Nový Ford S-Max vám zachrání řidičák. Nedovolí překročit rychlost

Nový Ford S-Max vám zachrání řidičák. Nedovolí překročit rychlost

Nová generace velkého MPV Ford S-Max, které se začne prodávat letos v létě, dostane adaptivní inteligentní omezovač rychlosti, který funguje v součinnosti se systémem detekce dopravních značek. Auto díky němu samo zpomalí na předepsanou rychlost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Začnou být radary zbytečné? Nový Ford S-Max umí sám pohlídat rychlostní limit a zpomalit. Řidič naštěstí ještě pořád může systém omezování rychlosti vypnout

Podle Fordu tak s inteligentním omezovačem rychlosti už nedostanete pokutu za rychlost, ať je přikázaný limit sebenesmyslnější. Omezovač ale neovládá brzdy, pouze přívod paliva k motoru. Systém funguje v předstihu, takže by řidič měl mít dost času ubrat. Jakmile se limit zvýší, auto zase začne akcelerovat na rychlost, která je aktuálně nastavena jako limitní.

Protože nejsou v činnost uvedeny brzdy, systém vydá i varovný akustický signál. Například při jízdě z kopce Ford S-Max sám nezpomalí, to bude muset nadále udělat řidič.

Test ojetiny Ford S-Max 2.0 TDCi: tatínkův sen

Test ojetiny Ford S-Max 2.0 TDCi: tatínkův sen

Inteligentní omezovač rychlosti funguje také v součinnosti s navigačním systémem a prý ho lze používat i v zahraničí, pokud jsou na navigaci dostupná aktuální data. Řidič samozřejmě může omezovač vypnout nebo přidáním plného plynu jeho odpor překonat.

Omezovač rychlosti je například v testech EuroNCAP hodnocen dodatečnými body.

Teď už jen zbývá počkat, kdy Evropská unie zavede tento systém povinně, samozřejmě bez možnosti jeho vypnutí...

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků