Nový Ford Tourneo Connect: nejflexibilnější rodinný vůz v segmentu!

/V Praze, 10. července 2013/  – Nový pětisedadlový Ford Tourneo Connect i pěti- a sedmisedadlový Ford Grand Tourneo Connect nabídnou zákazníkům největší přepravní flexibilitu v dané třídě.

Grand Tourneo Connect nabízí ve své kategorii ojedinělou třetí řadu sedadel, kterou lze rychle a komfortně sklopit do roviny. Umožňuje také bezkonkurečně snadný přístup dozadu díky nejširším bočním posuvným dveřím ve své třídě. Díky konstrukci sklopného předního sedadla spolujezdce do něj lze naložit předměty dlouhé až tři metry.

„Nové Tourneo Connect je hlavně o chytrém využívání prostoru. Interiér, který je promyšlený, flexibilní a velmi prostorný, pomáhá zákazníkům optimálně využít možností vozu při naplňování každodenních přepravních potřeb,“ řekl Stephen Lesh, šéfkonstruktér programu Tourneo Connect z Ford of Europe.

Grand Tourneo Connect nabízí ve třech řadách místo až sedmi cestujícím. Sedadla ve třetí řadě lze podélně posouvat a dopřát tak více prostoru pro nohy jejich osazenstvu, nebo naopak získat centimetry navíc pro zavazadla. Součástí sedadel v této řadě je i složený kryt podlahy, který lze rozložit do rovné ložné plochy. Objem zavazadlového prostoru po sklopení všech sedadel ve druhé a třetí řadě činí 2620 litrů.

Pětimístné Tourneo Connect, které je rovněž vybaveno posuvnými dveřmi na obou stranách, poskytuje ve své třídě nejvíce prostoru pro hlavu i nohy v první řadě sedadel a nejvíce prostoru pro nohy ve druhé. Zadní sedadla dělená v poměru 60/40 lze sklopit a potom celá překlopit dopředu, popřípadě je z vozu vyjmout. Tím vznikne za předními sedadly prostor o objemu 2410 litrů.

Pro ukládání menších předmětů je v obou verzích připraveno množství praktických odkládacích ploch. Nechybí mezi nimi skrytá přihrádka v palubní desce se zásuvkou na 12 V pro dobíjení mobilních telefonů či hudebních přehrávačů, rozměrná uzamykatelná schránka před spolujezdcem, praktické kapsy ve dveřích schopné pojmout láhev o objemu 1,5 l, prostorná středová konzola s držáky nápojů nebo skrytý prostor pod podlahou před druhou řadou sedadel.

V nabídce bude zákazníkům k dispozici celoplošná skleněná panoramatická střecha.

Při vývoji nových modelů Tourneo Connect využíval Ford systému 3-D CAVE (Computer Automated Virtual Environment), instalovaného v Kolíně nad Rýnem. Konstruktéři s nasazenými 3D brýlemi usedali do virtuálních prototypů, aby optimalizovali otevírací výšku zadní výklopné stěny, zlepšili výhled ze sedadla řidiče i ze zadních sedadel nebo potlačili odlesky částí interiéru v oknech vozu.

„Pořád spoléháme na znalosti a představivost našich konstruktérů, ale tento vyspělý nástroj nám umožňuje vyvinout vůz v digitálním světě a potom do něj nasednout a seznámit se s ním z pohledu zákazníka,“ dodal Lesh.

Nové Tourneo Connect patří k nové generaci velkoprostorových modelů Ford Tourneo. Díky tomu disponuje nejmodernějšími technologiemi Ford od systému Ford SYNC přes Active City Stop až po oceňovaný motor 1.0 EcoBoost.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků