Nový Ford Tourneo Connect oficiálně: Je to převlečený VW Caddy. Jen tím získal

Třetí generace MPV pro aktivní a velké rodiny objednáte už začátkem příštího roku. Poprvé nabídne pohon všech kol.

Populární rodinný přepravník je zpátky ve své nové verzi. Vznikl díky spolupráci Volkswagenu a Fordu a k mání bude ve dvou délkách (L1 a L2), přičemž obě provedení mohou nabídnout sedm sedadel. Ta lze sklopit, překlopit nebo také zcela vyjmout – dovnitř se tak vejde 2,6 m3 nebo v případě delší verze až 3,1 m3. Na délku k opěradlům předních sedadel lze naložit předměty dlouhé 1913 mm (L1) nebo 2256 mm (L2) – po sklopení předního sedadla spolujezdce se dovnitř vejde až třímetrový náklad. Nastupování a nakládání usnadní rozměrné posuvné boční dveře.

Nový Ford Ranger zahodil silné maskování. Dorazí i jako plug-in hybrid?

Nový Ford Ranger zahodil silné maskování. Dorazí i jako plug-in hybrid?

Tourneo Connect, které lze zjednodušeně popsat jako převlečený Volkswagen Caddy nejnovější generace, bude nabízeno ve třech výbavách. Model Active je osazen 17“ koly, šestiúhelníkovým vzorem čelní masky a ochrannými prvky nárazníků, prahů a podběhů. Provedení Titanium dostává doplňky z matného chromu, tónovaná boční skla a 16“ litá kola. Verze Trend pak jezdí s čelní maskou s černě lakovaným lemem a na plechových kolech s poklicemi.

Uvnitř se můžeme těšit na dotykovou obrazovku palubního systému s úhlopříčkou 8,25“ nebo volitelně až 10 palců. Větší displej je vybaven online připojením s volitelnou online navigací, která umí sledovat nejen aktuální provoz, ale také ceny paliva na čerpacích stanicích nebo obsazenost parkovišť. Přes systém FordPass nebo FordPass Pro můžete skrze aplikaci zjistit polohu vozu, odemykat a zamykat, kontrolovat stav světel, dveří a oken nebo získat informace ohledně údržby.

Ford učí auta najít si místo a pak na něm zaparkovat. Řidič u toho nebude

Ford učí auta najít si místo a pak na něm zaparkovat. Řidič u toho nebude

Z hlediska bezpečnosti nabídne Tourneo Connect 19 asistenčních systémů – například automatické brzdění, asistenta pro jízdu v pruzích nebo asistenta pro rozjezd ve svahu. V rámci paketů si můžete objednat třeba aktivní parkovací asistent či pomocníka pro couvání s přívěsem. U modelů s automatickou převodovkou může mít Tourneo inteligentní adaptivní tempomat s funkcí aktivního udržení jízdního pruhu. Adaptivní mohou být také světlomety.

TEST Ford S-Max Hybrid Vignale: Maže si naftu na chleba. S drobnou výhradou

TEST Ford S-Max Hybrid Vignale: Maže si naftu na chleba. S drobnou výhradou

Z hlediska motorů můžete vybírat mezi benzinovým čtyřválcem 1.5 EcoBoost a dvoulitrovým dieselem EcoBlue ve dvou výkonových verzích. U obou motorů je možné zvolit sedmistupňovou automatickou převodovku, diesel s výkonem 90 kW a manuálem je pak k dispozici s pohonem všech kol, což je u vozu novinka a jasná výhoda. Oba motory mají standardně start/stop, naftová jednotka využívá technologii Twin Dosing se vstřikováním AdBlue před oba SCR katalyzátory.

Motory pro nový Ford Tourneo Connect
Motor Varianta Emise CO2 Spotřeba WLTP
1.5 EcoBoost 84 kW/114 k, manuál 144 – 167 6,3 – 7,4
1.5 EcoBoost 84 kW/114 k, automat 150 – 170 6,6 – 7,5
2.0 EcoBlue 75 kW/102 k, manuál 126 – 145 4,8 – 5,5
2.0 EcoBlue 90 kW/122 k, manuál 126 – 143 4,8 – 5,5
2.0 EcoBlue 90 kW/122 k, automat 134 – 151 5,1 – 5,8
2.0 EcoBlue 90 kW/122 k, manuál AWD 139 – 159 5,3 – 6,1

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků