Nová generace modelové řady Tourneo Custom udělala s novou generací výrazný krok kupředu. Stává se z ní luxusní společník do práce i na víkendy.
Modelová řada Tourneo Custom přichází ve zcela nové generaci přinášející moderní pohony, vyšší užitnou hodnotu a větší důraz na komfort posádky. Klíčovým prvkem je nově vyvinutá platforma umožňující daleko vyšší variabilitu interiéru a integraci řady pokrokových technologií.
V této oblasti je novinkou čistě elektrická verze využívající 74kWh akumulátorový set (využitelná kapacita) z modelu F-150 Lightning. V kombinaci se 160kW elektromotorem ujede E-Tourneo Custom až 370 km. Na palubě se nachází 11kW třífázová nabíječka na střídavý proud, která dodá vozu plnou kapacitu za méně než 8 hodin. V případě stejnosměrného nabíjení 125kW stanicí se lze dostat z 15 na 80 procent za 41 minut. V laboratorních podmínkách Ford získal energii pro ujetí 38 km během pěti minut.
E-Tourneo Custom utáhne přívěsy o hmotnosti až 2000 kg. Elektrifikované verze mohou v terénu prostřednictvím 2,3kW zásuvek v přední části napájet pracovní či kempingové spotřebiče. K dispozici je také plug-in hybridní provedení složené z elektromotoru a zážehové jednotky o objemu 2,5 litru pracující v Atkinsonově cyklu. Sestavu doplňuje 11,8kWh baterie umožňující dojezd 50 km v čistě elektrickém režimu. Oba zmíněné pohony zamíří k zákazníkům ve druhé polovině příštího roku.
V prvním pololetí Tourneo Custom získáte se vznětovými motory EcoBlue ve variantách 110 kW a 125 kW. Párování bude možné se šestirychlostním manuálem nebo osmistupňovým automatem. Nejsilnější verzi s automatem bude možné objednat i s pohonem všech kol, kdy elektronicky řízená spojka variabilně rozděluje točivý moment mezi obě nápravy. U slabší verze zajišťuje lepší trakci mechanický samosvorný diferenciál. Rovněž potěší schopnost utáhnout přívěs do hmotnosti 2500 kg. Novinkou je příplatkové sklopné tažné zařízení.
Standardní modely i modely s prodlouženým rozvorem nabízejí v závislosti na zvoleném pohonu a verzi až devět míst k sezení. Rozmístění druhé a třetí řady lze přizpůsobit posunem po kolejnicích integrovaných do podlahy. Trojice míst ve druhé řadě je posuvná individuálně a má individuální bezpečnostní pásy, zatímco třetí řadu nastavíte v poměru 2:1. Mezigeneračně lehčí konstrukce sedadel usnadňuje jejich úplné vyjmutí. Případně lze ze zadní části vytvořit konferenční prostor pro šest osob.
Díky nové platformě má Tourneo Custom nižší podlahu, ergonomicky příjemnější nástupní schod a největší boční otvor ve třídě. Pro posuvné dveře je dostupná funkce bezdotykového otevření, stačí jen mávnout nohou vedle předního kola.
Když budete uvnitř, jistě oceníte řadu luxusních prvků jako panoramatické střešní okno s tepelným stíněním nebo třízónovou klimatizaci. Pokud je vám to málo, Ford přidá ještě audiosystém B&O se 14 reproduktory a subwooferem, ambientní osvětlení, bezdrátovou nabíječku a vyhřívaná krajní sedadla ve druhé řadě. Pro sedadla verze Titanium X je možnost ekologického koženého čalounění. V případě sdílení vozu v rámci firmy, nebo nechuti tahat s sebou klíček při hrátkách na pláži, Ford nabízí přístup pomocí digitální karty podobném jako například u hotelového pokoje.
Interiér prezentuje nový rozměr variability sklopným volantem s rovnou spodní hranou. Nyní poslouží jako držák pro notebook nebo svačinový stolek. Přemístěním voliče automatické převodovky na sloupek řízení se usnadnil příčný pohyb po kabině. Přesunutí airbagu spolujezdce do střechy vytvořilo další přihrádku na notebook nebo desky formátu A4.
Vstup do moderního světa zprostředkovává 12palcový digitální přístrojový štít a 13palcová dotyková obrazovka infotainmentu SYNC 4. Ten umí i zrcadlení chytrých telefonů a online funkce balíčků Ford Pro, což je benefitem zejména pro firemní zákazníky. Soukromníci spíše využijí vzdálený přístup Ford Pass umožňující na dálku ovládat zámky, sledovat zabezpečení vozu, předehřát kabinu a spravovat nabíjení. Nově je možné až 30 modulů vozu bezdrátově aktualizovat. 5G připojení přináší i novou bezplatnou službu FORDLiive. Ta neustále monitoruje vůz a upozorněními pomáhá předcházet vážnějším poruchám.
Ze systémů podpory řidiče lze jmenovat kamerový systém 360°, adaptivní tempomat s aktivním udržováním v jízdním pruhu, přední i zadní protikolizní asistent a plně aktivní parkovací asistent.
Exteriér se mezigeneračně výrazně posunul kupředu s cílem posílit hodnotný dojem z vozu. Celková výška pod dva metry usnadňuje jízdu v parkovacích domech a také má pozitivní vliv na celkovou aerodynamiku i nižší hluk v kabině.
V ceníku se můžeme těšit na dobrodružnou verzi Active, dynamickou Sport a luxusní Titanium X, která přijede na 19palcových kolech a s matrix LED světlomety. Všechny varianty lze kombinovat se všemi typy pohonu.