu pedály z jejich uložení, což výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče. „Inteligentní“ airbagy mají do svého aktivačního okruhu zařazena citlivá čidla, která rozpoznají, zda je sedadlo obsazené pasažérem či ne a podle toho dají v případě havárie pokyn k naplnění airbagů nebo je naopak neaktivují.

Nová Corsa je proti své předchůdkyni lepší také v tradičně silné oblasti vozů Opel – ve spotřebě. Na dalším zvýšení hospodárnosti nového modelu má zásluhu lepší aerodynamika jeho karoserie, jejíž součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,32 patří k nejlepším v této třídě. Ke snížení spotřeby přispěly i přesně cílené zásahy do konstrukce a řízení zážehových motorů ECOTEC, které jsou nyní nejenom hospodárnější, ale zároveň plní i přísné emisní limity normy Euro IV.

Skutečným rekordmanem v hospodárnosti je pak přeplňovaný vznětový motor s přímým vstřikováním paliva do válců o objemu 1,7 l, který se spokojí pouze se 4,7 l nafty na 100 km jízdy. Tento šestnáctiventilový agregát s mezichladičem nasávaného vzduchu má výkon 55 kW (75 k).

Do nových vozů Opel Corsa se standardně montuje manuální pětistupňová převodovka. Kromě toho je však Corsa vůbec prvním modelem, ve kterém Opel nabízí vyspělou převodovku „Easytronic“, spojující výhody manuální pětistupňové převodovky a samočinné převodovky. „Easytronic“ totiž dává řidiči na vybranou, zda chce využít plně komfortu poskytovaného samočinnou převodovkou, nebo zda chce sám aktivně rozhodovat o okamžiku řazení rychlostních stupňů.

Stávající Opel Corsa, který se prodává ve zhruba osmi desítkách zemí světa, je jedním z historicky nejúspěšnějších modelů automobilky Opel. Corsa se dnes vyrábí v celkem devíti karosářských verzích v jedenácti závodech na pěti kontinentech. Od zahájení výroby automobilů Opel Corsa druhé generace v roce 1993 sjelo z výrobních linek asi šest milionů těchto kompaktních vozů. Spolu s přibližně 3,1 milionu modelů první generace přesáhla celková produkce vozů Opel Corsa neuvěřitelných devět milionů vozů!

Současná Corsa získala dosud více než dvacet nejrůznějších cen za svůj design a konstrukci a o její oblibě svědčí i špičková pozice v prodejních statistikách ve většině evropských zemí. Například v Německu je Corsa nejprodávanějším vozem své kategorie nepřetržitě od roku 1994 a leaderem své třídy je také ve Velké Británii, Nizozemsku či Portugalsku. Corsa je také mimořádně oblíbená mezi ženami-řidičkami. V loňském roce tvořily ženy asi 63 procent ze všech zájemců o tento model.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků