Nový Ford S-Max vám zachrání řidičák. Nedovolí překročit rychlost

Nový Ford S-Max vám zachrání řidičák. Nedovolí překročit rychlost

Nová generace velkého MPV Ford S-Max, které se začne prodávat letos v létě, dostane adaptivní inteligentní omezovač rychlosti, který funguje v součinnosti se systémem detekce dopravních značek. Auto díky němu samo zpomalí na předepsanou rychlost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Začnou být radary zbytečné? Nový Ford S-Max umí sám pohlídat rychlostní limit a zpomalit. Řidič naštěstí ještě pořád může systém omezování rychlosti vypnout

Podle Fordu tak s inteligentním omezovačem rychlosti už nedostanete pokutu za rychlost, ať je přikázaný limit sebenesmyslnější. Omezovač ale neovládá brzdy, pouze přívod paliva k motoru. Systém funguje v předstihu, takže by řidič měl mít dost času ubrat. Jakmile se limit zvýší, auto zase začne akcelerovat na rychlost, která je aktuálně nastavena jako limitní.

Protože nejsou v činnost uvedeny brzdy, systém vydá i varovný akustický signál. Například při jízdě z kopce Ford S-Max sám nezpomalí, to bude muset nadále udělat řidič.

Test ojetiny Ford S-Max 2.0 TDCi: tatínkův sen

Test ojetiny Ford S-Max 2.0 TDCi: tatínkův sen

Inteligentní omezovač rychlosti funguje také v součinnosti s navigačním systémem a prý ho lze používat i v zahraničí, pokud jsou na navigaci dostupná aktuální data. Řidič samozřejmě může omezovač vypnout nebo přidáním plného plynu jeho odpor překonat.

Omezovač rychlosti je například v testech EuroNCAP hodnocen dodatečnými body.

Teď už jen zbývá počkat, kdy Evropská unie zavede tento systém povinně, samozřejmě bez možnosti jeho vypnutí...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků