Nový Ford Tourneo Connect: nejflexibilnější rodinný vůz v segmentu!

/V Praze, 10. července 2013/  – Nový pětisedadlový Ford Tourneo Connect i pěti- a sedmisedadlový Ford Grand Tourneo Connect nabídnou zákazníkům největší přepravní flexibilitu v dané třídě.

Grand Tourneo Connect nabízí ve své kategorii ojedinělou třetí řadu sedadel, kterou lze rychle a komfortně sklopit do roviny. Umožňuje také bezkonkurečně snadný přístup dozadu díky nejširším bočním posuvným dveřím ve své třídě. Díky konstrukci sklopného předního sedadla spolujezdce do něj lze naložit předměty dlouhé až tři metry.

„Nové Tourneo Connect je hlavně o chytrém využívání prostoru. Interiér, který je promyšlený, flexibilní a velmi prostorný, pomáhá zákazníkům optimálně využít možností vozu při naplňování každodenních přepravních potřeb,“ řekl Stephen Lesh, šéfkonstruktér programu Tourneo Connect z Ford of Europe.

Grand Tourneo Connect nabízí ve třech řadách místo až sedmi cestujícím. Sedadla ve třetí řadě lze podélně posouvat a dopřát tak více prostoru pro nohy jejich osazenstvu, nebo naopak získat centimetry navíc pro zavazadla. Součástí sedadel v této řadě je i složený kryt podlahy, který lze rozložit do rovné ložné plochy. Objem zavazadlového prostoru po sklopení všech sedadel ve druhé a třetí řadě činí 2620 litrů.

Pětimístné Tourneo Connect, které je rovněž vybaveno posuvnými dveřmi na obou stranách, poskytuje ve své třídě nejvíce prostoru pro hlavu i nohy v první řadě sedadel a nejvíce prostoru pro nohy ve druhé. Zadní sedadla dělená v poměru 60/40 lze sklopit a potom celá překlopit dopředu, popřípadě je z vozu vyjmout. Tím vznikne za předními sedadly prostor o objemu 2410 litrů.

Pro ukládání menších předmětů je v obou verzích připraveno množství praktických odkládacích ploch. Nechybí mezi nimi skrytá přihrádka v palubní desce se zásuvkou na 12 V pro dobíjení mobilních telefonů či hudebních přehrávačů, rozměrná uzamykatelná schránka před spolujezdcem, praktické kapsy ve dveřích schopné pojmout láhev o objemu 1,5 l, prostorná středová konzola s držáky nápojů nebo skrytý prostor pod podlahou před druhou řadou sedadel.

V nabídce bude zákazníkům k dispozici celoplošná skleněná panoramatická střecha.

Při vývoji nových modelů Tourneo Connect využíval Ford systému 3-D CAVE (Computer Automated Virtual Environment), instalovaného v Kolíně nad Rýnem. Konstruktéři s nasazenými 3D brýlemi usedali do virtuálních prototypů, aby optimalizovali otevírací výšku zadní výklopné stěny, zlepšili výhled ze sedadla řidiče i ze zadních sedadel nebo potlačili odlesky částí interiéru v oknech vozu.

„Pořád spoléháme na znalosti a představivost našich konstruktérů, ale tento vyspělý nástroj nám umožňuje vyvinout vůz v digitálním světě a potom do něj nasednout a seznámit se s ním z pohledu zákazníka,“ dodal Lesh.

Nové Tourneo Connect patří k nové generaci velkoprostorových modelů Ford Tourneo. Díky tomu disponuje nejmodernějšími technologiemi Ford od systému Ford SYNC přes Active City Stop až po oceňovaný motor 1.0 EcoBoost.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků